Bad company 2, DVD oläsbar.

Inaktiv
Bad company 2, DVD oläsbar.

Köpte BC2 idag men när jag stoppar in DVD så händer inte ett skit. Den läser och läser men inget händer.
Andra skivor funkar utmärkt, som exempelvis DVD med MW2.

Jag blir så trött på det här. Jag får en snilleblixt och tankar ner piratkopia och installerar och kör min köpta nyckel på den. Funkade ju utmärkt ända tills jag ska starta spelet då skitspelet känner igen att det inte är orginalskivan.

jaja jag lägger in ett no cd-crack då men då innebär ju det att exe:en byts ut mot en som inte pallar uppdateringar (inte ser serverlistor) och dessutom antar jag att punkbuster som skrika till om förändrade spelfiler. Så jag lägger ner dessa planer och vet inte vad jag ska ta mig till?

DET ÄR JU DÅ SJÄLVASTE DJÄVLA FAN.
VAFAN!? Sista gången jag köper någonting på skiva. Får bli steam hädanefter..

--update--

Avinstallerade och installerade på nytt om piratverisonen. Den här gången valde jag online authentication (vilket innebär att spelet inte kommer fråga efter skivan varje gång det startas). Detta gjorde jag den första gången med men den här gången djävlades det inte utan installationen gjorde vad den blev tillsagd av mig att göra. Fan vad bra. Men ändå sugigt att man får ta till såna här metoder för att det ska fungera.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Du är inte ensam om detta. Fick också en DVD som var nästintill oläsbar.

Nån mer med samma problem?

Medlem

Men om ni har kvittona kvar så dra och byt till ett nytt exemplar som funkar, eller?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Men om ni har kvittona kvar så dra och byt till ett nytt exemplar som funkar, eller?

Precis min tanke.

Inaktiv
Skrivet av Slutbossen:

Men om ni har kvittona kvar så dra och byt till ett nytt exemplar som funkar, eller?

Tror inte man kan byta in skivor hos återförsäljaren som man brutit förpackningen på. Annars skulle väl detta sättas i system av folk som vill plocka cd-keys.

Man får skicka skivan till activision i det här fallet men palla sånt. Ville ju spela direkt xD


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Samtidigt fungerar inte det man köpt måste man ju få byta det. Vad säger konsumentlagen egentligen.

Inaktiv

Om skivan är oläsbar och man har kvitto ska det väl gå och byta in?
Gå in på game eller gamestop eller vart du nu köpte det, visa skivan och kvittot och säg att den är oläsbar.

Medlem

Klart att man kan byta om skivan är oläsbar. Konsumentlagen säger att varan ska fungera.

Medlem

Klart ni kan byta skivan, svensk lag gäller!

Men om ni inte "orkar", går det även att ladda ner spelet från EA med hjälp av er CD nyckel. Jag gjorde så för att jag inte orkar sätta i skivan när jag spelar.

Medlem

Jag lider med dig. Är alltid tråkigt med sådant strul. Själv har jag övergått till att köpa på STEAM för att få det så smidigt som möjligt. Har du bytt skivor nu förresten?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

kolla skivan efter EA download manager på skivan och lägg det på skrivbordet. så slipper ni köra med skivan.funkar klock rent för mig samt att skivan sparas

1
Skriv svar