Inaktiv
Trial

Hej alla Age of Conan spelare! Jag har hört att det finns trial i form av "buddykey"(?) och om så är fallet finns det någon här som har en buddykey till en snål liten noob? Jag har beställt spelet men innan jag använder det så vill jag få lite känsla för spelet. Och om jag så skulle få en key, kan man ladda ner klienten från sidan eller måste man t.ex låna en skiva? Isådana fall vore det ju ganska värdelöst.

Tack på förhand.

Medlem
Skrivet av Lillstenis:

Hej alla Age of Conan spelare! Jag har hört att det finns trial i form av "buddykey"(?) och om så är fallet finns det någon här som har en buddykey till en snål liten noob? Jag har beställt spelet men innan jag använder det så vill jag få lite känsla för spelet. Och om jag så skulle få en key, kan man ladda ner klienten från sidan eller måste man t.ex låna en skiva? Isådana fall vore det ju ganska värdelöst.

Tack på förhand.

Om du inte har skivorna så kan du betala typ 30kr för att tanka spelet (då ingår också några extra dagar playtime).

Anledningen att det heter "buddykeys" är att man ska ge dem till sina polare och samtidigt helst låna ut skivan.

Medlem

Jag har inget, har aldrig spelat spelet, main reason är för att jag inte har någon bra dator atm och att jag inte vill fastna i ett till MMO.
Så jag har inget


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Om man verkligen inte vill betala dom där 30 kr för spelet bara för att testa kan man ju alltid besöka en torrent sida.


signatur

Wai

Medlem

Tänkte bara ta och berätta varför "gratis"trails inte kommit än. Funcom vill få spelet "färdigt" innan de släpper gratistrails. Just nu är det de siktar på den nya itemization patchen som gör om hela statssystemet. I och med denna patch så kommer även de efterlängtade klassbalanseringarna komma (det hade varit helt förgäves att slösa tid på balansering innan, då de senare itemizationpatchen senare tillkommit).

Att de gör om items/stats beror på den nya game directorn som försöker få spelet mer mainstream och enklare att förstå. Kortfattat så gör de om detta för att locka mer spelare. När detta väl är klart (tidigast i april skulle jag tippa på), så har de fixat de största "gamebreaking" elementen och kommer då att förhoppningsvis få en mer positiv feedback när de väl släpper gratis trail accounts.

Att just kompistrails fanns innan berodde på att man som kompis oftast tjatar en del på sin/sina kompisar att börja spela. Med free trail, tar man oftast beslutet i egna händer och i och med det vill Funcom ha ett finslipat spel som verkligen kan övertyga.

1
Skriv svar