Bad Company 2 SM - FZs SQUAD

Medlem
Bad Company 2 SM - FZs SQUAD

Krigare till mig!

Nästa fredag är det dags, SM i bad company, vi som blivit utvalda att försvara FZs ära behöver snacka ihop oss om taktik.

Mitt förslag är att vi gör det här, sedan om alla kan så spelar vi ett par gånger tillsammans.

Vad tycker ni?

/Mats aka FasterSixth

Medlem

För att inte vara för taskig så har jag beställt Bad Company 2 nu på 360. Så att man kan träna. Kanske får det imorgon eller så får jag det på Måndag.

Så jag hoppas också att alla vi 4:a kan spela lite tillsammans innan.

/Tommy aka The Noob

Medlem

Okej låter bra

Jag fick själv RROD för några dagar sedan maximalt med otur! Så jag har inte spelat på en vecka eller så. Men jag kan BF: BC2 så det ska inte vara några problem, har en fallenhet för FPS-spel, så det ska bli kul att se om man kan stå upp för det

Ska spela hos en polare, bland annat ikväll. Han är också skitduktig så det är bra träning

Medlem

Bra initiativ! Inloggad på telefonen nu, men ska komponera lite taktikförslag att posta här när jag kommer hem.
Har inga föreläsnigar förens på tisdag nästa vecka, så jag kan lira nästan när som helst framöver. När kan ni andra? Adda m strandberg på Live så länge.

Medlem

Vad hade du för msn?

Medlem

martin_strandberg_ (at) hotmail . com
Skumt skrivet för att ingen bot ska snappa upp adressen.

Medlem

Jag lägger till.

Medlem

Vad har ni andra för msn?

Medlem

Tompa_jansson@hotmail.com

Medlem

Goda nyheter! Jag fick som sagt RROD för några dagar sedan. Nu är det temporärt löst. En av mina bästa polare kunde låna ut sin box åt mig Så jag kan spela och slippa vara helt ringrostig nästa vecka.

Kick-Ass!

Redaktör

Träna på duktigt nu gubbar, vår ära står på spel!

@spiken kommer vara på plats, eventuellt får vi med en filmkamera också. Känn ingen press...


signatur
Medlem

Jag som är så noobig. Men fan vad kul detta kommer att bli. Dock så har jag inte fått tag på någon kopia än. Och ingen av mina vänner har det på 360:n Jag får öva på PC tills måndag eller något.
Eller får jag vara otroligt sämst nästa Fredag

Medlem

Aj då Tommy, jag och Martin har pratat om att spela några gånger innan så vi känner varann i spelet liksom. Surt att du inte kan låna spelet av någon.

Men det går nog bra, oavsett så kommer vi ha sjukt roligt! Det är jag säker på!

Medlem

Oj oj va DICE kommer köra över er då.

Men annars "good luck" och främst av allt "have fun"!


signatur

i7 2600K(2011)/GTX 1080/ACER Predator Z35 | PS4 | PS3 | Wii | PS2 | SNES | GB | NES

Inaktiv

Dice är inget bra. De har förlorat sina matcher I ESL turneringen redan, dock kanske de är bättre på 360? Ifall det är Bay..blabla och de där.

Medlem

Vet ni något om det blir vanligt eller hardcore? Jag hoppas på en hardcore, då sätts skillsen verkligen på prov, eller?

Aja, GL and HF to all teams. Go-Go-Go


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jag har bara spelat det på PS3, men dödandet är ju konsollöverskridande, så det borde ju gå bra.

Har även fått ledigt från jobbet även om de ställde sig lite frågande

Inaktiv

Klanmatcher spelas i vanligt, skills sätts mer på prov då man måste träffa skott,, flertalet. Och kan lova att du kommer märka skillnad på pro och noobs då.

Medlem

Blev sponsrad med ett BC2 till 360. Så jag kan börja spela imorgon, kanske även testar det lite nu inatt.

Medlem

Låter kanon.
Kan ni spela ikväll runt 21?

Medlem

Håller inte med dig phireman.

Det krävs mer skott för att träffa ja. Men det blir också overkligare att spela vanligt, det krävs massor av skott, folk dör inte av cleana skott, man får tömma ett mag för ett kill m.m.

Hardcore -
Du vet ej hur mycket ammo du har om du inte räknar - Verklighet
Du dör om du blir träffad flera gånger - Verklighet
Du ser inget kors sikte - Verklighet

För mig är hardcore självklart som spelläge, det går fortare och är roligare. Men jag har tränat vanligt spel nu senaste dagarna för att lära mig det segare spelet. Det är självklart också kul

Bara lite irriterande att det bla. inte finns teambalance eller tidsgräns i det här spelet. Kul när man har skitbra K/D ratio och tvingas avbryta för att det inte finns några fiender....

Men men... Jag spelar ändå

Medlem

Ikväll runt 21 passar mig bra.
Min Xbox har börjat hänga sig allt mer frekvent dock, får hoppas att den håller formen veckan ut i alla fall...

Inaktiv
Skrivet av FasterSixth:

Håller inte med dig phireman.

Det krävs mer skott för att träffa ja. Men det blir också overkligare att spela vanligt, det krävs massor av skott, folk dör inte av cleana skott, man får tömma ett mag för ett kill m.m.

Hardcore -
Du vet ej hur mycket ammo du har om du inte räknar - Verklighet
Du dör om du blir träffad flera gånger - Verklighet
Du ser inget kors sikte - Verklighet

För mig är hardcore självklart som spelläge, det går fortare och är roligare. Men jag har tränat vanligt spel nu senaste dagarna för att lära mig det segare spelet. Det är självklart också kul

Bara lite irriterande att det bla. inte finns teambalance eller tidsgräns i det här spelet. Kul när man har skitbra K/D ratio och tvingas avbryta för att det inte finns några fiender....

Men men... Jag spelar ändå

Jo men jag var själv på din sida förut då hardcore är det man lirar som pubhero. Såhär är det, klanspel är inte till för att simulera realism, thats it. Realism kan man tycka är något för klanspel men att sitta och speja som recon och bara dra iväg ett skott är inte svårt när man levlat upp den till max. Vad som blir skill är när man bara plockar hs, på springande targets upp mot marksman headshot range. Samt, en klanspelare som kallar sin skill "high" skulle jag lova att han kan downa dig på mindre än en sekund, det handlar om att träffa sina skott som jag sa innan, detta förstår du ifall du testar. Hardcore, skjut iväg en burst, vanilla,, träffa hela din burst, och nästa. Vi gick igenom hur många skott som dödar, och hör och häpna är det enbart 6 skott, dock med denna dåliga hitreg så kan du tänka dig att det blir upp till 3 bursts med m16.

Quotat från vårat forum. : En medic LMG hade samma antal skott för att döda. Vi testade inte alla vapen. Från den beta-versionen så har enligt Alan Kertz på Dice skadan uppats med 25%."

Sen har du engineer vapnen som har högre skada på short range, de dör du av på 4 skott då. TRÄFFA är key som sagt i detta spel, samt som positionering.

Anledningen att hardcore inte funkar för oss som är med och tävlar är att det helt enkelt skulle gå för fort. Eftersom man är antigen 8 eller 4, och kan döda alla dessa med ett mag så är ingen tillslut levande. Detta beror på att team som Deadbeat, Team Dignitas, Team Gigabyte osv tränar UTÖVER public som de eventuellt spelar.

En intressant sak bland annat är att under våran 4v4 match mot Team Gigabyte inte fick ett enda GL skott på oss, de satsade enbart på headshots och sådant. Tro mig, inte fan var det lätt att möta.

Medlem

Väl förklarat, Phireman.

Medlem

Skumt, mitt svar till dig Phiremen kom inte med...

Hur som, bra beskrivet och bra länk. Klart att det ska vara vanligt i teamplay. Det är ju inte meningen att det ska gå fort.

Tack för länken!

Medlem

Ny spelkväll, imorgon onsdag.

Jag finns online efter 18:00. Kom in och spela när ni kan.

adda mig: Fastersixth

Medlem

Addat dig, men min Xbox bara fortsätter att låsa sig titt som tätt...
Vi får försöka så gott det går helt enkelt. Ständiga motgångar för den här squaden alltså.

Medlem

Surt hoppas det fixar sig! Det är inte bara nätverksuppkopplingen som är seg? eller kör du trådlöst och det kanske strular?

Medlem

Själva Xboxens OS låser sig, ibland med grafikfel över hela skärmen, och svarar inte på något utöver att stängas av på knappen. :/
RROD på g månne?

12
Skriv svar