[BFBC2] Bronzestar award för alla vapen

Medlem
[BFBC2] Bronzestar award för alla vapen

Har fuckat min KD för att gå igenom alla vapen för denna award. Måste man ha det på M1 Garand? Shotgun + Smoke tillsats ? Defiblirators ? Repair tool?

För annars borde jag ha den nu :/

Medlem

Man måste ha den på thompson, inte M1 Garand vad jag vet.
Jag tror att thompson-kills räknas på M1 Garand pga en bugg, eller nå liknande så det är i princip omöjligt att få den.

Vet dock inte om smoke launcher eller shotgun..

Inaktiv

Samt behöver du med tracer dart och sådant.

Medlem

hur fasen får man med tracer dart? när jag kollade på den så står inte ens "kills" med.

Inaktiv

Tracer dart räknas väl inte ens som ett vapen? Har svårt o tänka mig att man måste göra ett visst antal "kills" med den Däremot kanske du måste sätta ett visst antal darts på fordon.. möjligtvis.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv

Tracer dart räknas väl inte ens som ett vapen? Har svårt o tänka mig att man måste göra ett visst antal "kills" med den Däremot kanske du måste sätta ett visst antal darts på fordon.. möjligtvis.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv

De kanske fixat det men förut så var man tvungen att ha det,, och nej det går icke vilket gör att den var/är buggad.

Medlem

Det är buggat till höger och vänster. Tracer dart kan man inte få några stjärnor med så den ska inte behövas. Garand har ju bara veteraner så den 'borde' inte behövar. Eller sa behövs den om du har den annars inte, eller så är hela awarden buggad. Problemet är att Garanden är också buggad, alla kills och tid du spenderar med den räknas till Thompson ist.

Jag har Bronze star på allt utom Garanden och har ej någon award.

BC1 hade ju också ett flertal pin och award buggar vill jag minnas.

Medlem

Kinne : Även på alla dina Gadgets ? Börjar misstänka att det gäller gadgets också !

Ish
Medlem
Skrivet av Lerner:

Kinne : Även på alla dina Gadgets ? Börjar misstänka att det gäller gadgets också !

Alla weapons. Inte *gadgets*.
Men som sagt det där är ju brutalbuggat.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Mm, men det känns ju som att ett RPG gevär är ett weapon.. Aa, rätt segt att man kämpade för nåt man sen inte kan få :/

inK
Medlem

Jag har alla utom M1 Garand nu, pga. buggen.
Hursomhelst så har jag fått 100 kills med den och då stod det att jag fick Goldstar, men när jag kollar vapenstatistiken står den fortfarande utan stjärna, sjukt jobbigt.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:

Jag har alla utom M1 Garand nu, pga. buggen.
Hursomhelst så har jag fått 100 kills med den och då stod det att jag fick Goldstar, men när jag kollar vapenstatistiken står den fortfarande utan stjärna, sjukt jobbigt.

Har du på smoke launcher? Repair tool? Defiblirators ?

Medlem

Btw.. försökt få bronze med rep tool, defib och smoke launcher nu på sista tiden.. tydligen har jag 34 kills med smoke launcher nu och fortfarande ingen bronze star... :S

inK
Medlem
Skrivet av Lerner:
Skrivet av inK:

Jag har alla utom M1 Garand nu, pga. buggen.
Hursomhelst så har jag fått 100 kills med den och då stod det att jag fick Goldstar, men när jag kollar vapenstatistiken står den fortfarande utan stjärna, sjukt jobbigt.

Har du på smoke launcher? Repair tool? Defiblirators ?

Nix, finns inte.
Däremot skulle jag nog haft det på Repair Tool och Defiblirators om det var möjligt för jag tycker det är mer humor att ta ihjäl fienderna så än med kniv ibland.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:

Nix, finns inte.
Däremot skulle jag nog haft det på Repair Tool och Defiblirators om det var möjligt för jag tycker det är mer humor att ta ihjäl fienderna så än med kniv ibland.

Framförallt funkar dom ju!
Efter senaste patchen är ju kniven sa brutallt buggad så jag brukar använda repair tool ist.

Medlem
Skrivet av Kinne:
Skrivet av inK:

Nix, finns inte.
Däremot skulle jag nog haft det på Repair Tool och Defiblirators om det var möjligt för jag tycker det är mer humor att ta ihjäl fienderna så än med kniv ibland.

Framförallt funkar dom ju!
Efter senaste patchen är ju kniven sa brutallt buggad så jag brukar använda repair tool ist.

Repair tool är bättre än kniven. Borrar ju konstant medans missar man med kniven dör man..

inK
Medlem
Skrivet av Lerner:
Skrivet av Kinne:
Skrivet av inK:

Nix, finns inte.
Däremot skulle jag nog haft det på Repair Tool och Defiblirators om det var möjligt för jag tycker det är mer humor att ta ihjäl fienderna så än med kniv ibland.

Framförallt funkar dom ju!
Efter senaste patchen är ju kniven sa brutallt buggad så jag brukar använda repair tool ist.

Repair tool är bättre än kniven. Borrar ju konstant medans missar man med kniven dör man..

Indeed, dessvärre får man ingen dogtag att hänga i hyllan.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Bumpar denna tråd.

Någon som fått awarden ? Jag har då inte fått den :/ Är det Garanden som spökar tror ni?

inK
Medlem
Skrivet av Lerner:

Bumpar denna tråd.

Någon som fått awarden ? Jag har då inte fått den :/ Är det Garanden som spökar tror ni?

Nu har jag alla spelets pins. Garanden fixades efter senaste uppdateringen.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Har brons på allt förutom minorna, jag har inte orkat använda dom så mycket. Garandens bronsmedalj tog jag direkt efter uppdateringen.

Medlem

Spelar ni PS3 eller 360 ? :S Själv lirar jag PC.. får inte en enda kill reggad på Garanden.. :/

Medlem
Skrivet av Lerner:

Spelar ni PS3 eller 360 ? :S Själv lirar jag PC.. får inte en enda kill reggad på Garanden.. :/

Patchen som fixar det har inte släppts till PC ännu, bara konsollerna.

-Har alla Brons, alla Pins och alla Patches förutom en.

http://bfbcs.com/stats_360/Zymac

-Ja, jag suger, jag spelar för att det e kul, så STFU


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

URK
Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Lerner:

Spelar ni PS3 eller 360 ? :S Själv lirar jag PC.. får inte en enda kill reggad på Garanden.. :/

Patchen som fixar det har inte släppts till PC ännu, bara konsollerna.

-Har alla Brons, alla Pins och alla Patches förutom en.

http://bfbcs.com/stats_360/Zymac

-Ja, jag suger, jag spelar för att det e kul, så STFU

hur får man SPECACT sakerna??


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Lerner:

Spelar ni PS3 eller 360 ? :S Själv lirar jag PC.. får inte en enda kill reggad på Garanden.. :/

Patchen som fixar det har inte släppts till PC ännu, bara konsollerna.

-Har alla Brons, alla Pins och alla Patches förutom en.

http://bfbcs.com/stats_360/Zymac

-Ja, jag suger, jag spelar för att det e kul, så STFU

hur får man SPECACT sakerna??

Köper eller använder Dr. Pepperkoderna (USA)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

URK
Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av URK:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Lerner:

Spelar ni PS3 eller 360 ? :S Själv lirar jag PC.. får inte en enda kill reggad på Garanden.. :/

Patchen som fixar det har inte släppts till PC ännu, bara konsollerna.

-Har alla Brons, alla Pins och alla Patches förutom en.

http://bfbcs.com/stats_360/Zymac

-Ja, jag suger, jag spelar för att det e kul, så STFU

hur får man SPECACT sakerna??

Köper eller använder Dr. Pepperkoderna (USA)

enbart usa?? vad kostar det och vart köper man det? är det samma vapen med annan skins eller blir det ändringar i prestanda??


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Dr. Pepper Promotiogrejen e över nu, krävde att man köpte Dr.pepperläsk som var märka med battlefieldpromotionthingie (och dom fanns afaik bara i USA) och sedan löste in koderna, en för varje kit (4 totalt)

OBS! finns bara till konsolversionerna och köpes på Marketplace eller PSN.

Och nej, det är EXAKT samma vapen med andra skins samt nya skins till gubbarna.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tog bronze star i Garanden idag.. ingen award för min del :S Varför ska det va så mycket buggar i ett spel som funnits ute i typ 4 månader nu :/

1
Skriv svar