Inaktiv
Hitbox fix!

DICE har satt en normal standard på ungefär 100 ms PING vilket gör att hitboxen rör sig bakom när du springer som gör att du kan vara bakom en vägg för dig men för din motståndare kan du fortfarande springa in bakom cover så att han kan döda dig när du igentligen är bakom en vägg. Så vad det här gör är att det fixar så att din hitbox stannar där den ska vara och även fiendens hitbox är där den ska vara, vilket ni kan se på den här videon:
http://www.youtube.com/watch?v=erZPhcwkSw0
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DET HÄR KLASSAS INTE SOM FUSK, UTAN EN FIX FÖR NÅGOT SOM REDAN ÄR TRASIGT, NI KAN INTE BLI BANNADE FÖR DET HÄR DÅ KOMMANDOT REDAN FINNS I SPELET. ALLT DET HÄR GÖR ÄR ATT DU HAR EN FUNGERANDE HITBOX MED EN FUNGERANDE HITREG FÖR JUST DIG ANPASSAD EFTER DIN PING!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Öppna: /Dokument/BFBC2/Gamesettings.ini
2. Leta upp raderna:

IntroPlayed=1
[GstPersistence]

3. Kopiera in den här koden MELLAN raderna över:

SettingsManager.floatSet GSDefaultLatencyCompensation 0.0450000
SettingsManager.U32Set GSInterpolationTime 45

4. Spara
5. Öppna: /Dokument/BFBC2/Settings.ini
6. Kopiera in raderna du har i Gamesettings.ini längst ner på Settings.ini
7. Spara & så var du klar
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LÄS DET HÄR!

Siffran 45 på kommandot kan bli och borde bli ändrad till något som passar dig, allt du behöver göra är att ta ping siffran från SERVER BROWSER i BC2 och kopiera in den där 45 står. För mig är dom flesta servarna 31 så jag satte 30 istället för 45. Om du har 75 så ska du ändra till 74 t.ex. Varför jag sätter en siffra mindre är för att det gör det ännu bättre än att sätta exakta, men om man tar för lite bli det bara sämre. Lek runt med dina settings tills du får det som passar dig!

mg
Medlem

Det här är dementerat av dice.

Medlem

Om det är så segt ni pc spelare dör så förstår jag att ni gnäller som rostiga gångjärn:O

Medlem

Detta är bara placebo, du kan sätta det till 0 eller 100000000 och går lika bra att spela som innan.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Phireman:

tycker det är konstigt :S

http://www.youtube.com/watch?v=erZPhcwkSw0

Har själv testat

Har också testat och jag upplever en bättre hitreg/hitbox efter fixen.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Nice video! Och jopp, det har hjälpt för mig iaf. Bra mycket färre "magiska missar" nu.

Medlem

Detta har hänt många gånger för mig också.. man ser hur det rycker till i deras kroppar o blod kommer ut.. men ingen hit eller kill :/ Till o med när jag kör sniper , inte bara sånna här close combat med shotgun grejer :/

1
Skriv svar