Angående en sak (50 gubbe)

Medlem
Angående en sak (50 gubbe)

Tjena

Va länge sen jag spelade AoC. Och blev sugen på att testa igen för jag har hört att de blivit sjukt mycket bättre än när jag spelade sist.

Aja iallafall. Har hört att man kan göra en character som är övö 50 på en gång. Kan man fortfarande göra de och hur gör man i såfall?

Tack i förhand

Medlem

Precis innan du startar din karaktär får du välja att starta vanligt eller att starta som level 50. Det funkar bara en gång, så gå igenom allt så du är 100% säker att du valt rätt server, rätt klass etc.

Medlem

Tack för svar

Japp de ska jag göra. Men är lite osäker på vad jag vill ha. Va ett tag sen som sagt så vet typ inget om AoC atm. Spelat som barb så inte en sån. Bear shaman testade jag en gång och dom var la sådär. ToS har jag en 67 eller nått men icke rolig längre. Funderar på en Conq men hur pass bra är dom som dps i dungeons och raids? Och jobbia att levla eller? Och hur är bear shamans nu för tiden som dps och leveling etc? Och kanske en ranger eller nått? Och hur pass bra dom här klasserna är i pvp me.

Medlem

Bear Shaman och Conquerer är de "bästa" meleeklasserna just nu. Bear Shaman är garanterat roligast och lättast att levla med (bra dps och healing) dock är Conquerern utmärkt som offtank och väldigt bra som dps. Nästan alla klasserna är "tweekade" sedan release, med nya spells och feats så att spela en klass som du tyckte var tråkig förut kan vara en helt annan upplevelse idag.

Många tycker även att casterklasserna är roliga att lira, fast det som jag tycker är speciellt med AoC är ju meleecombatsystemet och det saknar du tyvärr som caster.

Medlem

Blir nog en bear shaman som main först och sen en conq som alt Yea precis är ju melee systemet jag vill åt just nu Men tro du jag fortfarande kan göra en 50 gubbe? Mitt konto har inte varit aktivt sen 2009-07-14 har ju aldrig gjort en så bode gå. Tack så mycket för svaren btw

Och vilken server är bäst att spela på? Asså typ me population och hur servern är osv?

Medlem

jag vet inte hur det är nu spelar upp en gubbe jag med men har en 80 conq. förr då var dom bara en dålig klass enligt mig kändes hybrid fick spö av alla tanking klasser.Klarade möjligtvis rogue grenen. Men hoppas dom har fått lite buffning.
Välkommen tillbaka till age of conan btw

Medlem

Okej Ye men blir som sagt en Bear Shaman till och börja med.
Hehe tack så mycket

Medlem

hur e det me att skapa lvl 50 gubbe numera? e det fortfarande möjligt och måste man ha en lvl 50 för att göra en lvl 50 char?


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

Jag slutade spela AoC 2 månader efter de kom ut. Började idag igen. Och ja det fungerar fortfarande att göra 1 instant 50 gubbe. Gjorde precis en Bear shaman på 50 instant. Vet inte om man måste ha en 50+ gubbe redan men jag gjorde den på en server jag inte har några gubbar på alls. Dock så har jag en 55 barb och en 66 ToS på en annan server.

Även om man måste ha en 50+ gubben innan man kan göra en så kanske det går om du lvla upp en till 50+ först? Typ du gör en gubbe du har som main från början och sen när du vill ha en alt så har du en instant på 50

Medlem

ja tror me att man måste lvl upp en till 50 för att få en instant 50 char, men bara några få lvls kvar så ska ja prova o återkommer med svar, för som de e nu kan jag inte göra någon lvl 50 char


signatur

Google is your friend!!!

Vym
Medlem

För att kunna skapa en karaktär på nivå 50 måste man ha dragit upp en till 50 redan innan. Serverval är sedan fritt och man måste inte nödvändigtvis skapa sin 50 karaktär på samma server som man levlat upp sin tidigare karaktär på.

När det kommer till serverval så är det Fury som har flest gubbar och gummor. Men jag rekommenderar RP-PvP servern Aquilonia, just på grund av att det helsvenska gillet Nova Krepusko, som jag själv är med i, finns där. Trevligare stämning får man leta efter

Medlem

som snyggare bob säger, kan bekräfta att detta stämmer.
både vad gäller rp-pvp server och 50 karaktär


signatur

Google is your friend!!!

1
Skriv svar