Klarar min dator detta?

Inaktiv
Klarar min dator detta?

Tjena, jag undrar om min dator klarar detta spel:D det är en dell och jag kan lira WoW väldigt bra, även WAR.

Dator: Intel Pentium 4 CPU 3.39GHz 2gb System Ram
Microsoft Windows XP professional
ATI Radeon HD 3600 series (ATI Radeon grahpichs processor (0x959
512mb video ram

Kan jag lira AoC med dessa?

Medlem

Ja den gör nog det, men du får ta och klara dig på låga inställningar, vilket är lite trist eftersom den grymt snygga grafiken och DX10 är något som lyfter spelet enormt. Men grafiken är ju inte all, det är någonting som du borde veta eftersom du spelat/spelar WoW och WAR. Jag rekommenderar att du börjar på en PvE server eller i värsta fall PvP-RP annar kommer du bli sönderslaktad. PvP kommer du finna mer än tillräckligt av på de andra servrarna (lite mer på PvP-RP givetvis).

Jag har tagit fram de officiella systemkraven om du vill ta en titt.

Minimum configuration (1024x768, detail reduced)
OS: Windows XP Service Pack 2 or Windows Vista
Processor: Intel Pentium 4 3Ghz or equivalent
RAM: 1GB
Video card: ATI Radeon 9800/nVidia GeForce 6600
DVD-ROM: Quad-speed (4x) DVD-ROM drive
Hard drive space: 32GB

Recommended configuration (Up to 1280X960, most features on)
OS: Windows XP Service Pack 2 or Windows Vista Service Pack 1
Processor: Intel Core 2 Duo 2.4GHz or equivalent
RAM: 2048MB Dual Channel DDR2
Video card: NVIDIA GeForce 7900 GTX or equivalent
Video memory: 512MB
DVD-ROM: Quad-speed (7x) DVD-ROM drive
Hard drive space: 32GB

Inaktiv

Okej, tack för ett rejält svar! men när jag lirade trialen tyckte jag även på min dator att spelet var grymt snyggt! men, du tror inte att datorn kmr krascha eller något sånt?

Medlem

Nej det tror jag inte, iaf inte om det flyter för dig. Spelet hade grymt mycket problem förut med memory leaks, krasher och lagg spikes, men det har de fixat nu. Så har du en dator som klarar av spelet utan lagg bör det inte krasha i frsta hand.

Inaktiv

Jag undrar om den här bärbara datorn kmr kunna klara AoC: http://www3.computeruniverse.net/urlmapper2.asp?mapurl=/produ...

Medlem
Skrivet av tompaparompa:

Jag undrar om den här bärbara datorn kmr kunna klara AoC: http://www3.computeruniverse.net/urlmapper2.asp?mapurl=/produ...

Yeah, bör klara, den är bättre än en polares bärbara och där flöt det på fint på medium.

Inaktiv

Jasså Det var härligt å höra^^

Inaktiv

Nu har jag tänkt, å ska nog köpa en stationär dator, undrar om den här datorn kmr kunna klara AoC på high settings med bra fps: Processor:Intel C2D E7400 2.8GHz
Minne:4GB DDR2 800MHz
Hårddisk:320GB S-ATA 7200RPM
Grafikkort:Nvidia 9500GT 512MB TV-UT
DVD:DVD+-RW 22X Dual Layer

Medlem
Skrivet av tompaparompa:

Nu har jag tänkt, å ska nog köpa en stationär dator, undrar om den här datorn kmr kunna klara AoC på high settings med bra fps: Processor:Intel C2D E7400 2.8GHz
Minne:4GB DDR2 800MHz
Hårddisk:320GB S-ATA 7200RPM
Grafikkort:Nvidia 9500GT 512MB TV-UT
DVD:DVD+-RW 22X Dual Layer

Hur mycket kostar den?
Tror inte den klarar högsta inställningarna med bra fps.


signatur

Wai

Inaktiv

179kr/mån

Kmr den klara medium overall quality med bra fps? Jag vill gärna kunna se hela världen runt omkring mig, kmr ej ihåg vad den inställningen heter, men kmr jag klara det med bra fps i medium overall quality?

Medlem

Jag skulle tippa på att den klarar medium ganska bra med maxat NPC och environment view.

Medlem
Skrivet av tompaparompa:

179kr/mån

Kmr den klara medium overall quality med bra fps? Jag vill gärna kunna se hela världen runt omkring mig, kmr ej ihåg vad den inställningen heter, men kmr jag klara det med bra fps i medium overall quality?

I hur många månader?


signatur

Wai

Medlem

Den ska flyta på bra på medium tills den rostar

1
Skriv svar