PC-spel man kan använda handkontroll till?

Medlem
PC-spel man kan använda handkontroll till?

Tjena!

Är sugen på att sitta i fåtöljen å lira lite spel framför teven. Har kopplat datorn till teven så jag är ute efter lite roliga spel (ingen speciell genre jag är ute efter) som man kan använda handkontrollen till. Trött på att sitta uppflugen i skrivbordsstolen och spela.

Jag antar att spel som kom till konsoll först borde vara bäst lämpade att spela med handkontroll istället för tgb+mus?

Visst jag kan gå och köpa mig en konsoll och spela på men vet inte om jag tycker det är kul speciellt långvarit, så tänkte testa spela från datorn först.

Så tipsa på nu med roliga datorspel som man kan spela med handkontroll istället för tgb+mus/ratt/joystick!

Tack på förhand!
Mvh Marcus

Medlem

Trine har jag för mig går.

Inaktiv

Xbox 360 kontrollen och Windows spel menar du?
Gears of War 1. Fast vissa säger att PC version sög arsle. Men spelet är det bästa som finns till X360 tät följt av Halo 3. Left4Dead 1 funkar också.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Xbox 360 kontrollen och Windows spel menar du?
Gears of War 1. Fast vissa säger att PC version sög arsle. Men spelet är det bästa som finns till X360 tät följt av Halo 3. Left4Dead 1 funkar också.

Ja, precis vad jag menar. Gears of War kanske man skulle testa, Left4Dead varvade jag på PC när det kom ut så det är jag inte sugen på igen. Halo 3 finns väl inte till PC?

Fler tips uppskattas!
Kanske skulle testa nåt hockey-spel, Finns det bara NHL 09? Fotbollsspel finns det ju ett par olika att välja på.

Mvh Marcus

Medlem

Prototype


signatur

Rawr

Medlem

Dead Space var fullkomligt bedrövligt med mus och tangentbord till PC; fladdrigt och ingen precision någonstans. Mycket bättre med handkontroll!

Medlem

Någon som vet om Dragon Age fungerar bra med 360-kontroll?

Medlem

Bil- och sportspel är sköna att ha handkontroll till.

Medlem
Skrivet av slender:

Någon som vet om Dragon Age fungerar bra med 360-kontroll?

Ett taktiskt RPG är nog inget som är direkt utformat för handkontroll.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

NBA 2K10.. wow vad svårt det är med tangentbord

funderar på att köpa handkontroll bara för detta spel. det är verkligen bra kul och utmanande, länge sedan jag blev så frustrerad och glad under samma minut

1
Skriv svar