Den inoffciella community GOTY:n 2009. Del två; omröstning

Inaktiv
Den inoffciella community GOTY:n 2009. Del två; omröstning

Minns ni [http://www.fz.se/forum/thread.php?id=65615
Den inoffciella fz community baserade toplistan över de bästa spelen2008]? En fail på många sätt men själva ursprungs iden tyckte jag var god.

Förbättringar
Nytt nominerings system
Tidigare start så att infon kan användas på önskelistan
Bättre administration

Så går röstningen till
Eftersom den är community baserad så kan du gärna komma med förslag men jag hade tänkt mig att det skulle bli så här:

1. Nomineringar
I stället för att jag ska behöva nollställa och ändra poll:en så kör vi istället att i omgång du ett spel från alla kategorier som har släppts det här året. Det för inte vara en expansion pack eller freeware och liknande. Endast kommersiella titlar. Så du säger helt enkelt vilket spel du nominerar här i tråden och om du har tre anhängare så får spelet en plats på pollen som startar senare. Gränsen är satt vid tre eftersom om bara en person gillar spelet vinner det i vilket fall inte och för att vi ska slippa se spel med noll/en röster i pollen.

2. Pollen öppnas
Eftersom alla spel inte har släppts (bara alla stora) startar den inte förens 31/12 2009. När det väl är dags går du in på tråden igen med ditt konto och lägger din röst(övrigt kommer att bli en kategori). Inget fuskade här bitte

3. Resultat
Någon gång i januari stängs pollen och vi har ett resultat. Kom då tillbaks och kolla.

Nominerade
#Uncharted 2: Among Thieves av #Naughty Dog 3/3
#Call of Duty: Modern Warfare 2 av #Infinity Ward 3/3
#Dragon Age: Origins av #BioWare3/3
#Assassin's Creed 2 av #Ubisoft Montreal
2/3

#Batman: Arkham Asylum av #Rocksteady Studios2/3
#Colin McRae: Dirt 2 av #Codemasters2/3
#The Saboteur av #Pandemic Studios2/3
#Killzone 2 av #Guerrilla 2/3
#New Super Mario Bros. Wii av #Nintendo EAD2/3

#Empire: Total War av #Creative Assembly1/3
#Left 4 Dead 2 av #Valve 1/3
#Warhammer 40,000: Dawn of War av #Relic Entertainment 1/3
#Demon's Souls av #From Software1/3
#Risen av #Piranha Bytes1/3
#Torchlight av ...fixar sen 1/3
#Wolfenstein utgivet av #Activision1/3

Räknat tom inlägg sparable

Sammanfattningsvis
[b]Rösta på valfritt spel genom att säga jag nominerar X inom tag. Det är fritt fram att kritisera andras åsikter och skriva mini reviews och motiveringar till sina spel.

Men hur ska jag veta vilka spel som släppts i år? Ett sätt är att besöka [http://www.vgreleases.com/]. Klicka release dates och sedan gå igenom hela året(eventuellt kan man slå på plattforms filtrering).


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Är jag kanske lite tidig med att fira december? Nej då! Här är de däremot tidiga 1 2.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Uncharted 2


signatur

Rawr

Medlem

Call of Duty - Modern Warfare 2

Jag tror spelet har sopat mattan med de flesta speltitlarna i år. Jag äger inte spelet själv men kommer inom snar framtid göra det. Som en liten gardering lämnar jag plattform utanför även om den typen av spel ska spelas på PC.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Call of Duty - Modern Warfare 2

Jag tror spelet har sopat mattan med de flesta speltitlarna i år. Jag äger inte spelet själv men kommer inom snar framtid göra det. Som en liten gardering lämnar jag plattform utanför även om den typen av spel ska spelas på PC.

I agree. #Call of Duty: Modern Warfare 2 är grymmast år 2009.:up:

Anledningen? Den sliskigt beroendeframkallande multiplayern och all jävla superkvalitet.

Okej. Storyn kommer inte att vinna några priser, men den var helt okej. Riktigt bra på sin ställen. Måste dock säga att storyn i Modern Warfare var flera snäpp bättre.

Inaktiv

Mycket bra att du hitta hit Crawller. Antal intresserade kan inte sjunka till noll över ett år. Jag trodde att det var för att det var lite otäckt att posta först. Därför tänkte jag posta det här idag

Jag nominerar Killzone 2 av #Guerrilla. Killzone 2's singlepalyer campain är visserligen snygg men fortfarande riktigt dåligt. Alla som ogillar jänkare kan få problem med ISA som baserar sig på USA. Dialogerna är för det mesta fåniga och allt för många svordomar förekommer. Men spelet briljerar i multiplayer. Animationerna(framför allt dödsanimationerna) och den lysande grafik skapar en väldigt authentisk bild av krig. Hur 18åringar åker iväg långt bort för att slåss för sin planet. En till sak som bidrar är bristen på bunny jumping och FF som ofta förstör känslan. Förutom det så är uppläget roligt. Killzone 2 är som Recistans 2 skulle vara. Ett varierat upplägg som ändras mitt i matchen. I början har bara tillgång till soldat klassen men allt eftersom man levlar låser man upp nya klasser. Detta går väldigt lätt om man är skillad. Servarna är uppdelade så att man kan välja att spela med folk i samma rang och samma vapen. Spelsättet ändras ganska dramatisk när tex sniper klassen upplåses.

Så om vi sammanfattar:
+Multiplayer känslan
+Multiplayer spelsättet
-Single player

Årets bästa spel


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Uncharted 2: Among Thieves av Naughty Dog

- Grym story
- Bästa röstskådespeleriet jag någonsin har hört i - spelsammanhang
- Snyggaste grafiken någonsin (ja, bättre än Crysis)
- Bra flerspelarläge

Ja, det är bäst i år helt enkelt!

Medlem

Assassins Creed 2 av Ubisoft Montreal

Medlem

Modern Warfare 2 av Infinity Ward. Behöver väl egentligen ingen motivation då det redan nominerats 2 gånger.

Medlem

Dragon Age: Origins

Jag fattar inte att det inte blev nominerat först av alla. Årets, utan tvekan, absolut bästa spel.

Bäst story, bästa röstskådespelare, grymma strider, filmiska mellansekvenser, och framförallt ett äkta kick-ass RPG.


signatur

Throw the rules out the window, odds are you'll go that way too

Medlem

Empire Total war.

Du kan spela som SVERIGE!!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Mirbacher:

Dragon Age: Origins

Jag fattar inte att det inte blev nominerat först av alla. Årets, utan tvekan, absolut bästa spel.

Bäst story, bästa röstskådespelare, grymma strider, filmiska mellansekvenser, och framförallt ett äkta kick-ass RPG.

Här är en till som tycker detsamma.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Det måste öka med deltagare snart om det ska bli någon omröstning. Varför går det så segt? Varför gick ni som redan har skrivit in så sent? Vad avskräcker alla? Har de svårt att bestämma sig och måste vänta på julklapps spelen först?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Problemet för mig är iaf att det släpp(t)s så många bra spel.

Sen är smaken som baken, vissa gillar FPS bäst medan andra gillar RPG bäst.

Själv tycker jag att Dragon Age var ett riktigt bra spel, viss var Modern Warfare 2 kul, men snarare en "uppdatering" av MW1 på samma sätt som L4D2 borde ha varit en större "patch" till L4D1.

Men det är ju en fråga om vad den enskilde tycker.
(Just därför är dessa "GOTY-grejer" egentligen ganska värdelösa, dock ganska kul )

Men det som jag ser fram emot mest är nog den nya expansionen till Europa Universalis 3 (Heir to the throne) som släpps den 15/12.

Inaktiv
Skrivet av Vonyx:

Problemet för mig är iaf att det släpp(t)s så många bra spel.

Själv tycker jag att Dragon Age var ett riktigt bra spel, viss var Modern Warfare 2 kul, men snarare en "uppdatering" av MW1 på samma sätt som L4D2 borde ha varit en större "patch" till L4D1.

Fin summering på året. Mer sånt!

Citat:

Men det är ju en fråga om vad den enskilde tycker.
(Just därför är dessa "GOTY-grejer" egentligen ganska värdelösa, dock ganska kul )

Tvärt om. Jag vet redan vad jag själv tycker. Det är vad andra tycker som är intressant. Kanske är det ett spel man helt missat de tycker är jätte bra. Om man testar det kanske man själv gillar det. Det är också roligt och se ner på andra som tycker fel


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Skate 2, Resident Evil 5, Bionic Commando, Brutal Legends, Batman Asylum, Operation Flashpoint 2: Dragon Rising, ARMA 2, Forza Mototsport 3, Borderlands, Warhammer 40000 2, Mirror's Edge 2(PC) East India Company, Hearts of Iron 3 är några stora titlar som inte blivit nominerade än. Ingen som gillade dem?

Jag tror 2009 kommer bli ihåg kommit som året då GRIN la ner verksamheten, DN:Forever fick DNF(did not finish) och PS3 äntligen tog fart i försäljningen.

Åretsflopp för min del var Section 8 eftersom det verkligen inte var roligt. Tack för att ni släppte en demo så jag slapp. Warhammer och GFWL var också något jag störde mig på. Varför GFWL? Ett kanon spel med arsle mjukvara. Jag var tvungen att returnera spelet.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Call of Duty - Modern Warfare 2

- Grym story line dvs Singelplayer!
- Multiplayer, som ettan fast bättre, kan DET bli bättre ?
- Samt Co-Op vilka är det som inte tycker om Co-Op nu för tiden


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Left 4 Dead 2. Utan tvekan.

Valve <3

Medlem

Dawn of war 2 måste definitivt nomineras. Spännande multimatcher och en faktiskt relativt bra SP del gjorde att det är det PC spel som jag spenderat mest tid vid detta år!

Får jag fråga hur du lyckades returnerade spelet tHW då det blir låst på Steam?


signatur

Videomupp

Medlem

Demon's Souls. Jag vet. Det har inte släppts i europa ännu, men likväl det bästa rollspelet den här konsolgenerationen hittills. Det får min röst.

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Får jag fråga hur du lyckades returnerade spelet tHW då det blir låst på Steam?

Jag har ju alltid varit ett DoW fan så fort demot vart släppt på steam ladda jag ner det. Det var verkligen fantastiskt så jag åkte in till Webhallen dagen efter releasen. D.v.s jag var beredd att betala fullt pris för det. Jag tror att det på den tiden kosta mig ca 450 kr.
Väl tillbaks på röda linjen läste jag ivrigt på baksidan. This looks really great! Men såg jag det. Ondskans symbol

. Jag hoppar till förskräckt och råkar tappa spelet. Tänk om man var tvungen att installera det där skitet? Ropsten slutstation avstigning för samtliga trafikanter! Upp på cykeln(because that's how I roll) och skyndar mig hem. "Bara jag slipper åka tillbaks och returnera den här jäkeln", för det är ju ändå en bit att åka. Så jag kommer hem och startar Mac:en (om jag inte minns fel) och googlar: Dawn of War 2 GFWL, och det var lika illa som jag hade fruktat. Tillbaks till Webhallen där reklameringspersonalen in i det sista försvarar spelet med ett "nej jag har det här hemma man behöver inte installera GFWL om man inte vill". Men den gick jag inte på och han ger tillbaks mina pengar. Det var alltså så det gick till på 200 ord. Jag hade alltså inte öppnat det.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mirbacher:

Dragon Age: Origins

Jag fattar inte att det inte blev nominerat först av alla. Årets, utan tvekan, absolut bästa spel.

Bäst story, bästa röstskådespelare, grymma strider, filmiska mellansekvenser, och framförallt ett äkta kick-ass RPG.

Här är en till som tycker detsamma.

Här är ännu en.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Call Of Duty:Modern Warfare 2


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Det är ju kul att folk fortfarande nominerar det enda spelet som redan är klart... Det här är inte röstningen gott folk!

Jag förstår dock inte hur man kan tycka att Mw2 är goty. Kort och dåligt sp, rörigt multiplayer som bara handlar om att få killstreaks, för att sedan använda dessa belöningar till att få nya!
Nej, Cod2 och Cod4 är de bästa i serien enligt mig!

Medlem

Dirt 2

Mycket roligt rallyspel som är långt bättre än första Dirt!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Batman: Arkham Asylum


signatur

AYY LMAO

Medlem

Uncharted 2: Among Thieves


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Batman: Arkham Asylum

Medlem

Call Of Duty:Modern Warfare 2


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Dirt 2, Forza 3, Assassins Creed 2 och Dragon Age : Origins..

motivering känns överflödig

12
Skriv svar