Senaste spelrelaterade köp? [V3]

Medlem
Senaste spelrelaterade köp? [V3]

Då någon vilja ha en ny tråd då man behövde skriva lite om spelet så gör jag en här nu. Det blir då mycket intressantare att läsa.
Nu kan du även skriva ditt spelrelaterade köp, som konsoller, hdmikablar osv.

Saker som kan vara med
Vilken plattform
Dina förväntningar
Vad du tycker om spelet
Bra spel/Dåligt spel
Betyg
----
Bilder på köpet - NYTT
Lägg in bilder på det du köpt, du ska själv ha knäppt bilderna på saken.
----

Börja och kör nu

Inaktiv

Bra intiativ! Du måste bara få dem att låsa ettan först. Annars kommer de bara skriva där.

Som jag sa i den förra tråden är det jätte tråkigt att bara läsa om vad de köpt utan motiveringar och tyckande. Forum är till för att diskutera i inte för att agera som databaser


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Brütal Legend PS3.

Har inte kört så långt, bara någon kvart längre än demot, men det verkar lovande. (Det fortsätter i samma stil.)

Man bör gilla hårdrock/metal för att uppskatta detta spel, och ha sinne för en lite udda typ av humor. Då jag uppfyller bägge dessa kriterier så ser jag fram emot en mysig spelupplevelse.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av BULP:

Man bör gilla hårdrock/metal för att uppskatta detta spel

Jag förstår inte varför folk envisas med att säga att man måste gilla hårdrock/metal för att uppskatta Brütal Legend. Själv är jag absolut ingen hårdrockare, utan lyssnar mer på musik som drar sig åt hip-hop/funk-hållet och jag har inga som helst problem med att lira och avnjuta spelet.

Jag tror nog att ens sinne för humor är mer avgörande än ens musiksmak, när det gäller att uppskatta Eddies äventyr. Dock skadar det nog inte om man har en viss insyn i hårdrocksvärlden för att kunna ta del av vissa "inside-jokes", men man behöver absolut vara någon metalälskare för att verkligen gilla spelet.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Uncharted 2 precis inköpt på tradera för 398 kr! Kan knappt vänta tills man får det :).

Medlem

Beställde Batman Arkham Asylum till PS3 idag!
Jag hoppas och tror att spelet kommer passa mig då jag är en riktig batmanfantast!
Jag får ta och uppdatera sen när jag har spelat klart...

Medlem

Modern Warfare 2 PS3 kriga med polarna tills bad company 2 släpps, grymt spel hur som helt askul med flera vänner online!

Medlem

Har precis köpt Pacific Fighters på Steam för Ca 5 Dollar.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Spring med Balanced Annihilation
Platform----------------
Windows/Linux/(Ev Mac)

Förväntningar------------
Då spelet är gratis och open-source förväntade jag mig ett buggit spel som inte är roligt och har dålig grafik.

Vad jag tycker om spelet----------------------
Över förväntningarna! Riktigt underhållande! Värt att testa absolut. Dessutom är det gratis.

För- och nackdelar----------------
Om man ska jämföra med spel som kostar blir man ju självklart besviken på att det saknas kampanjer och musik till spelet. Dock är det gratis, och speciellt gjort för online, men det går att spela mot AI:n. Stämningsfull musik går att ladda ner, men man måste också ladda ner ett musikskript som man får leta efter. I övrigt blev jag väldigt överraskad hur bra detta spel är, vacker grafik och känslan är stor. Dessutom väldigt utmanande.

Betyg------------------
Kan inte annat än ge det 5/5, då det är gratis och faktiskt riktigt bra. Dock får man räkna med lite pill, men det får man stå ut med, det gör man ju bara en gång!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Jag klarade av Batman igår och har nu hittat alla The Riddlers gåtor! Jag måste säga att spelet var minst så bra som jag hoppades att det skulle vara! Tillsammans med Uncharted 2 så är det de två bästa spelen från 2009 enligt mig!

Stämningen, animationerna, storyn och vi får inte glömma det underbara röstskådespeleriet gör det här till ett måste i allas spelsamlingar!

Medlem

Jag köpte Braid och Trine på Steam när det var julrea. Hade testat demoversionerna på båda spelen innan jag köpte dem, för att försäkra mig om att jag inte köpte grisen i säcken.

Braid - 9/10

Otroligt bra spel. Grafiken och musiken ger en minst sagt magisk känsla. Storyn är lite svårbegriplig på grund av språket. Jag fick läsa styckena flera gånger för att kunna tolka det. Puzzeluppgifterna faller mig helt i smaken, jag älskar att tänka logik. Ett extra plus för musiken som sagt.

Trine - 7/10

Mysig grafik och bra röstskådespeleri. Bra story även här, dock mycket mer lättbegriplig. Fysikmotorn är nästan nyckeln i det här spelet. Mycket går ut på att man ska ta nytta utav fysikens lagar, flytta vikter på vågbrädor och slunga stora objekt på fiender osv. Favoritkaraktären är tjuven med pilbågen helt klart.

Medlem

Company of Heroes Collection på steam, hade redan det första men alla tre spelen för 12€ är lite för bra för att motstå


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

PS 3 PES 2009 jag vet att det inte är det absolut senaste men det är riktigt bra gjort . Sjukt kul att spela med kompisar online

Medlem

Psychonauts [PC] 2euro på steam


signatur

Rawr

Medlem

MAG [PS3]

Förväntningar-
Då jag körde betan förväntade jag mig detsamma fast buggar och liknande var borta. Samt lika underbart som betan

Vad du tycker om spelet-
Spelet är faktiskt underbart. Det är intensiva fighter och du kan göra mycket åt en klass. Kan verkligen anpassa den som man vill. Servrarna funkar också bra.

Detta är ett bra spel och jag rekommenderar det, jag vill helst inte ha betyg och därför ger jag det ett "+".

Betyg
----

Medlem

Madden 10 360
Efter att jag såg de två nfl-playoffmatcherna i söndags kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att köpa Madden 10. Bara spelat Madden på pc innan och det märks att spelet har utvecklats mycket de åren jag har varit frånvarande. Att spela som running back och lyckas finta en motståndare inger en otrolig känsla.

Psychonauts (Steam)
Inte så mycket att säga förutom att det kostade 2€, hur kan någon tacka nej till ett sådant erbjudande. Bara spelat Grim Fandango från Schafer innan men hört att det här ska vara minst lika skruvat.

Medlem

Min beställning av MAG har precis skickats iväg! Jag ser verkligen fram emot att få testa det efter betan och se vad som har ändrats osv!

Medlem

MAG Collectors Edition!

Underbart spel. Uppe på Level 17!

Nästa spel blir nog Heavy Rain.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hämtade ut det i dag
[ia=18381]

Avstängd

mina senaste inköp i spelväg ^^,

[ia=18491]

Medlem
Skrivet av whistler2k4:

mina senaste inköp i spelväg ^^,

[ia=18491]

Bra val, bara Uncharted 2 som saknas

För att inte vara helt offtopic så kan jag säga att jag har köpt en till Dualshock 3.

Inaktiv

Colin McRae Rally
[ia=18667]

Disney's Hercules
[ia=18668]

Loaded
[ia=18728]

Tradera är bra jävla mysigt ibland.

Inaktiv

Senaste veckans inköp:

[ia=18791]

- Warhawk
- Jabra Bluetooth Headset
- Batman: Arkham Asylum
- Starcraft + Expansion

1
Skriv svar