Medlem
Speltidsproblem

Då är jag här igen, jag som många andra (antar jag) vill ge AoC en chans till nu efter 2 år. Jag går in på mitt account och ser bara "account frozen". Jag köper en månad speltid via deras sida och allt går bra. Fast sen när jag ska logga in så står det bara "account frozen, blablabla". Och jag går tillbaks till sidan och då står det "You have a pending payment.". Försökt även med min kompis kreditkort (som jag fått låna såklart! ). Har ju ingen lust att spendera 250 spänn på ett två månaderskort heller som jag knappt hittar någonstans..
Har någon en teori varför jag inte kan köpa speltid?
Kan inte heller få ett vettigt svar från deras support..
Tack.

Antikvitet

Kolla om betalningen faktiskt gjorts på kortet, dvs om pengarna dragits.

http://support.ageofconan.com/article.php?id=156


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Du kanske bara behöver vänta lite...? det stod ju pending trots allt.

Medlem

Jag hade liknande problem förut, men det berodde på att jag inte inte aktiverat "verified by visa" på mitt bankkonto. Om du har Visa-kort och du inte känner till att du aktiverar "verified by visa" är det säkerligen problemet.

Medlem

Japp, man måste fixa verified by visa om man har ett visa kort. Det kan du fixa genom internet bank.

Medlem

Antingen väntar du ett tag. Eller så köper du 2 månaders gamecard på webhallen för 199 kr.

Medlem

sen kan det även ta tid, det gjorde det för mig när jag omaktiverade mitt konto. betalningen sker inte på direkten

1
Skriv svar