Medlem
BC2=stelt?

Varje gång jag lirat MW2 och byter till BC2 så känns det som att BC2 är enormt mycket stelare och segare på någe sätt.

Bara jag som är petig eller är det nån annan som tycker detsamma?

Kanske redan har varit trådar om detta men men...

Inaktiv

mw2 är att springa och hålla in mouse 1 (i jämförelse med bc2)

Medlem
Skrivet av Phireman:

mw2 är att springa och hålla in mouse 1 (i jämförelse med bc2)

Mjo det vet jag.

Det var dock inte det som jag menade.

Det är hur man rör sig i spelen som det är en väldigt stor skillnad.

Fan i BC2 känns det ju som att gubben är stel som ett jävla kylskåp när man tittar åt höger eller vänster,siktar eller springer.

Medlem

Du är inte ensam om det nej, kan vara att BC2 är mer gjort för konsoller än PC?

Medlem

Jo, lite stelt är det, men det är nog för att det i första hand är utvecklat för konsoller som RozZy säger.

Stör inte mig så mycket eftersom jag spelar på xbox, det som e lite jobbigt dock är att man fastnar så lätt i trappsteg o skit, och glider lätt förbi stegar och vindsluckor man vill hoppa ner i.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag tycker det är stelt och portnings känslan genomsyrar hela spelet fast det är ändå rätt kul.


signatur

I got a Goldenshower.

Håller med till fullo ... känns som skillnaden mellan o köra en liten personbil eller en lätt lastbil

Eller varför ens nämna MW2 då blir det ju bara massa gnäll.
Säg TF2 istället eller nästan vilken fps som helst känns smidigare


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Phireman:

mw2 är att springa och hålla in mouse 1 (i jämförelse med bc2)

+1


signatur

B lup

Medlem

Bästa online PC spelet sedan BF2 enligt mig, spelar med en kompis alltid. Sjukt skoj, känns inte som man kommer tröttna på spelet

Medlem

Kan inte riktigt jämföras med BF2 då detta är lite av ett "light-battlefield".

Fast jag spelade och tyckte det var jättekul upp till jag spelat ca 50 h+ , plötsligt hade jag ingen lust alls att spela spelet igen. Nog för att det är alldeles för stimmigt och jag gillar spel där man kan få lite lugn också, som BF2.

Har sett samma tendens med mina klan kompisar, 80 % har stannat av vid 50-70 h, bara ett fåtal har spelat längre, kanske 2-3 av 15 st.

1
Skriv svar