Svårt att döda folk? BC2 PC....

Medlem
Svårt att döda folk? BC2 PC....

Tjenare!

Jag har spelat ett gäng timmar BC2 och det är rätt skoj. Jag har dock ett litet problem och det är att alla är så sega att döda? Till och med när jag börjar skjuta på någon bakifrån t.ex. och så bara vänder de sig om och dödar mig på nolltid?

Jag har spelat en massa CS och alla möjliga FPS och det brukar gå rätt bra även när det är nya spel som jag inte spelat men med just BC2 har jag såna jäkla problem. Innan körde jag ganska mycket Battefield 2 och jag tycker att det var bra mycket lättare att få kål på folk.

Jag har inte fattat hur man ska sikta? När jag kör sniper går det hyffsat för då går det att få död på folk på 1-2 skott. Jag försöker alltid sikta på huvudet men det går inte så bra för mig i detta spelet. Har även lärt mig att man får sikta lite framför och över målet när det är lite längre avstånd.

En annan sak jag inte förstår riktigt är hur i h-vete en minigun i transporthelikoptern inte kan döda folk särskilt lätt, det är ju inget vidare realistiskt? Jag menar spana bara in det här klippet på hur en minigun egentligen röjjer? Den skär ju genom bilar som smör: http://www.youtube.com/watch?v=N7ELhy4_0hM . Tycker de tunga kulsprutorna på bilar, tanks och vanliga kulspruteställningar är alldeles för klena överhuvudtaget.

Har ni några bra tips eller länkar till videos där man får lära sig lite aiming i BC2? Har kollat på ett par men de handlar mest om hur du ska köra olika klasser, inte hur du aimar. Jag menar inte heller sniper-aiming för det är det som är lättast.

Kan det vara att jag aldrig får bra ping på servrarna? Ligger på mellan som bäst 100 ända upp till 300 i ping.

Mvh Milky


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Pingen har stor betydelse, 100+ i ping är rätt kasst.

Om du har svårt att döda folk så borde du testa att köra HC mode, myclet roligare imo (på konsol iaf) då slipper man det dära att man står o pumpar en snubbe full med bly i ryggen och han vänder sig om o sätter en grach i pannan på dig.
I HC vinner oftast den som träffar först och det krävs inte ett halvt mag för att döda någon.
-visst, du kommer dö mera, men du kommer också döda mera.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ja, jag har kört lite HC och det är fan så mycket roligare... Vad brukar ni ligga på för ping då? Jag har alltid mer än 100 i ping. Menar ni att ni kommer ner under 100? Trycker man på tab så ser man att även alla andra har hög ping, det är några få som ligger under 100 och de ligger på typ 80 i ping. Jag har inte dåligt bredband för i andra spel har jag bra ping. Man börjar ju undra om pingen i serverbrowsern är baserad på nån ping speltillverkaren har från sin server eller något för den visar alltid 30-40 i ping på dom servrar jag väljer men sen när man väl är inne så är det 100-200 i ping.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Kör på Xbox somsagt så jag har tyvärr ingen aning om vad jag kan tänkas ha för ping, men jag har oftast så jag inte märker av den.

Har hänt några gånger att jag skejtar runt/rubberbandar eller sett andra göra det, enda sättet o se att man har usel ping/packetloss på konsoll tyvärr..

[Kvalifierad Gissning]
Eftersom det inte är privata p2p servrar så pingar inte din serverbrowser dom direk utan tar datat från EA:s server som kontinuerligt pingar alla servrar, därför visar det lägre ping mellan EA och servern än vad du får.
[/Kvalificerad Gissning]

Edit: Ang. Minigunnen, inget är realistiskt i BF, det är en fråga om balans.

Skulle saker o ting vara realistiskt skulle du dö/bli immobiliserad av ett skott oavsett vapen, Calle G skulle inte skjuta raketer, m.m. och det skulle ju inte vara så kul..
(Ja utom Carl Gustav, det hade jag hellre sett att det funkade som IRL än nån fånig rocketlauncher)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ja, skulle tro det med vad gäller servrar och ping.

Nä visst det går inte ha det för realistiskt så klart men liiiite bättre hade jag nog sett att den var. Annars kunde de ha bytt minigun mot något mindre effektivt vapen. Jag tycker nog att Battlefield 2 var bättre på de punkterna.

Aja, inga tips på aiming annars? Det kanske är lite autoaim på konsolerna så det fungerar säkerligen inte som på PC.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Zymac:

[Kvalifierad Gissning]
Eftersom det inte är privata p2p servrar så pingar inte din serverbrowser dom direk utan tar datat från EA:s server som kontinuerligt pingar alla servrar, därför visar det lägre ping mellan EA och servern än vad du får.
[/Kvalificerad Gissning]

I serverbrowsern är det helt vanlig ping dvs svarstid från servern. In-game är det latency = ett paket som skickas från servern till din dator behandlas och skickas tebax(typ). Därför blir det ett högre värde in-game. Hur pigg din burk är spelar oxå in.

Medlem

Alltid sikta i huvudhöjd! Och burstfire. Alltså "tappa" kanske 3 skott åt gången lite snabbt. Ungefär som med m16.

Medlem

Jag som trodde BF2 & BF2142 hade sämre hitreg än BC2?

Medlem
Skrivet av *Impaled*:

Alltid sikta i huvudhöjd! Och burstfire. Alltså "tappa" kanske 3 skott åt gången lite snabbt. Ungefär som med m16.

Japp, det är ett hett stalltips. Skjut inte automateld, det lönar sig inte. Inte ens med KSP.
Dels så kommer du att missa med en hel del skott och dels verkar det som om servrarna straffar dig för automateld. Som om de inte registrerar alla träffar ibland. Kan var inbillning

Min favorit är M60 + Red point + Magnum.
Tapp på avtryckaren och ingen överlever mer än 2-4 skott.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar