Assassins Creed II - Ert första intryck

Medlem
Assassins Creed II - Ert första intryck

Vad tycker ni som investerat ett exemplar sticker ut hos det nya Assassins Creed-spelet? Vad har blivit bättre och har något blivit sämre?

Personligen så vart det första jag märkte färgerna, mycket starkare och fler, samt att Ezio klättrar mycket fortare än Altair gjorde. En annan häftig sak är att fightingsystemet utan vapen har blivit mycket roligare, då du kan sparka, knäa, hålla fast och till och med skalla din fiende! Men som sagt; era första intryck vart det jag ville höra. Så varsågoda!

Medlem

MYCKET bättre än ettan. Tycker det mesta är bra. Lite jobbigt ibland när man hoppar och Ezio hoppar helt fel än vad man hade tänkt sig, faller och dör. Annars är det hur bra som helst:)

Medlem

Känns mer som GTA fast år 1400. Mycket bättre än ettan och att man kan köpa vapen, rustning, byta färg på kläderna. Mycket snyggare med svarta kläder

Det ända minus för mig är att dom ska blanda engelska och italienska hela tiden och att resten är på svenska (menyer ect.)


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Det ända minus för mig är att dom ska blanda engelska och italienska hela tiden och att resten är på svenska (menyer ect.)

Men som de säger i ettan, att Animus gör om allt man hör där inne till mer vardaglig engelska.. Hur mycket hade du fattat om tvåan hade vart helt på italienska och ettan hade vart på gammal 1100-tals engelska?

Inaktiv

Det sög faktiskt att höra hur alla araber kunde flytande engelska år 1100. En jänkar grej.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Skrivet av JakeTheSnake:

MYCKET bättre än ettan. Tycker det mesta är bra. Lite jobbigt ibland när man hoppar och Ezio hoppar helt fel än vad man hade tänkt sig, faller och dör. Annars är det hur bra som helst:)

Har sett i nån video hur Ezio hopar från ett trevåningshus för o landa på benen o ta ett extra skutt o landa på en civil kvinna haha för o dempa fallet ... verkar kunna hoppa väldigt högt utan o dö iaf

Edit: Så här


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

för det första så förlorar han sync när han landar, och för det andra så tacklar han kvinnan efter han landat.. klantig spelare kanske?

Medlem

Tycker spelet är mycket bättre än första iallafall, speciellt att man inte behöver kliva ur animus efter varje uppdrag och sova eller nåt.

Skrivet av sjunnenbo:

för det första så förlorar han sync när han landar, och för det andra så tacklar han kvinnan efter han landat.. klantig spelare kanske?

aha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tycker att kampanjen slutade väldigt mysko, vart tror ni nästa kommer utspela sig?:p

Medlem

Inte skaffat det här spelet ännu men jag bara vet att det kommer att vara så fantastisk #%¤&#% bra =D.


signatur

Spelberoende, är det något negativt?

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Tycker att kampanjen slutade väldigt mysko, vart tror ni nästa kommer utspela sig?:p

jaa du..efter att varvat ettan och slutet fick se kartan över världen visste jag att tvåan skulle handla om någon annan assassin..
efter att varvat tvåan så tror och hoppas jag att tredje spelet hamnar i egypten..det var ju en assassin(brud) i egypten när man går till altair's armor rum i villan....

Medlem

Corey May har yttrat sig och berättade att det inte kommer bli andra världskriget, för detta finns det redan skildringar om i multum.

Troligen medeltiden eller feodala Japan. Vï får se.

Oavsett plats/epok så befinner sig nog ubisoft montreal i någon stad och gör research för ACIII


signatur

Citat: "Det har varit en ära" - Capelli

Medlem

Hur bra fungerar pc spelet, är det bra optimerat? Jag har hört en som klagat på att det hackade till för honom ibland och han hade dålig fps med max grafik i 1600 upplösning.

Detta skrev han--->

I won't talk about the gameplay because it is pure awesomeness. Everyone that has played AC1 and knows about its flaws: they're gone. It's a much more streamlined and easy to play (in tech terms) game.
This is where it hits its major snag. The game's engine is unbelievably unoptimized. Running on a card that can boost Crysis on max with 2xAA @1680x1050, namely the Radeon 5850, this baby chops the woods with 19-20 fps in some areas. Funny thing is, when you look to the sky (even with buildings in view), the fps skyrockets to my vsynced 60. I don't know if this is a driver error, or an engine flaw, but it is very annoying when the game stutters right when I need to counter-attack. I'll wait for the 10.3 drivers, but my hopes are not very high. That is why my score is lower. If it weren't for this technical breakdown, the game would get a 10/10, no matter the DRM.

Jag har ett 4870x2 och spelar tex Bioshock 2 och mass effect 2 med maxad grafik, 16 aniso, o aa i 2560/1600 och allt flyter på perfekt utan hack...

Blev lite förvånad själv när mitt nya 5850 drar iväg i BC2 maxat i 1600* som smör
...men det hackar lite ibland i AC2, när man springer fort bland annat eller är mycket folk


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar