BFBC2 på PC med gamepad

Inaktiv
BFBC2 på PC med gamepad

Är det så det är tänkt att jag ska spela spelet?

Kan någon gå hem till DICE och säga åt honom att gamla hederliga FPS-kontroller är prima fisken, sluta fucka upp det.

- Inge lean
- Ingen toggle sprint
- Ingen hold to aim
- Inge prone
- Inge strafe när man sprintar
- Låst vy när man kör fordon i 3rd person
- Oändlig sprint

Det är ju lika bra att skicka tillbaka min mus till Logitech och be dom skicka en joystick med blinkande lampor istället.

Och sen ska vi inte ens börja att gå in på unlock-systemet som är helt värdelöst (kom igen, MW2 kom ut före och visade hur man gör) som enbart gör en bättre. Ska jag ta fram kreditkortet och börja betala månadskostnad för att grinda snart? Får ju inte PvP:a med polarna eftersom jag är för låg level och har för dålig gear.

Hade jag betalat mer än 200 spänn för spelet hade jag känt mig rätt blåst.

Inaktiv

vad fan snackar du om?
Grinda, PvP..?

haha, jävla nolla.. Själva grejen med unlocks är inte att man ska bli bättre, utan det är bara någonting så man kan "tävla" med sig själv och spela deras spel samtidigt, att göra vapen OP är bara dumt.

Sen att gå hem till "honom", dice.. Lycka till.

- Inge lean

- Inge prone

- Låst vy när man kör fordon i 3rd person (går bara att låsa vanlig vy.)

vad menar du..? Detta finns ju inte med tillexempel.

Gear..?

Jag har själv razor diamondback musen, använder scroll och mouse 1-mouse 2.

Medlem

Jag sitter med Logitech G500 med scroll, mouse 1, mouse 2 och tre extra knapper... Spelar på ett tangentbord också för övrigt.

Inaktiv

G15 här. My point being : Vad menar han med det där? kan anta att han vill ha mer knappar men förstår icke.

"Det är ju lika bra att skicka tillbaka min mus till Logitech och be dom skicka en joystick med blinkande lampor istället."

Medlem

Vill han ha mer knappar kan han väll köpa ett tangent och göra macros till alla knappar.

Medlem

Tycker det är bra att mana inte kan ligga ner. Blir mer actionbetonat så vilket passar spelet utmärkt. Finns rätt mycket skydd i alla fall.

Och du kan ju försöka kuta sidledes själv i 30-45kg utrustning. De rör nog snabbt som det är. Håller doch med om att oändlig sprint är lite i vassaste laget.

Man klarar sig helt okej utan uppgraderingar för den delen. Startvapnen är rätt så bra, och de nödvändigheter man inte har från start så som med kit, repair tool, defibrilator och mortar strike är snabba att låsa upp.

Inaktiv
Skrivet av Phireman:

vad fan snackar du om?
Grinda, PvP..?

haha, jävla nolla.. Själva grejen med unlocks är inte att man ska bli bättre, utan det är bara någonting så man kan "tävla" med sig själv och spela deras spel samtidigt, att göra vapen OP är bara dumt.

Har du spelat Bad Company 2 öht?

Grinda/PvP var en uppenbar referens till MMORPGs, eftersom BC2s unlocks är rena upgrades till skillnad från till exempel unlocks i MW2 som enbart är sidegrades. Det innebär att du behöver grinda exp för att få nog bra utrustning och förmågor för att kunna tävla på lika vilkor i BC2. Du har till exempel inga default specs. Vapnena är direkt sämre (PKM vs M60 t ex). Du har inte ens klassernas grundfeatures. För att spela Recon mot någon annan Recon som rankat upp måste du vara minst dubbelt så bra som den spelaren (du behöver 2 skott för att sänka honom, han behöver ett för att sänka dig.)

Citat:

Jag sitter med Logitech G500 med scroll, mouse 1, mouse 2 och tre extra knapper... Spelar på ett tangentbord också för övrigt.

Citat:

G15 här. My point being : Vad menar han med det där? kan anta att han vill ha mer knappar men förstår icke.

Poängen är att kontrollerna är begränsade för att göra spelet lättare att spela på konsol, men för oss på PC är det ju ingen vinst med det, snarare en förlust. Precis som ni säger så har man gott om knappar för alla funktioner på mus/tangentbord och därför är det rent idiotiskt att skära ner så mycket på kontroller som moderna FPS fått oss att ta för givet.

Citat:

Tycker det är bra att mana inte kan ligga ner. Blir mer actionbetonat så vilket passar spelet utmärkt. Finns rätt mycket skydd i alla fall.

Och du kan ju försöka kuta sidledes själv i 30-45kg utrustning. De rör nog snabbt som det är. Håller doch med om att oändlig sprint är lite i vassaste laget.

Man klarar sig helt okej utan uppgraderingar för den delen. Startvapnen är rätt så bra, och de nödvändigheter man inte har från start så som med kit, repair tool, defibrilator och mortar strike är snabba att låsa upp.

Så varför inte ta bort crouch också om action är det viktigaste? Gör så att alla sprintar 24/7, det blir ju fart på gameplayet då. Det är helt godtyckligt att ta bort prone. Har BC2 mer action än spel som ETQW, MW2 och BF2142?

Din skärm är ju vad gubben du spelar ser genom ögonen, och riktningen du rör dig i verkligheten behöver inte vara samma som den du tittar åt. Se det så här istället: när du strafe:ar och sprintar är det som att vrida huvudet. Det tror jag man klarar i 30-45kg utrustning, dock har jag inte gjort lumpen så jag är inte säker. Någon med militär utbildning kanske kan berätta om det går att vrida på huvudet när man håller i en AK5:a och springer.

Du klarar dig inte helt okej utan uppgraderingar. Om tomma uppgraderingsslots varit lika bra som uppgraderingarna, hade dom varit helt meningslösa. Det vore en sak om du börjat med grundspecs och sen fått nya varianter för att göra om ditt kit efter egen smak, men nya spelare gör nu mindre skada och tål mindre, precis som det är i de flesta PvP RPGs.

Vad det gäller startvapnen så efter de statssidor jag läst är Recon den enda som börjar med en bössa som kan mäta sig med det bästa.

Medlem

Lean har aldrig funnits i battlefield

Medlem

AEK-971 som assault har är faktiskt ganska bra, och PKM räcker långt som kulspruta (är ingen M60, XM8 LMG eller MG36, men knappast svår att få ihjäl saker med). Personligen gillar jag inte 9A-91 som är Engineers första, men SCAR-L som är riktigt snabb att låsa upp håller länge.

Om något är det väl saker som Magnum Rounds som borde bort ur spelet. Höj skadan med 20-25% på alla vapen direkt, och ta bort den mest imba av alla uppgraderingar ^^

Inaktiv
Skrivet av Trikk:
Skrivet av Phireman:

vad fan snackar du om?
Grinda, PvP..?

haha, jävla nolla.. Själva grejen med unlocks är inte att man ska bli bättre, utan det är bara någonting så man kan "tävla" med sig själv och spela deras spel samtidigt, att göra vapen OP är bara dumt.

Har du spelat Bad Company 2 öht?

Grinda/PvP var en uppenbar referens till MMORPGs, eftersom BC2s unlocks är rena upgrades till skillnad från till exempel unlocks i MW2 som enbart är sidegrades. Det innebär att du behöver grinda exp för att få nog bra utrustning och förmågor för att kunna tävla på lika vilkor i BC2. Du har till exempel inga default specs. Vapnena är direkt sämre (PKM vs M60 t ex). Du har inte ens klassernas grundfeatures. För att spela Recon mot någon annan Recon som rankat upp måste du vara minst dubbelt så bra som den spelaren (du behöver 2 skott för att sänka honom, han behöver ett för att sänka dig.)

Om jag lirat? utan att låta för nördig så har jag nog lirat mer icke public än dig. Att få specs tar fan ingen tid,, och det där med 2 skott kontra 1 skott,, var i helvete har du sett det? Ge mig det vapnet snälla..

Att jämföra vilket vapen som helst med ett obalanserat vapen som M60 är ju bara dumt av dig, det var därför de nerfade det vapnet och jag lovar dig att jag kan plocka dig med PKM, SAW, T 88 och xm8 när du har m60, det beror på skills och inte vapen.

Kul att du quotade hälften i min text och sket i andra delen, du kanske inte hade några svar.. Att du inte vet hur man refererar är inte mitt problem, varenda jävel som jag kände undrade om du var dum i huvet eller enbart drev med folk på FZ för i det du skrev stod det om Lean,, som tex aldrig funnits i BC2, det står om PvP och grind, det står att DICE är en han,, osv.

Aja.

Inaktiv
Skrivet av LyktstolpeN:

Lean har aldrig funnits i battlefield

Och ändå har BF-serien alltid haft mycket lägre tempo än spel som ETQW. Dags att lägga in lean och prone. Om det blir för mycket gnäll kan dom ju alltid göra en PC edition eller nåt för deras fans som är 12+.

Citat:

AEK-971 som assault har är faktiskt ganska bra, och PKM räcker långt som kulspruta (är ingen M60, XM8 LMG eller MG36, men knappast svår att få ihjäl saker med). Personligen gillar jag inte 9A-91 som är Engineers första, men SCAR-L som är riktigt snabb att låsa upp håller länge.

Om något är det väl saker som Magnum Rounds som borde bort ur spelet. Höj skadan med 20-25% på alla vapen direkt, och ta bort den mest imba av alla uppgraderingar ^^

Vi kan sitta och säga en massa åsikter eller så kan vi kika på datan och se hur "bra" PKM till exempel är.

http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2/

Inga unlocks är "riktigt snabba". Hur mycke poäng kräver SCARen till exempel? Hur mycke poäng får man per match om vi antar att man inte byter till det lag som vinner varje runda? BC2 är mer MMORPG än FPS, det är hur länge du grindat som avgör hur effektiv du är mer än hur bra du spelar. Först när alla har grindat till max level så börjar spelet bli balanserat från spelare till spelare (fortfarande är ju många vapen uppenbart bättre än andra).

Citat:

Om jag lirat? utan att låta för nördig så har jag nog lirat mer icke public än dig.

Du säger nolla oironiskt, du är ett skämt. Plugga in ettans plustabell och kom tillbaka sen så kan vi snacka om vapnens stats. Om någon kan vinna med 50% sämre accuracy så är skill uppenbarligen inte en relevant faktor så länge man inte har tillgång till samma spells och PvP gear (eller vad dom nu kallar det i World of Bad Game Company 2).

Citat:

varenda jävel som jag kände undrade om du var dum i huvet eller enbart drev med folk på FZ för i det du skrev stod det om Lean,, som tex aldrig funnits i BC2, det står om PvP och grind, det står att DICE är en han,, osv.

Bor du på ett mentalsjukhus motsv?

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Lean har aldrig funnits i battlefield

Skrivet av Trikk:

Och ändå har BF-serien alltid haft mycket lägre tempo än spel som ETQW. Dags att lägga in lean och prone. Om det blir för mycket gnäll kan dom ju alltid göra en PC edition eller nåt för deras fans som är 12+.

Har du spelat clan matcher? Det är mycket högre tempo där än vad det är i public lir kan jag lova.

Anledningen till att det var så lågt tempo i tex. BF2 är att det just finns prone och stora banor. Slänger du in ett krypskyttegevär i mixen så då ligger många delar av laget på olika kullar och hänger för att få den lilla stackaren som springer och gör något vettigt.

Citat:

AEK-971 som assault har är faktiskt ganska bra, och PKM räcker långt som kulspruta (är ingen M60, XM8 LMG eller MG36, men knappast svår att få ihjäl saker med). Personligen gillar jag inte 9A-91 som är Engineers första, men SCAR-L som är riktigt snabb att låsa upp håller länge.

Om något är det väl saker som Magnum Rounds som borde bort ur spelet. Höj skadan med 20-25% på alla vapen direkt, och ta bort den mest imba av alla uppgraderingar ^^

Skrivet av Trikk:

Vi kan sitta och säga en massa åsikter eller så kan vi kika på datan och se hur "bra" PKM till exempel är.

http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2

Inga unlocks är "riktigt snabba". Hur mycke poäng kräver SCARen till exempel? Hur mycke poäng får man per match om vi antar att man inte byter till det lag som vinner varje runda? BC2 är mer MMORPG än FPS, det är hur länge du grindat som avgör hur effektiv du är mer än hur bra du spelar. Först när alla har grindat till max level så börjar spelet bli balanserat från spelare till spelare (fortfarande är ju många vapen uppenbart bättre än andra)./

Data är inte allt. Det måste ju finnas skills också.
I t.ex WoW (Ett passande spel att jämföra eller hur?) så blir jag ju inte den bästa spelaren raids för att jag har den "bästa" gearen. Jag måste ju också kunna spela min klass och roll, vilket resulterar till att jag får höga poäng i slutet även om vi förlorar.

Citat:

Om jag lirat? utan att låta för nördig så har jag nog lirat mer icke public än dig.

Skrivet av Trikk:

Du säger nolla oironiskt, du är ett skämt. Plugga in ettans plustabell och kom tillbaka sen så kan vi snacka om vapnens stats. Om någon kan vinna med 50% sämre accuracy så är skill uppenbarligen inte en relevant faktor så länge man inte har tillgång till samma spells och PvP gear (eller vad dom nu kallar det i World of Bad Game Company 2).

World of Bad game company2?! Är man dåliga spelföretag i det?Vad gör man i det? Finns det möjligen en etta? Isåfall vill jag veta vars jag kan få tag på det...

Citat:

varenda jävel som jag kände undrade om du var dum i huvet eller enbart drev med folk på FZ för i det du skrev stod det om Lean,, som tex aldrig funnits i BC2, det står om PvP och grind, det står att DICE är en han,, osv.

Skrivet av Trikk:

Bor du på ett mentalsjukhus motsv?

Tycker du ställer dig i en spegel och frågar han mittemot dig om han ska hålla sig borta ett tag från interwebz.

Inaktiv
Skrivet av Trikk:
Citat:

Om jag lirat? utan att låta för nördig så har jag nog lirat mer icke public än dig.

Du säger nolla oironiskt, du är ett skämt. Plugga in ettans plustabell och kom tillbaka sen så kan vi snacka om vapnens stats. Om någon kan vinna med 50% sämre accuracy så är skill uppenbarligen inte en relevant faktor så länge man inte har tillgång till samma spells och PvP gear (eller vad dom nu kallar det i World of Bad Game Company 2).

Citat:

varenda jävel som jag kände undrade om du var dum i huvet eller enbart drev med folk på FZ för i det du skrev stod det om Lean,, som tex aldrig funnits i BC2, det står om PvP och grind, det står att DICE är en han,, osv.

Bor du på ett mentalsjukhus motsv?

Du är ju dum på riktigt. Du har inte sett patchen eller? Anyway, M60 är bannad i klanmatcher, men var en pubhero du. Snälla, vad heter du ingame?

1
Skriv svar