Capcom gör fler Dragon's Dogma-titlar

Robot
Capcom gör fler Dragon's Dogma-titlar

Över en miljon skeppade ex och en rekordlansering i öst gör att Capcom utlovar fler delar i draksagan.

#dragons-dogma, #capcom


Medlem
Capcom gör fler Dragon's Dogma-titlar

Nej det vill jag inte.

Inte för att spelet är dåligt. Men det tilltalar inte mig ett dugg. Hade det satsat på ett mer singelplayer äventyr med mer utforskande så kanske.

Just jag hatar att man har 3 medhjälpare med sig och är tvingad att ha dessa med sig. De pratar för mycket och stör i själva inlevelsen och upplevelsen av spelvärlden. Jag ville hellre se att det var mer att man kunde springa solo.

Har bara kört demot. Så jag vet inte ens om det går att köra spelet utan medhjälpare alls. Med medhjälparna kunde jag t.ex bara stå och titta på medans de slaktade alla monster åt mig, sjukt tråkigt enligt mig.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Mer Dragon's dogma vore jätteskoj. Ettan var riktigt rolig, gameplayet framför allt. En polerad tvåa där man förbättrat allt från orginalet kan aldrig bli fel.

Pawn systemet, med att köpa andras följeslagare, är btw en genial idé IMO. <3

Medlem

Earthscum: du kan defenitivt inte bara stå och titta på och låta medhjälparna döda allt. Det kan gå i några strider i början och kommer mest bara ta extra tid.. Man kan spela med bara en medhjälpare eller helt solo om du slänger ner din medhjälpare för en klippa te.x.

Hyffsat spel men tyvärr ganska oinspirerande miljöer förutom några få ställen som sticker ut. Inget jag kommer spela klart tror jag.


signatur
Medlem

Från vad jag spelat hittills utav spelet så skulle det få 3/5, det är hyfsat roligt men det känns som att allt skulle behöva mer finslipning.

Känns som att detta är ett spel om det fick 6 månader+ mer utvecklingstid kunde ha endast blivit ännu bättre.

Med det sagt så tycker jag ändå att det är ett roligt spel som jag fortfarande spelar då och då men jag förstår fortfarande inte hur någon kan jämföra det till skyrim eller liknande vad gäller gameplay.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Har bara kört demot. Så jag vet inte ens om det går att köra spelet utan medhjälpare alls.

Det kan man.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Bara om ettan och nästa kommer till PC annars spelar det absolut ingen roll för mig om det kommer eller ej.

Medlem

Skulle gärna se det utvecklat till PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ser gärna en tvåa. En av årets stora överraskningar för egen del då jag inte hade förväntat mig någonting utav det. Men som redan sagts, litet puts här och där hade inte skadat.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag gillar striderna väldigt väldigt mycket. Kommer bli väldigt svårt att gå tillbaka till Skyrims stela First-person-viftande nu efter Dragon's Dogma eftersom de striderna är så roliga.

Fast allting annat är faktiskt lite tråkigt. Alla människorna i spelet är så otroligt ointressanta. Jag vill väl helt enkelt ha mer... "fluff" och "mys".

Jäklar vilken häftig rubrikbild!

Medlem

Det kan ju vara bra, om de förbättrar det som folk hade mycket negativa åsikter om (vad jag sett) - story och allmänt mer djup i spelet.

Medlem

Inte ens testat det. D3 kom ivägen. Tror det är så för MÅNGA.

1
Skriv svar