Medlem
Börjat lira!

Tja, har börjat lira Age of Conan nu
Hade ett trial account som jag köpte tid till. Fast jag kan lira, men den har inte dragit av nå pengar ännu på mitt konto :S
Ska lira på Fury, finns det folk här på FZ som lirar dära?

Medlem

Det blev konstigt :S
Frös kontot, och den drog inga pengar. Får köpa en skiva istället och börja om, det har ju inte kostat nåt för mig ännu så

Medlem

Brukade lira på Fury men blev så jäkla trött på att bli gankad när jag försökte questa. Så jag har skapat en lvl 50 Conqueror på Chrom (PVE), och fasen, det är som ett helt nytt spel. Mycket mycket roligare.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag spelar på Fury, men jag skulle verkligen inte rekommendera det för dig som kommit från WoW. FFA PvP är långt ifrån lika snällt och lugnt som i WoW. Alla kan attackera dig som inte är med i antingen din guild eller din grupp/raid. Det må låta kul, men för att du ska klara av det måste du ha grymma PvP skills och ett grymt tålamod. Många som lämnar spelet gör det efter att de enbart testat att spela på Fury.

Jag rekommenderar att du kör igång på Crom (PvE), då det finns mycket folk där och du kan questa i lugn och ro. Det finns fortarande mycket PvP där, prova joina en mini game eller stick till Border Kingdoms. Om du vill prova på Fury så gör det med en alt, du kommer snabbt lära dig om du tycker om den spelstilen eller inte.

Medlem

Körde på Fury med trial, jag och en polare klarade oss rätt bra mot gankers
För mig SKA Age Of Conan vara kaotiskt

Edit: Rollade oxå en Conquerer.. Är det ett bra val i pvp? Menar inte att den ska vara überl33tOP, utan att man kan klara sig väääldigt bra ifall man lärt sig hur saker och ting fungerar med klassen ?

Medlem

Caster klasserna är i överlag bäst PvP (ToS, Demo, Necro) för att de är lättare att spela pga att de inte har combos. Bemästrar du en conq så blir de grymma. Lär dig stance dance och att byta mellan dualwield och 2 handed i combat så lär det gå fint.

Medlem
Skrivet av bronie:

Caster klasserna är i överlag bäst PvP (ToS, Demo, Necro) för att de är lättare att spela pga att de inte har combos. Bemästrar du en conq så blir de grymma. Lär dig stance dance och att byta mellan dualwield och 2 handed i combat så lär det gå fint.

Ok tack!
När jag lirade trial så körde jag DT, och min polare lirade barb. Vi typ slaktade alla som försökte röra oss. Ganska coolt

Medlem

Själv får jag min nya dator om ca en och en halv vecka och har tänkt att börja med AoC då. Ska nog köra på en Priest of Mitra. Healing är kul. Blir nog att jag kör på en PvE-server. Är inte jättesugen på att bli gankad hela tiden.

Medlem
Skrivet av ThomasT:

Själv får jag min nya dator om ca en och en halv vecka och har tänkt att börja med AoC då. Ska nog köra på en Priest of Mitra. Healing är kul. Blir nog att jag kör på en PvE-server. Är inte jättesugen på att bli gankad hela tiden.

Tycker faktiskt gankning i aoc är roligare än wow xD
I wow har man typ ingen chans mot en 4 lvls högre, det har man faktiskt in age of conan : D like it

Medlem

Är man duktig så tar man en 10 level högre jag har dräpt flera lvl 80 med min 70 assassin ;P. Skills is teh shiet.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Är man duktig så tar man en 10 level högre jag har dräpt flera lvl 80 med min 70 assassin ;P. Skills is teh shiet.

En riktigt duktig level 20 kan ta en dålig level 80. Detta är ett system som jag tycker är riktigt tråkigt. Spelet är fortfarande ganska obalanserat. På låg level är Rogue klasserna overpower. Men på högre level är dom sämst. Världen är fortfarande buggig, det händer ofta att man fastnar i små saker (stenar, buskar etc.). Och en annan sak jag ogillar är att du inte kan vara på ett ställe från tillexempel 20-30, sen gå vidare till ett 30-40 ställe osv. När du är klar i tillexempel Cimmeria, så måste du till tillexempel Stygia för att fortsätta gaina XP. Jag skulle gärna se ett alternativ att kunna levla från 20-40 i samma område.

Nu låter det kanske som att jag dissar AoC, men det är inte meningen. Jag spelar det, gillar det, och har inte en tanke på att sluta. Även om det finns ett par saker som borde ändras på / förbättras!

Medlem

Mimer det är inte möjligt på något vis. Jag har kört lite 1v4 med min guardian då jag var lvl 80 med blått gear och dem var lvl 40+ allihopp. Sopade mattan med dem. Dem hade barb/hox/ranger och demo. Från samma guild och försökte ganka mig ett flertal gånger. Men det gick inte som de tänkt sig, Storm strike + reckoning ftw

Medlem

Hehe stackars satar som går på en guardian XD tar ju evigheter att ta ner dem ;D, det gäller alla soldier klasser, de andra klasserna kan man ta ner om man är två duktiga lvl 40s, ja healers kan också vara svåra.

Men att en lvl 20 kan ta ner en 80, det är omöjligt sen patch 5 då gear har fått större betydelse.

Medlem

20 på 80 var omöjligt innan också. Imo, om lvl 80n har spelat spelet innan iaf. Men det var en duktig assassin i keshatta som var lvl 75. Paradisa hette hon, hon tog inte mig på min 80 guardian. Men inte så konstigt precis, jag har dock mest blått gear. Men hon van dueller emot lvl 80 med pvp gear 4 och 5. Det var inte gank på något vis utan hederliga dueller. Riktigt skicklig var hon/han.

Medlem

Så är det, skills > gear. Älskar det systemet.

1
Skriv svar