Guldläge att börja/återvända till Age of Conan

Medlem
Guldläge att börja/återvända till Age of Conan

Varför är det läge att börja nu?

• En 'server merge' skedde förra veckan vilket resulterade i en stabilare population på servrarna.

• Patch 1.06 kom idag innehållande tonvis med nytt innehåll (bland annat ett guild level system, ny raid instans, assassin revamp och tokensystem).

• Massor med ytterligare godbitar är påväg i denna patchcykel (bland annat Shrines of bori - nytt open world PvP-spel, PvP towers - mini sieges för mindre guilder, tier 2 PvP gear, House of Crom - enorm dungeon/spelområde och guardian revamp)

• Expansioneb Rise of the Godslayer kommer förmodligen komma inom 2 - 3 månader.

• Massor med folk återvänder på grund av patchen och kommande expansionen, det kommer att vara mer folk än någonsin förut på servrarna.

Prova spelet med trail eller köp spelet för så billigt som 100 kr. Passa på!

/bronie

Medlem

Lirade vid release. Men gav upp runt lvl 50 tror jag pga inge content.

Var priest of Mithra, och var GUD på Aoe dmg.

Om jag skulle komma tillbaka, är min prälle söndernerfad?
Hur många servrar är det kvar för EU?


signatur

Bara gör det.

Medlem

haha, såg att PoM fick ultranerf i 1.06. jag hoppar nog över att komma tillbaka.


signatur

Bara gör det.

Medlem

PoMs har blivit minst nerfad av alla casters. Det de gjorde med caster-klasserna var att de nerfade rangen på deras cc och tog bort funktionen att använda stamina potions. PoMs buffade de ganska rejält och sänkte bland annat casting times för att de skulle bli mer balanserade.

På tal om att återvända vid level 50 så har du två alternativ. Antingen kan du starta en nya karaktär som får börja på level 50 direkt eller så fortsätter du spela på din Priest of Mitra då det har kommit en hel del nytt content från level 50+ (bland annat 2 nya spelområden och 5-6 nya instancer, samt en hel del nya quests).

Medlem

Hittade info om att man får en lvl50 gratid snubbe. Nice.

Lite frågor.

1. Jag är mer intresserad av pvp än pve, men vill kunna göra båda med klassen.

2. scrollade på forumet och fick fram att dessa är farligast i nå mini pvp vad nu det är:

Tos
Demo
Hox

3. Tips på class/server för svennar?

4. nån klass som det finns lite av?

5. Har gått från Healers till Tanks i mmo's nuförtiden. Men har för mig Tanksen i AoC var otroligt tråkiga?


signatur

Bara gör det.

Medlem

Ursäkta för aningen sena svar, jag har spenderat helgen med familjen och haft endast tillgång till min iphone. Svarar här istället för pm för att det är lättare.

Skrivet av Groggo:

1. Jag är mer intresserad av pvp än pve, men vill kunna göra båda med klassen.

2. scrollade på forumet och fick fram att dessa är farligast i nå mini pvp vad nu det är:

Tos
Demo
Hox

3. Tips på class/server för svennar?

4. nån klass som det finns lite av?

5. Har gått från Healers till Tanks i mmo's nuförtiden. Men har för mig Tanksen i AoC var otroligt tråkiga?

1. Konstigt formulerad fråga, men jag antar att du undrar om du ska börja på en PvE server ellet PvP server. Största skillnaden på PvP och Pve server i Age of Conan är att alla kan döda alla (förutom folk i grupp eller guild) överallt förutom i storstäderna på PvP servrarna. PvP servrar i AoC kan vara riktigt jobbiga att lira på (särskilt när du vill göra quests). PvE servrarna har fortfarande mini games, sieges och även open world PvP på vissa ställen.

2. Inte direkt en fråga här heller, men kan förklara varför. De tre klasserna du nämde ha oerhört mkt aoe samt cc. Hox är dock melee med är fortfarande riktigt köttig. Nu efter patch 1.06 har ju alla range-klasser blivit nerfade så demo och tos borde inte vara lika bra. Har dock inte jättekoll på Hur HoX:en fungerar nu efter patch.

3. Finns 3 som jag känner till.
Vanity, Server: Fury PvP (är själv med i den guilden)
Novus krepuskus felstavat guildnamn), Server: Aquilonia PvP-rp (många här på Fz som lirar i den)
Svenska Krigare, Server: Crom PvE

Du kan hitta info om alla tre (även hemsidor) här på age of conan forumet.

4. Tanks och healers som vanligt, men det är nog inget störrw behov av något egentligen.

5. Jag tycker att de är roliga att lira, prova en Dark Templar (typ motsatsen till en paladin), de har även jävligt schysst dps med rätt specc.

Ett sista tips: Börja gärna lira med en polare eller joina en guild så tidigt som möjligt (särskilt om du lirar på PvP server), spelet blir enormt mkt roligare då.

Hoppas du fick svar på dina funderingar nu. Indrar du nå mer kan jag svara snabbare nu (har kommit hem).

/bronie

Medlem

Ledsen för formuleringen på vissa frågor.

1. frågan var mer att jag gillar att spela pvp mer än pve. Inte server då, utan ingame. Tex fungerar Darktemplar bäst i pvp eller pve?

Där jag ville ha en klass, som går att soloa, nått man vill aha med i pvp, men nått som kanske inte är bäst i pve.

Jävlar vilket gryta altså

Föredrar PvP server. Minns dock inte vart min PoM är. En PvP är jag säker, men efter alla merges, vettefan.

Kanske ska börja lira PoM'en och sen göra en ny lvl 50 när jag känner spelet mer.

Tack för svaren. Om du har tips på klasser så säg till.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Jag har en assassin på lvl 53 som jag just börjat lira med igen och det är väl en hyffsat bra klass i pvp 1on1 om man är skicklig. Kan väl inte påstå att jag är speciellt bra då jag inte spelat på länge så jag blir jävligt lätt dödad om jag inte är beredd på att bli attackerad. Känns som att man har jävligt liten chans att döda nån utan att smyga sig på honom först.

Har också en bear shaman på lvl 53 som jag minns var lite enklare att spela med. Men det var innan senaste patchen. Har inte orkat testa den än då den ligger på en pve-server.

Inaktiv

aktiverade mitt konto nyss
10/12gig tankade..snart får man spela på sin assassin igen..

Inaktiv

Alltså har spelet blivit bra nu eller? Jag har inte spelat på över ett halvår men börjar känna abstinens igen för jag älskar verkligen atmosfären, grafiken och känslan. Är PVP bra eller är det fortfarande helt trasigt? Har det verkligen hänt något eller är det bara samma gamla BS från funcoms sida?

Medlem

AoC veteraner. MMOfocus har fått möjlighet att intervjua Funcom. Ni är välkomna att bidra med eventuella frågor och funderingar som ni kan tänkas bära. Kanske just din fråga kommer med i intervjun. [http://mmofocus.se/index.php/forum/redaktion/intervju-med-fun...]


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

hm jag fick ingen gratis lvl 50 gubbe när jag gjorde en ny :s är det borttaget?

Medlem

Du måste levla en annan karaktär till level 50 först, sen kan du starta en nya som börjar på level 50.

Vym
Medlem

Dessutom kostar spelet inte mer än 39:-(http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=107567), är otroligt sugen på att påbörja en ny karaktär, spelade som Necromancer senast.

Moderator | Testpilot

Spelet är ju helt klart amazing nu. Möjligen detta spelet skulle ha vid release, men who cares? Bättre nu när det är buggtestat ordentligt osv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag funderar på att börja lira igen och om jag gör det så vill jag börja på en ny gubbe, server osv. Vilket server är bra? både PvE server och PvP server.
Och jag letar även efter en klan (om jag börjar officiellt då).

Tacksam för svar

Medlem

Jag har lirat på Aquolina rp-pvp server sen 17 maj 2008, lite mindre folk än på Fury men mycket bättre kvalitet på PVP och framför allt men mognare atmosfär. Kan inte säga mkt om PVE servrarna dock.

Vym
Medlem

Jag har spelat på Aquilonia tidigare, och spelar nu(eller ska börja igen) på Crom just för att jag blev lagom trött på att utstå den ganking som finns på PvP-servrar. Kalla mig carebear eller vad som, men jag föredrar att välja när jag vill PvP:a
På Crom finns det helsvenska gillet Svenska Krigare www.svenskakrigare.com om du är intresserad av ett svenskt guild.

Medlem

det är nog Crom som gäller för mig, för som du sa, det är skönt att kunna välja själv när man ska pvp:a

En fråga riktad till dig Bob, är ni ute efter nån speciell klass i klanen, eller går det att vara vad som helst för att få vara med i klanen?

Såg listan på er hemsida. Är den uppdaterad för nuläget?

Vym
Medlem
Skrivet av Kraver:

det är nog Crom som gäller för mig, för som du sa, det är skönt att kunna välja själv när man ska pvp:a

En fråga riktad till dig Bob, är ni ute efter nån speciell klass i klanen, eller går det att vara vad som helst för att få vara med i klanen?

Såg listan på er hemsida. Är den uppdaterad för nuläget?

Jag vet inte riktigt hur det ser ut på klassfronten, jag har själv precis blivit medlem, men kommer starta på ny karaktär när expansionen släpps. Tror som alltid att tanks och healers efterfrågas, men spela det du tycker är kul!

Själv tänkte jag börja på en healer, vet inte vilken ännu!

Medlem
Skrivet av Snyggare Bob:
Skrivet av Kraver:

det är nog Crom som gäller för mig, för som du sa, det är skönt att kunna välja själv när man ska pvp:a

En fråga riktad till dig Bob, är ni ute efter nån speciell klass i klanen, eller går det att vara vad som helst för att få vara med i klanen?

Såg listan på er hemsida. Är den uppdaterad för nuläget?

Jag vet inte riktigt hur det ser ut på klassfronten, jag har själv precis blivit medlem, men kommer starta på ny karaktär när expansionen släpps. Tror som alltid att tanks och healers efterfrågas, men spela det du tycker är kul!

Själv tänkte jag börja på en healer, vet inte vilken ännu!

Börja med en Bearshaman, jävla rolig klass och ruskigt stark både i pvp och pve.

Medlem

Går det snabbare att levla nu än vid releasen? Vill börja igen men orkar inte riktigt grinda en massa mobs hela tiden

Vym
Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Går det snabbare att levla nu än vid releasen? Vill börja igen men orkar inte riktigt grinda en massa mobs hela tiden

Jag spelade inte vid release men tyckte att det gick relativt snabbt att levla upp en karaktär i Age of Conan, jämfört med vilken tid det tar i WoW, Aion eller LotRO.

Medlem

Nu finns ju även offline leveling systemet, där du får en level att placera ut på valfri gubbe över level 30. Om jag förstått det rätt.

Vym
Medlem
Skrivet av Kraver:

Nu finns ju även offline leveling systemet, där du får en level att placera ut på valfri gubbe över level 30. Om jag förstått det rätt.

Ja precis, var fjärde dag får du en level att spendera har jag för mig

Medlem

Vilken klass rekommenderar ni till en som nyss börjat spela som är ganska lätt att spela? Har börjat på en Assassin men är osäker om den är lätt eller inte, har hört att den är ganska svår att lira med

Medlem

Bear shaman skulle jag säga. Bra i både PvP och PvE. Lätt att soloa med och riktigt kul att lira. En meleeklass med bra healing.

Inaktiv

Alla klasser kunde dö under fötterna på min barbar vid release (kanske inte PoM hehe). Jag minns alla nerf skrik, men slutade ganska tidigt då jag inte hade ngt att göra. Han var högsta lvl (vad den nu var) och vill kanske spela på honom igen ... Vad har hänt pvp mässigt med barbaren? Tagit bort weapon switch? Anti-CC?

Medlem

Barbs är en bra klass, brutal natural regen med Blood rage stance. Så dom har riktigt bra survivability med all cc och anti-cc. Tyvärr gav jag upp min barb efter att jag dingade pvp lvl 5 pga att Barb T2 pvp armor ser förjävlig ut.

Barb t2 PVP: http://s1010.photobucket.com/albums/af227/drjakle/?action=vie...

Ser förjävlig ut, som någon stygian soldier armor set. Blä.

Men classen är riktigt bra.

1
Skriv svar