Age of Conan - Värt att prova igen!

Medlem
Age of Conan - Värt att prova igen!

Spelet släpptes oklart (fattades innehåll och var buggigt), men hade dock väldigt grym grafik, superb story och stil (helt okej rollspelskänsla). Spelet skilde sig även från andra mmorpg'n på både positiva och negativa sätt. Tråkigt nog jämfördes detta spel mot färdiga och patchade spel (främst World of Warcraft) och fick därmed både dåliga betyg och en stor förlust av spelare. Nu ett halvår senare tycker jag att det kan mäta sig mot de andra aktuella mmorpg'na. Med enormt mycket buggfixande, nytt innehåll (både zoner, instancer, utrustning, pvp-rankingsystem, m.m.) är spelet en bra motståndare till Warhammer och WoW.

Vet att spelet fick "en andra chans" av FZ, men den kom alldeles för tidigt. Spelet har verkligen mognat nu ett halvår in i sitt liv och är värt att testas igen. Spelet är alldeles för bra för att råka ut för det dystra öde som både Hellgate London och Tabula Rasa gjorde.

Till er som inte är riktigt säkra vill jag bara säga att servrarna har blivit mergade, så det finns mycket folk på dem och spelet är i full rörelse. Ge detta stackars missförstådda spel en chans till och om ni inte har spelat sen release, så kan jag garantera att ni får ett leende på läpparna!

/Bronie

Medlem

Har ingen berättat för dig att man, generellt sett, inte uppskattar så kallad "cross posting"?


signatur
Medlem

Men för fan, fel forum och två likadana trådar-.-


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Gortie:

Har ingen berättat för dig att man, generellt sett, inte uppskattar så kallad "cross posting"?

Crossposting? Om du hade varit er uppmärksam, så hade du märkt att tråden blev flyttad. Dock fel av admins om du frågar mig. Tråden var inte ämnad åt de som redan spelar Age of Conan, utan mot de som överhuvudtaget är intresserade av eller spelar mmo.
Tråden var helt enkelt inte till de som läser om Age of Conan regelbundet (på Age of Conan forumet).

Medlem
Skrivet av Noken8:

Men för fan, fel forum och två likadana trådar-.-

Tråden blev flyttad till Age of Conan forumet, från mmo forumet (därav två trådar). Stör detta dig så har du bara admins att skylla på.

Medlem
Skrivet av bronie:
Skrivet av Noken8:

Men för fan, fel forum och två likadana trådar-.-

Tråden blev flyttad till Age of Conan forumet, från mmo forumet (därav två trådar). Stör detta dig så har du bara admins att skylla på.

Tror du vi är dumma eller?
Den andra tråden som ligger här: http://www.fz.se/forum/thread.php?id=64661 gjordes ungefär 7 minuter efter denna tråd


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Noken8:

O shit...
Nej, men seriöst...
Jag skrev det där innan tråden flyttades..

Vart postades då den andra tråden? Postade på RPG, men kom på att den passade bättre på MMO och tog därför bort den direkt på RPG.

Sen så var det ju inte heller fel forum... se posten där jag citerade "Gortie".

Medlem
Skrivet av bronie:
Skrivet av Noken8:

O shit...
Nej, men seriöst...
Jag skrev det där innan tråden flyttades..

Vart postades då den andra tråden? Postade på RPG, men kom på att den passade bättre på MMO och tog därför bort den direkt på RPG.

Sen så var det ju inte heller fel forum... se posten där jag citerade "Gortie".

Se mitt redigerade inlägg;)
Skrev första lite fort!


signatur

Wai

Medlem

Väntar ivrigt på DX10 patchen och server merges som är runt hörnet, sen börjar jag igen.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av Noken8:

Men för fan, fel forum och två likadana trådar-.-

Tss..

Medlem
Skrivet av L1ghtF00t_:
Skrivet av Noken8:

Men för fan, fel forum och två likadana trådar-.-

Tss..

Vad syftar du på då?


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Väntar ivrigt på DX10 patchen och server merges som är runt hörnet, sen börjar jag igen.

Mmm samma här! Grymt peppad på det. Lite tråkigt att de har så lite folk att de måste merga servrarna, men å andra sidan blir det som en färsk start för spelet.

Man tycker att om det är något som inte borde uppdateras är det grafiken, men den är något som borde ha kommit vid release och det blir intressant att verkligen se skillnaden på DX9 och DX10 (ser grymt bra ut på bilderna).

Har du någon aning föresten när detta sker? Jag försöker hålla mig uppdaterad så mkt som möjligt, men senast jag läste fanns det inget datum.

Medlem
Skrivet av Noken8:

Tror du vi är dumma eller?
Den andra tråden som ligger här: http://www.fz.se/forum/thread.php?id=64661 gjordes ungefär 7 minuter efter denna tråd

Vädligt konstigt. Någonting fel med forumet (eller en admin miss) i sånna fall. Om du läser tråden på massiva onlinespel står det att de flyttar den till Age of Conan forumen. Jag har inte rört Age of Conan forumet förän tråden blev flyttad.

Medlem
Skrivet av bronie:
Skrivet av Noken8:

Tror du vi är dumma eller?
Den andra tråden som ligger här: http://www.fz.se/forum/thread.php?id=64661 gjordes ungefär 7 minuter efter denna tråd

Vädligt konstigt. Någonting fel med forumet (eller en admin miss) i sånna fall. Om du läser tråden på massiva onlinespel står det att de flyttar den till Age of Conan forumen. Jag har inte rört Age of Conan forumet förän tråden blev flyttad.

Seriöst!
Sluta ljuga!
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=64661
Där nere står det klart och tydligt att du cross-posta skrivit av en moderator...
Och sen hur förklarar du att jag skrev ( mitt första inlägg i den här tråden ) den 25 och när du trodde att han '' Flyttade tråden '' ( vilket han inte gjorde ) den 27........
Nöjd nu?

*Edit* Och vart fan fick du ordet flyttat ifrån?


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av bronie:
Skrivet av SuperTank:

Väntar ivrigt på DX10 patchen och server merges som är runt hörnet, sen börjar jag igen.

Mmm samma här! Grymt peppad på det. Lite tråkigt att de har så lite folk att de måste merga servrarna, men å andra sidan blir det som en färsk start för spelet.

Man tycker att om det är något som inte borde uppdateras är det grafiken, men den är något som borde ha kommit vid release och det blir intressant att verkligen se skillnaden på DX9 och DX10 (ser grymt bra ut på bilderna).

Har du någon aning föresten när detta sker? Jag försöker hålla mig uppdaterad så mkt som möjligt, men senast jag läste fanns det inget datum.

Enligt bilder och filmer som läckts från test-servrarna är det ju en del som skiljer.

Tanken var väll först att DX10 patchen och server merges skulle komma innan jul men på grund och tekniskt strul blev det förskjutet. Det senaste jag har läst om det är:

Skrivet av Game Director:

The updates last week have set everything up for the merges. We will be starting the process in January and hopefully completing them within a few weeks.

(postat 24 december)


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

nookie snälla sluta trolla och håll dig till topic istället,

är det några fler som börjat? har tänkt att aktivera om mitt konto idag eller imorgon, hoppas det är värt det bara

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Tanken var väll först att DX10 patchen och server merges skulle komma innan jul men på grund och tekniskt strul blev det förskjutet. Det senaste jag har läst om det är:

Skrivet av Game Director:

The updates last week have set everything up for the merges. We will be starting the process in January and hopefully completing them within a few weeks.

(postat 24 december)

Låter kanon! Blir kul att se om det blir lite drag på servrarna igen.

Medlem
Skrivet av Noken8:

Seriöst!
Sluta ljuga!
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=64661
Där nere står det klart och tydligt att du cross-posta skrivit av en moderator...
Och sen hur förklarar du att jag skrev ( mitt första inlägg i den här tråden ) den 25 och när du trodde att han '' Flyttade tråden '' ( vilket han inte gjorde ) den 27........
Nöjd nu?

*Edit* Och vart fan fick du ordet flyttat ifrån?

Kallar dig inte för dum i huvudet (eller jo kanske, men det tänkte jag hålla för mig själv:P), så ta gärna och lugna ner dig. Trodde FZ skulle vara ett trevligt ställe att hänga på.

"Flyttat" hittar du på min första post högst upp i denna tråd. Om den nu blivit flyttad borde det väl finnas två trådar som är lika? Mullins låste den andra efter att han flyttade.

Redigerat 2008-12-25 04:10 av bronie
Redigerat 2008-12-25 04:12 av bronie
Flyttat 2008-12-27 01:54 av mullins

Om detta nu är fel, så får du som är så himla "intelligent" förklara varför det står att tråden är flyttad. För det ser bra konstigt ut om du frågar mig. Den flyttade tråden (denna) var äldre än originaltråden.

Hoppandes på ett mer vänligt svar.
/bronne

Medlem
Skrivet av bronie:
Skrivet av Noken8:

Seriöst!
Sluta ljuga!
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=64661
Där nere står det klart och tydligt att du cross-posta skrivit av en moderator...
Och sen hur förklarar du att jag skrev ( mitt första inlägg i den här tråden ) den 25 och när du trodde att han '' Flyttade tråden '' ( vilket han inte gjorde ) den 27........
Nöjd nu?

*Edit* Och vart fan fick du ordet flyttat ifrån?

Kallar dig inte för dum i huvudet (eller jo kanske, men det tänkte jag hålla för mig själv:P), så ta gärna och lugna ner dig. Trodde FZ skulle vara ett trevligt ställe att hänga på.

"Flyttat" hittar du på min första post högst upp i denna tråd. Om den nu blivit flyttad borde det väl finnas två trådar som är lika? Mullins låste den andra efter att han flyttade.

Redigerat 2008-12-25 04:10 av bronie
Redigerat 2008-12-25 04:12 av bronie
Flyttat 2008-12-27 01:54 av mullins

Om detta nu är fel, så får du som är så himla "intelligent" förklara varför det står att tråden är flyttad. För det ser bra konstigt ut om du frågar mig. Den flyttade tråden (denna) var äldre än originaltråden.

Hoppandes på ett mer vänligt svar.
/bronne

Snälla ta och acceptera..
För att denna tråd som '' flyttades '' kommer ifrån Rpg eller övriga spelgenrer ( kommer inte ihåg vilket ) och sen så går det inte att flytta en tråd som är låst!... eller det kanske går... men det kan inte bara bli två trådar.. bara sådär.. poff... han måste kopiera isåfall inte '' flytta ''!
Och sen så kolla noggrant igen på mullins post..
Det står klart och tydligt '' cross-posta!

Acceptera det..
Det blir inte bättre för att man ljuger så du vet!


signatur

Wai

Inaktiv

OnT: Trevligt att det går bättre för AoC, tillhör den lilla skara personer som aldrig testade det.

OffT: Förstår inte hur du orkar bry dig Noken.

Medlem
Skrivet av L1ghtF00t_:

OnT: Trevligt att det går bättre för AoC, tillhör den lilla skara personer som aldrig testade det.

OffT: Förstår inte hur du orkar bry dig Noken.

Det är klart man bryr sig om nån försöker dölja något..


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Noken8:

Snälla ta och acceptera..
För att denna tråd som '' flyttades '' kommer ifrån Rpg eller övriga spelgenrer ( kommer inte ihåg vilket ) och sen så går det inte att flytta en tråd som är låst!... eller det kanske går... men det kan inte bara bli två trådar.. bara sådär.. poff... han måste kopiera isåfall inte '' flytta ''!
Och sen så kolla noggrant igen på mullins post..
Det står klart och tydligt '' cross-posta!

Acceptera det..
Det blir inte bättre för att man ljuger så du vet!

Bra att du förklarade. Som jag nämde innan postade jag på rpg, men bestämde mig att den passade bättre på mmo (och trodde jag tog bort den tidigare posten). Ett misstag av mig, så förlåt för det.

Helt ärligt tycker jag dina poster Noken8 måste vara mkt mer irriterande att se än att någon crosspostat. Jag försvarar bara mig från dina onödiga påhopp. Ruskigt otrevlig person måste jag säga att du är.

Medlem
Skrivet av bronie:
Skrivet av Noken8:

Snälla ta och acceptera..
För att denna tråd som '' flyttades '' kommer ifrån Rpg eller övriga spelgenrer ( kommer inte ihåg vilket ) och sen så går det inte att flytta en tråd som är låst!... eller det kanske går... men det kan inte bara bli två trådar.. bara sådär.. poff... han måste kopiera isåfall inte '' flytta ''!
Och sen så kolla noggrant igen på mullins post..
Det står klart och tydligt '' cross-posta!

Acceptera det..
Det blir inte bättre för att man ljuger så du vet!

Bra att du förklarade. Som jag nämde innan postade jag på rpg, men bestämde mig att den passade bättre på mmo (och trodde jag tog bort den tidigare posten). Ett misstag av mig, så förlåt för det.

Helt ärligt tycker jag dina poster Noken8 måste vara mkt mer irriterande att se än att någon crosspostat. Jag försvarar bara mig från dina onödiga påhopp. Ruskigt otrevlig person måste jag säga att du är.

Amen, herregud!
Det var ju du som började med '' jag har inte cross-postat vad menar du? '' och sen försvarar du det när jag förklarar att du har fel..
Nu är jag otrevlig bara för det..
Det är bara fjantigt..


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Noken8:

Amen, herregud!
Det var ju du som började med '' jag har inte cross-postat vad menar du? '' och sen försvarar du det när jag förklarar att du har fel..
Nu är jag otrevlig bara för det..
Det är bara fjantigt..

Som en mogen person hade du förklarat/svarat på min fråga direkt och inte sagt och påstått en massa onödiga saker.

Medlem
Skrivet av bronie:
Skrivet av Noken8:

Amen, herregud!
Det var ju du som började med '' jag har inte cross-postat vad menar du? '' och sen försvarar du det när jag förklarar att du har fel..
Nu är jag otrevlig bara för det..
Det är bara fjantigt..

Som en mogen person hade du förklarat/svarat på min fråga direkt och inte sagt och påstått en massa onödiga saker.

OffTopic - Nu kommer jag säkert bli varnad igen av en moderator, som du också borde bli..
Annars ingen..
Det var ju exakt vad du gjorde men du kunde aldrig acceptera att du hade fel...
Eller så är du bara jävligt trögfattad!

OnTopic - Värt att prova igen? Nä det var värt det hela tiden!


signatur

Wai

Medlem

Alla: tagga ner lite tack. Ska se om vi kan "reda ut" detta..

bronie: du skapade två trådar om samma ämne i två olika forumdelar (cross postning), varav en som jag flyttade hit för att den behandlar just AoC. Den andra tråden låste jag och skrev ett inlägg med en länk som hänvisar hit, just för att vi ska försöka ha lite struktur när det gäller trådar i forumet..

Noken8: du har inte blivit varnad för att du försöker förklara något, det handlade om en helt annan sak, vilket stod i det pm'et som du fick. Läs igen, gör om gör rätt.

.. och med det, kan vi fokusera på ämnet i tråden?

Medlem
Skrivet av Noken8:

OnTopic - Värt att prova igen? Nä det var värt det hela tiden!

Då är vi överens om en sak iaf

Tycker dock att folk som inte spelat på ett tag borde ge spelet ett till försök.

Medlem

Haha, trodde det var för att jag skriver fem - sex offtopic inlägg i denna tråd..

Men jag tycker iaf alla som var någorlunda intresserade i Aoc ( som lämnade spelet efter en eller två månader ) ska ta och testa spelet nu igen!

*Edit* Men kan ni vara snälla och skicka ett pm till mig med länken till inlägget?
Så jag kan bättra på det!


signatur

Wai

00a
Medlem

köpte Aoc för 99kr på webbhallen. tyckte det var så billigt så jag tänkte att jag lika gärna kunde pröva. har dock inte testat än, måste ju klara av alla andra spel man fått under julen först;)

Medlem
Skrivet av Joel1992:

köpte Aoc för 99kr på webbhallen. tyckte det var så billigt så jag tänkte att jag lika gärna kunde pröva. har dock inte testat än, måste ju klara av alla andra spel man fått under julen först;)

Tycker jag du gör rätt i! Skulle dock väänta till efter servermergningen innan du börjar, då kommer det vara mer folk på servrarna.

12
Skriv svar