Funderingar kring att börja lira AoC

Medlem
Funderingar kring att börja lira AoC

Köpte spelet direkt när det kom ut, men spelade inte längre än till lvl 20 innan jag tröttnade på laggande grafik och diverse andra störande saker. Har läst en del här på forumet och det verkar som det har blivit bättre nu? Har dock några frågor:

Hur är AoC att spela solo? Känner ingen som spelar och jag brukar inte vara så aktiv i guilder osv. Vilka klasser fungerar bra solo?

Hur är craftingsystemet i AoC? Är det utmanande/belönande?

Pve vs. Pvp server? Kommer jag ångra mig senare om jag väljer den ena eller andra?

Medlem

Vet inte om du hunnit börjat, men jag kan ge dig lite snabba svar på frågorna.

Jag spelar AoC mest solo, grym destiny quest att ta sig igenom upp till level 80. Finns en hel del solo-instancer att göra för quests och items. I endgame finns det en massa grupp-instancer och pug-raider som man kan joina. Joina en casual guild iaf kan jag rekommendera, finns nya guild levels och sådant nu som öppnar nya quests, och vendorer för spelarna, dessutom får du en massa bonus till dina stats om du joinar en guild med guildstad.

Craftingsystemet är helt ok, inget superspeciellt för att vara ärligt, fungerar som i WoW typ. Det finns bland annat class-armor set som du kan crafta till varje klass som är hyffsat bra och en hel del annat som gems och sådant.

De flesta som väljer en PvP-server ångrar sig, särskilt om de inte spelare med någon guild. När du lirar på en PvP-server är det alla mot alla som gäller. Har du ingenting emot att dö tio till hundratals gånger av andra spelare medan du PvE:ar upp till level 80 är en PvP-server för dig, men var redo på att ganking sker mycket och det blir oftast väldigt få rättvisa (du blir påhoppad medan du slåss mot 3-4 mobs) fighter medan du levlar.

Har du fler frågor är det bara att ställa. Har två rekommendationer: Börja lira med polare/joina en guild och börja på en PvE-server om du har dåligt tålamod eller är en dålig förlorare.

1
Skriv svar