7-dagars trail account tillgängliga igen

Medlem
7-dagars trail account tillgängliga igen

Funcom tog en paus med trail accounten för att satsa på en kampanj för gamla spelare, men nu är de åter igen tillgängliga för alla.

Testa om ni inte spelat på ett tag eller är helt ny!
www.ageofconan.com/trial

Medlem

kan vara värt ett försök

Medlem

Testa på ni skulle personligen säga att även fast spelet är ofärdigt så ligger det bland topen av mmo spel.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Tänkte köpa ny dator, å testa Age Of Conan , kommer den här klara det på high settings?

Tänkte köpa ny dator, och undrar hur bra denna kommer hanter Age of Conan?

Fakta:

Processor Intel Core-i5
Internminne 8 GB
Minnestyp DDR3
Hårddisk 750 GB
Grafikkort nVIDIA GT230 HD
Grafmin eget-Ink del 1535/5118
Ut-gångar grafikkort HDMI/DVI/VGA
Ljudkort HD 7.1 Audio
Optisk enhet BluRay
Kortplatser PCI Express
Minneskortläsare 15-i-1
Operativsystem Win 7 Home Premi
USB-Firewire-Modem 8/2/Nej
Wlan 11n
Nätverkskort 10-100
Moderkort-Chipset Intel 55 PCH

Medlem

Var det verkligen nödvändigt att ställa samma fråga i två trådar? Lite skrytsugen, eller?

Skulle det nu vara så att du faktiskt inte har någon koll alls på datorer så är svaret på din fråga ja. Med den uppsättningen bör du klara av att lira spelet på höga inställningarna.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Hmm, tack för svaret, men lite spydigt var det allt? :S Jag ska skaffa en dator, har inte så stor koll, och tänkte ta hjälp av proffsen.. Skrytsugen? bah... jag är inte p12..

Medlem

Jag får be om förlåtelse, men skrivs ett mer eller mindre identiskt inlägg i flera trådar förs åtminstone mina tankar till skryt.

I vilket fall som helst, happy gaming!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Det e lugnt Bara det att jag läste att det där grafik kortet inte var nå vidare.. hmm.. har ingen aning om vad jag ska skaffa för dator isånafall....

Medlem

Kortet må inte vara det bästa, men du bör ändå kunna lira Age of Conan på relativt höga inställningar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Man behöver en rejält bra stationär för att klara AoC på max med dx10. Age of Conan är det spel som sugit mest must ur min dator efter Crysis.

Har dålig koll på laptops, men ha inte allt för höga förväntningar. Datorn klarar förmodligen spelet på high, men det betyder inte alls att den klarar att köra allt på max-inställningar eller med dx10 aktiverat. Stationär is the way to go med krävande spel.

Inaktiv

Detta är en stationär

Medlem

Haha då har jag dålig koll på stationära datorer också, noob man blivit. Kände inte igen GPUn (vad är det för graffekort?), sen är jag inte van att se blueray läsare eller minneskortläsare i stationära (brukar oftast vara hemmabyggen), brukar ju vara laptop features.

Hur mkt betalar du för burken? Du har inte funderat på att bygga ihop den själv och skippa de lite "onödiga" delarna (om du nu inte nödvändigtvis behöver dem).

Dumpa blueray-läsaren, minneskortläsaren, operativsystemet (kan du få tag på annat sätt) och nätvärkskortet. Investera istället i en i7-prolle, bättre grafikkort och ett moderkort som har ljudkort och nätvärkskort integrerat.

Annars som svar till din fråga, beroende på grafikkortet så klarar du AoC på nästan Max utan lagg.

Inaktiv

Okej, priset på burken ligger på 11999:-.

Tyvärr kan jag själv inte bygga ihop en dator.. Men funderar nog på att köpa den där.. vill kunna njuta av AoC!!!

Medlem

Vissa butiker erbjuder dock montering för en liten penning. Välja ut de komponenterna du själv vill ha och låt stället du köper ifrån sätta ihop burken, du bör nog kunna få en bättre dator för samma krona då.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag kunde inte bygga ihop datorer när jag byggde min som jag sitter på nu, det är grymt lätt ska du veta. Det är kul och lite av en utmaning också, men självklart är det ju skönt att ha någon med sig eller ha någon man iaf kan nå på telefon ifall man har frågor.

Jag byggde min med hjälp av (utmärkt guide för nybörjare): http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=1&skrivelse=22...

Vet du inte vilka delar man ska plocka ihop kanske ett "pc i delar" paket vore nåt för dig. Du sparar 3000kr och får en bättre dator: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=486145

Annars kan du ju leta efter sidor som både säljer och monterar om du känner för dig. 12000kr för datorn du länkade, är saftigt med tanke på att man kan få bättre för mindre pengar.

Inaktiv

hmm....... kanske finns nån dator monterare här där jag bor.. men, mr.bear, vilken butik menar du då? lät intressant

Medlem

Jag vet att http://www.datorbutiken.com/ erbjöd ett alternativ för montering förut, men hur det fungerar efter att de gick i konkurs och blev uppköpta har jag inte en aning om.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

okej hittade denna dator där:

Intel Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 1TB HDD, ATI HD 5870 grafikkort

Tror du den ger mer kraft än den andre?

Medlem

Skulle tro det Amber, Säkert samma processor som den du skrev först då det är en i5, sedan behöver man inte mer än 4gb ram, duger gott och väl för Windows 7 och alla spel, sedan är det där kortet MYCKET bättre än GT230. 5870 är ju ATI's näst bästa kort just nu av vad jag vet, så... skulle väl säga att det är i jämförelse med ett GTX275 eller GTX285 (Nvidia då alltså). Dessutom har det ju DX11 stöd för framtiden! Så du lär nog kunna köra på Max settings utan problem skulle jag tro.

Medlem

Är lite sugen på att pröva AoC, kan någon motivera varför?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

För att det är ett grymt spel helt enkelt. Grym atmosfär, grym grafik, grym combat, grym pvp, grym story m.m. Sen kan det ju bero på att Aion inte levde upp till dina förväntningar Prova 7-dagarstrail, du har inget att förlora. Är lite lite folk i spelet just nu, det beror på att det inte kommit något nytt innehåll på ett tag.

Spela på servern Fury (pvp) eller Crom (pve).

Medlem

Prövar nog lite i helgen då.. Warhammer guilden håller på med en guild transfer så jag orkar ändå inte spela med pugs.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Har nog kommit fram till en burk nu som jag funderar starkt på.. Vad sägs om den här: http://www.turn-it.se/view_item.php?item=798 Kostar inte allt för mycket, och tror ni den klarar age of conan med höga inställningar?

Medlem

Du får ett mycket bättre paket om du bygger själv, sök på sweclockers.com efter "Speldator 10k" och hitta ett NYTT paket någon har satt ihop. För 10k ska du ha ett 5850, minst.

Lycka till!

(Har ett 4850x2 2gb till salu om det kan intressera..)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Ja, fast det är ju så att jag kan ej montera datorer :'(

Medlem

Alla kan montera en dator, finns utmärkta guider på internet.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av amber:

Ja, fast det är ju så att jag kan ej montera datorer :'(

Man lär sig inte om man aldrig provar. Som sagt, det är ingen större vetenskap och det finns en hel del guider som kan hjälpa dig om det skulle krisa.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Jo, fast jag är ju inte ensam om att få denna dator, och morsan betalar för den Så hon vill att den byggs av "proffsen". Inga försökstest nu Haha, men tack ändå för att ni ger mig tips, jag kommer behålla dessa till framtiden när jag ska köpa egen dator, då ska jag minsann bygga min egen dator! Men, jag tror jag tar den här från komplett: http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10278

Men jag tänkte byta ut lite grejer och då har jag följande fråga: Om jag byter ut Chassit, Grafikkortet, Musen, Tangentbordet, Headset, operativsystem till home premium, byter komplett dessa grejer då och monterar ihop de grejer jag har valt?!

Medlem

Var ju prat om olika butiker som monterade datorer iom köp lite längre upp, tänkte bara nämna att https://www.inet.se har ett alternativ för just detta.

Och ett litet tips: Bästa, och oftast billigaste, är att välja ut komponenter själv istället för att gå efter dessa "paket".


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Ja jag vet Men jag letar inte efter det allra senaste , bara nån hyggligt bra speldator som kan lira Age Of Conan, och då undrar jag om den där komplett pc:n jag linkade förut klarar age of conan bra? tänkte byta ut gtx 260 mot hd4890

12
Skriv svar