Hårdvaru/fps problem

Medlem
Hårdvaru/fps problem

Hej!

Tänkte testa AoC trialen men blev inte direkt sugen när blinkande/svarta skuggor och en fps <15 mötte mig när jag startade spelet.

Datorn består av en PII 940, 4gb RAM och ett 4850x2 2gb. Det borde inte vara några problem att klara spelet på högsta med andra ord.

Vad kan vara fel? All hjälp uppskattas!

/Victor


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Vettifan vad det är för processor då har där PII 940. aldrig hört talasom, är väl nå AMD skräp, troligen den som jävlas. Resten bör ju vara OK.

Medlem

Nja, det låter väldigt konstigt att AMD's senaste generation processorer inte skulle stödjas. Fungerar utmärkt i allt från Crysis till WAR.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Vym
Medlem

Kan ju vara några drivrutiner som spökar. Tänker på grafikkortets drivrutiner i första hand.

Jag har i princip samma som du fast ett GTX 260 kort istället för två 4850. Och jag har FPS kring 100 i de flesta situationer.

Medlem

Det var det som gjorde mig konfunderad, ett 4850x2 ska prestera som ett GTX 280/5

Ska pröva både några gamla och nya drivers, återkommer i morgon med resultat...


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Vym
Medlem

Jag hoppas det löser sig och att du lyckas få en del nöje med Age of Conan!

Medlem

Insåg precis att jag avinstallerat spelet..

Nu vill inte installationen köra i gång heller -.-

"Downloading patch information" kommer inger vart.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Servrarna var nere igår mellan 15.00-23.00 pga inloggings problem. Det är löst nu och du ska kunna uppdatera spelet. om det är den senaste processorn från amd så ska det nog inte vara några problem, är troligen ATI kortet. alltid vart krångel med drivrutiner till dom korten. Hade ett ati engång, aldrig mer säger jag.

Medlem

Det funkar att patcha nu!

Har laddat ned en hel drös drivrutiner att testa med , återkommer när allt är patchat och prövat!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Hej!

Tänkte testa AoC trialen men blev inte direkt sugen när blinkande/svarta skuggor och en fps <15 mötte mig när jag startade spelet.

Datorn består av en PII 940, 4gb RAM och ett 4850x2 2gb. Det borde inte vara några problem att klara spelet på högsta med andra ord.

Vad kan vara fel? All hjälp uppskattas!

/Victor

Jag antar att ditt grafikkort skapar problem om det är drivrutinerna eller själva hårdvaran som är felet vet jag ej.

Har hört många som har upplevt dålig prestanda och problem med dubbla GPU kärnor.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Testat med och utan crossfire nu, fps:en blir hygglig men spelet ser ut som !#¤!#¤ oavsett grafikinställning. STORT plus för spelets gameplay och mellansekvenser, bland de bästa någonsin i ett MMO i min mening.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag lirar upp min ranger nu tänkte bli min 3:e 80. Conall's valley <3

v1ctory ser det konstigt ut fortfarande eller vad menar du? jag fick problem med ett svart flimmer över min karaktär. Stänger jag av ambient occlusion slutar det. Men det vill man ju gärna inte stänga av eftersom det ger en fin ljuseffekt. Jag löste det dock genom att ladda ner nya drivrutiner till 8800gtx. Nu funkar det prima.

Någon annan som spelar på fury och är aktiv eller?

Medlem

Att skuggorna blinkar har något med SLI/crossfire att göra.
Stänger en av sli/crossfire i kontrollpanelen för grafikkortet så funkar skuggorna.
Har själv ett 295 kort och när jag stänger av sli läget så blir skuggorna ok, men tappar prestanda så jag har stängt av skuggorna istället.

Medlem
Skrivet av Dwarf:

Att skuggorna blinkar har något med SLI/crossfire att göra.
Stänger en av sli/crossfire i kontrollpanelen för grafikkortet så funkar skuggorna.
Har själv ett 295 kort och när jag stänger av sli läget så blir skuggorna ok, men tappar prestanda så jag har stängt av skuggorna istället.

Banshee!! Kom tillbaka till AQ, ta med resten av grabbarna också.

;P

Medlem

Inne ibland på AQ med min barbar men det är lite mindre liv där jämfört med fury.
Håller på med min Conq nu.
Man vet aldrig vad som händer:)

Medlem

Det är alltid mkt ös i CE, stora strider mot diverse kräk ;P.

Medlem

Lirade på AQ innan jag stängde ner accet, bra server även om min RP-nivå inte har direkta höjder. Lirar ni fortfarande, och vad tycks inför expansionen?

Medlem

Jag har lirat på samma server sen Maj 2008, och jag har endast tagit en paus en månad pga studier. Har lirat betan och jag kan säga att ingen lär bli besviken, AOC trotsare som aoc älskare lär älska expansionen XD

Medlem

Det e synd att funcom inte orkar optimera spelet för ati produkter, gissar att intel har betalat dom för inte göra det vore inte första gången dom gör det....

Medlem

v1ctory har du fått det att funka ordentligt ennu?

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Vettifan vad det är för processor då har där PII 940. aldrig hört talasom, är väl nå AMD skräp, troligen den som jävlas. Resten bör ju vara OK.

AMD Phenom 2 X4 940 kom ut för lite drygt ett år sedan, och har förekommit i mängder av tester på bland annat tomshardware, overclockersclub, Anandtech mfl. Att du inte känner till processorn, visar snarare att du håller dig dåligt uppdaterad, än att processorn skulle vara skräp.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av Hannu87:

Vettifan vad det är för processor då har där PII 940. aldrig hört talasom, är väl nå AMD skräp, troligen den som jävlas. Resten bör ju vara OK.

AMD Phenom 2 X4 940 kom ut för lite drygt ett år sedan, och har förekommit i mängder av tester på bland annat tomshardware, overclockersclub, Anandtech mfl. Att du inte känner till processorn, visar snarare att du håller dig dåligt uppdaterad, än att processorn skulle vara skräp.

Jag köper inte skit.

Medlem

den är bättre än en hel del av intels liknande produkter.

Medlem

Jag har samma problem med skuggorna, och tycker jag får lite lägre fps än vad jag borde få..
Kör med AMD Phenom II 955 3,2ghz och ett 5770 1GB


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Snake:
Skrivet av Hannu87:

Vettifan vad det är för processor då har där PII 940. aldrig hört talasom, är väl nå AMD skräp, troligen den som jävlas. Resten bör ju vara OK.

AMD Phenom 2 X4 940 kom ut för lite drygt ett år sedan, och har förekommit i mängder av tester på bland annat tomshardware, overclockersclub, Anandtech mfl. Att du inte känner till processorn, visar snarare att du håller dig dåligt uppdaterad, än att processorn skulle vara skräp.

Jag köper inte skit.

Tur att mitt "skit" besparade mig ett dåligt köp och utmärkt prestanda i alla andra spel.

@Godnoken
Utan Crossfire är det underligt att du har problem.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Snake:
Skrivet av Hannu87:

Vettifan vad det är för processor då har där PII 940. aldrig hört talasom, är väl nå AMD skräp, troligen den som jävlas. Resten bör ju vara OK.

AMD Phenom 2 X4 940 kom ut för lite drygt ett år sedan, och har förekommit i mängder av tester på bland annat tomshardware, overclockersclub, Anandtech mfl. Att du inte känner till processorn, visar snarare att du håller dig dåligt uppdaterad, än att processorn skulle vara skräp.

Jag köper inte skit.

Tur att mitt "skit" besparade mig ett dåligt köp och utmärkt prestanda i alla andra spel.

@Godnoken
Utan Crossfire är det underligt att du har problem.

Jo, det är lite konstigt..
Gräset typ ''flimmrar'' och min brors dator som är betydligt sämre än min kunde nästintill maxa spelet o.O


signatur

Wai

1
Skriv svar