Värt att köpa det?

Medlem
Värt att köpa det?

Hejsan!
Jag funderar på att köpa AoC nu när det är så billigt på Steam, fast det finns ett problem:
Jag har aldrig spelat ett MMO! Kan man komma in som nybörjare i ett spel som Age of Conan? Det som fick mig att vilja köpa det var att det ser ut som en ganska mörk historia. Fast det som oroar mig är just det att jag aldrig har spelat ett sånt spel förr. Provade WoW-trialen en gång (tröttnade efter 5 minuter) som jag inte alls fattade. Hoppas någon kan hjälpa mig!

En sak till, klarar min dator av det?

Intel Pentium 4 3.0 GHz
Nvidia Geforce 8600 GT 512 MB
1024 MB RAM

Datorn går ju bara minimum-kraven.


signatur

ROCKSTAR ÄR BÄST!

Medlem

Kommer nog klara minimum inställningar men om du bara spelade i fem minuter tror jag inte mmos är för dig.


signatur

Wai

Medlem

Om jag inte minns fel så finns det en trial du kan dra hem och testa.

Men som Godnoken sa så är nog mmos inte nåt för dig om du tröttnar efter 5 min. Det tar oftast lite tid och kräver en del tålamod för att komma in i onlinespel. Men testa det iaf, kostar ju inget

Medlem

Conan var mitt första mmo som jag tyckte var värt att betala för, jag har aldrig gillat stridssystemen på tex. Everquest eller wow. Gillar man Rpg och blodiga strider där det krävs skills från spelaren så är conan nått för dig. Pvp striderna är riktigt roliga speicellt melee. Ladda ner conan trialen och spela före du köper det så du ser om det passar dig.

http://www.ageofconan.com/trial/

Medlem

Tack! Ska prova trialen idag. Kommer med resultatet senare.


signatur

ROCKSTAR ÄR BÄST!

Medlem

Just AoC är såpass mycket roligare ibörjan, plus halvt ett singelplayer spel i början så om de vore nåt MMO man skulle ha fallit för i början, om man inte är så mycket för MMOs, så är AoC den bästa kandidaten.

1
Skriv svar