Medlem
Conan idag?

Hur ser det ut på conan fronten. Jag har läst lite patchnotes och de ser lovande ut men det finns väldigt lite information om hur spelet faktiskt är att spela just nu.

Hur ser situationen ut? Har den blivit någe bättre?

Pve, pvp, content, balans etc... bara å prata på.

Inaktiv

ser mörkt ut.

Medlem

Jag antar att du får bäst svar i det officiella forumet..

Medlem

Jao det verkar som så.

Medlem

Fattar inte hur nästan alla kan tycka att Age of conan är tråkigt, en av dom bästa mmorpgs jag spelat:/
Men iaf så är det så jäkla tomt på det här forumet:(


signatur

Wai

Medlem

Håller med Noken8, underbart MMO lir!

Medlem

Ja, jag förstår mig då inte på folk som klagar och klagar över spelet. Folk får liksom inse att det är inte WoW 2, någon jäkla gång!

Spelet är FULLT spelbart, och t.o.m. skitkul, imo. Just nu funkar det inte alls dock. De tycks ha introducerat DirectX 10, och det funkar ju inte att installera, eftersom Microsoft-servern tycks vara död, osv osv osv.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Nästa år kommer en expansion till AoC och då kan jag tänka mig att ge det en andra chans att rollspela i AoC är grymt som fan mycket bättre än att lira på en vanlig server.:up:


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

jag försökte lira på en rpserver men spelarna var oftast antingen retards som inte RPade nånsin eller dryga nissar som satt på tavernan, bara var cimmerian och gick omkring i städerna istället för att kuta.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Spelar fortfarande, är ricktigt kul när man kommer in i det, men som saggt, vill ha mera rollspel i rollspelet


signatur

Lia, so sweet, she is all her PC need

Medlem

Riktigt kul, är med i en stor guild på Aquolian serven och krigar jämt....jävla härliga pvp strider

Gen
Medlem
Skrivet av Harval:

Ja, jag förstår mig då inte på folk som klagar och klagar över spelet. Folk får liksom inse att det är inte WoW 2, någon jäkla gång!

Spelet är FULLT spelbart, och t.o.m. skitkul, imo. Just nu funkar det inte alls dock. De tycks ha introducerat DirectX 10, och det funkar ju inte att installera, eftersom Microsoft-servern tycks vara död, osv osv osv.

Du säger att de släppt DX10 patchen men vad har den patchen med Microsoft att göra?
Förklara gärna.

Medlem

Har bara testat det 1 gång det var ju snyggt och roligt men inget som skulle ta wow


signatur

p4nGEA

Medlem

Hm, jag skapade denna tråg med en förfrågan om hur spelet är just nu. Det är ganska dött överallt och jag var intresserad av att veta hur det är nu. Jag spelade upp till level 50 men sen tog det stopp för att de flesta instancer var trasiga och det fanns ingen content över 50.

Jag satt och vaktade denna tråd i en vecka men inget hände så jag gav upp lite på den. Kul att det börjar skrivas men ingen verkar intresserad av att hålla sig till ämnet om det nu finns några som faktiskt spelar spelet som det sägs just i denna tråd.

Blir något besviken att det inte finns något mer att skriva än typ... Det är kul om man kommer in i det. Underbart mmo. Hur?
Har de lyckats med några patchar? Finns det instancer som funkar nu? Finns det quest som funkar över 50? Hur är det med PVP? Nu när de säger att de laggt till det.

Plz!

Medlem

Hej Kendak,

Det finns en del quest efter lvl 50 i varje fall till lvl 68-70 där jag befinner mig just nu. Det finns en del quests i instanserna också men det är riktigt segt och hitta grupper. I sista stora patchen så la de till en ny zon med quest från 58 till 63.

Tycker dock att spelet är ganska tråkigt. Ska vidarutveckla detta påstående men nu måste jag springa på möte....

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Nästa år kommer en expansion till AoC och då kan jag tänka mig att ge det en andra chans att rollspela i AoC är grymt som fan mycket bättre än att lira på en vanlig server.:up:

Tycker dom ska lägga upp det så här. nu ska dom satsa på att fixa quests under tiden jobba med den här så kallade expansionen som dom angav när spelet inte funkade.Och sen för att få med folk När spelet är som det ska släppa en expansion.

Jag har sån jävla connection med aoc bästa spelet ja spelat i hela mitt liv men ja la av .
Dock stödjer ja dom genom att betala mitt konto ändå(got money ey?) för att dom ska klara det o förväntar komma tillbaks sen.När nått extremt bra händer.

Inaktiv

Det man hör och läser mest om Conan är att det är ruskigt buggit.

Medlem

Sist jag va inne märkte jag att minst 50% av buggarna inte finns kvar men det tar tid dom skulle väntat ett år med spelet egentligen.

Medlem

...inte så buggigt längre bara fruktansvärt tråkigt.

Synd att ett spel med ett så roligt stridssystem är så innehållslöst. Har fortfarande ett aktivt konto men att stå i keshetta och antingen bli gankad av guild raids eller pilla navelludd är det inte värt.

Medlem

Age of conan är i grund och botten baserat på Anarchy Online från 2001, detta är 7 år sedan. Det är inte story eller liknande som är baserat på AO, utan källkoden. Detta betyder att alla buggar och skräp som fanns i AO finns med i AoC. När jag fortfarande lirade kunde man hitta items med AO stats på. När ni säger inte buggigt vet jag inte vad ni snackar om, AoC har inte haft ett halvår att bugtestas, det har haft straxt över 7 och ett halvt år.

Medlem
Skrivet av ionass:

Age of conan är i grund och botten baserat på Anarchy Online från 2001, detta är 7 år sedan. Det är inte story eller liknande som är baserat på AO, utan källkoden. Detta betyder att alla buggar och skräp som fanns i AO finns med i AoC. När jag fortfarande lirade kunde man hitta items med AO stats på. När ni säger inte buggigt vet jag inte vad ni snackar om, AoC har inte haft ett halvår att bugtestas, det har haft straxt över 7 och ett halvt år.

Var har du fått den informationen ifrån? Grafikmotorn är en utbyggd och uppdaterad version av den som används i AO, men resten?

Källa kthx.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av ionass:

Age of conan är i grund och botten baserat på Anarchy Online från 2001, detta är 7 år sedan. Det är inte story eller liknande som är baserat på AO, utan källkoden. Detta betyder att alla buggar och skräp som fanns i AO finns med i AoC. När jag fortfarande lirade kunde man hitta items med AO stats på. När ni säger inte buggigt vet jag inte vad ni snackar om, AoC har inte haft ett halvår att bugtestas, det har haft straxt över 7 och ett halvt år.

Var har du fått den informationen ifrån? Grafikmotorn är en utbyggd och uppdaterad version av den som används i AO, men resten?

Källa kthx.

Jag och några polare hittade massa skräp på testservern som var kvarglömt från AO, mestadels items med stats från AO.

Medlem
Skrivet av ionass:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av ionass:

Age of conan är i grund och botten baserat på Anarchy Online från 2001, detta är 7 år sedan. Det är inte story eller liknande som är baserat på AO, utan källkoden. Detta betyder att alla buggar och skräp som fanns i AO finns med i AoC. När jag fortfarande lirade kunde man hitta items med AO stats på. När ni säger inte buggigt vet jag inte vad ni snackar om, AoC har inte haft ett halvår att bugtestas, det har haft straxt över 7 och ett halvt år.

Var har du fått den informationen ifrån? Grafikmotorn är en utbyggd och uppdaterad version av den som används i AO, men resten?

Källa kthx.

Jag och några polare hittade massa skräp på testservern som var kvarglömt från AO, mestadels items med stats från AO.

Att de använder databasen som placeholder betyder inte att all källkod är den samma. Visst återanvänder man ofta källkod om det går, men det betyder inte att det är det gamla spelet med ett nytt skal bara.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

nå, hur är spelet just idag 2009, finns det mäniskor på servrarna, spelar många pvp på "low" levels osv, om man levlar, känns det som ett singel player spel?


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

jag aktiverade mitt konto igår, hann inte köra mycket, men har kört lite idag sen jag vaknade, har en lvl 53 dark templar på RP-PVE servern hyrkania(tror jag den hette) och jag kan säga att det är heeeeeeeelt dött där, har sett 3 spelare allt som allt på kanske 2 timmar!

blev riktigt besviken, men jag bestämde mig för göra en ny gubbe på en ny server, och då dem inte mergat servarna än som nämns i en annan tråd här i age of conan forumet så finns det fortfarande en hel del servers att välja emellan och det står medium load på varenda en vilket verkar jävligt skumt för min server är garranterat nästan helt tom :S

aja gjorde en ny på RP-PVP servern, aquilonia? fan sorry men jag minns inte namnen på serverna, där fanns det i alla fall lite fler spelare, såg väl runt 12-15 st vid start ön tortage, tyvär så var inte många av dem så jätte sociala direkt, men jag ska ge age of conan en chans nu den här månaden,

Ni som fortfarande spelar AoC kan ni rekommendera en bra server med mycket folk och bra community?

Medlem

tack för svaret uppskattade den väldigt mycket


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv
Skrivet av ghoül:

Ni som fortfarande spelar AoC kan ni rekommendera en bra server med mycket folk och bra community?

Server merge snart så om du inte har en 80 kan du lika gärna vänta XD . Själv spelar man på battlescar .


signatur

zomg noob yeah!

Snart (men väldigt långt senare, om någonsin) är väl ett ord som ständigt förekommer i AoC kretsar..
Har dom inte lovat dx10 ett bra tag nu? Senast jag brydde mig var det augusti.. vilket skämt.

Inaktiv
Skrivet av Punchbag Polly:

Snart (men väldigt långt senare, om någonsin) är väl ett ord som ständigt förekommer i AoC kretsar..
Har dom inte lovat dx10 ett bra tag nu? Senast jag brydde mig var det augusti.. vilket skämt.

Om du orkar läsa lite runt på aoc forums så har dom get ut information att det kommer i januari(server merges)

Dx10 finns på testlive nu så det kommer i nästa patch till dom vanliga serverna.


signatur

zomg noob yeah!

Skrivet av Virusman:
Skrivet av Punchbag Polly:

Snart (men väldigt långt senare, om någonsin) är väl ett ord som ständigt förekommer i AoC kretsar..
Har dom inte lovat dx10 ett bra tag nu? Senast jag brydde mig var det augusti.. vilket skämt.

Om du orkar läsa lite runt på aoc forums så har dom get ut information att det kommer i januari(server merges)

Dx10 finns på testlive nu så det kommer i nästa patch till dom vanliga serverna.

Tillåt mig skratta... DX10 har funnits på live hur länge som helst med flera utlovade datum.
Samma med server merges. WAR är yngre än AoC men har redan genomfört sina server merges.

Jag gillade AoC, eller snarare, jag gillade idéerna, men den sjukt dåliga genomförningen, inte bara vid release utan också fortfarande gjorde att jag tappade allt förtroende för Funcom.
Jag tror, helt objektivt, att spelet är ett sjunkande skepp. Instanseringen kommer aldrig hålla, det gjorde att det kändes som ett singleplayer spel även när det var som mest folk. Kan bara föreställa mig känslan nu när väldigt många droppat.

123
Skriv svar