bc2s så kallade "nya" maps

Medlem
bc2s så kallade "nya" maps

såg ett intressant inlägg i ett forum om de så kallade map packsen..
jag google translata det så kan vara mycket fel

Citat:

"
Karta .............. Rush ............. CQ .............. SDM ..... ....... Squad Rush

Valparaiso ......... x. ...................................... .......... x
Isla Innocentes .... x. .............................. x
Arica Harbour ...... x. ............. x. ............... x
Nelson Bay ......... x
Laguna Presa ....... x. ............. x. ............... x
Port Valdez ........ x. ...................................... .......... x
Panamakanalen ...................... x. ........................ ......... x
Laguna Alta ...................... x
Atacamaöknen .................... x. .......................... ....... x
White Pass ........................ x. ............... x
Här ^ ^ ^ är vad vi har för tillfället. Detta innebär ytterligare 20 kartor att komma för att fylla luckor i olika lägen. Detta är förmodligen vad DICE_Pirelli talade om att säga massor av nytt innehåll framöver.

Tja. Det kommer att bli nytt innehåll för säker, men .... Lyssna på mig.

Vi visste redan DICE konstruerade enorma kartor så att de kan använda olika områden från samma karta för olika transportsätt. Hittills har endast Laguna Presa använder området på kartan som tidigare inte var tillgänglig för andra transportsätt. Endast 1 nyckfull karta!

Det är så jag tycker det fungerar. Du har denna stora karta. Istället för att ge dig den nya kartan för att ladda ner de ge dig ett litet script som är som 2k i storlek som inte skulle betraktas som en nedladdning så att de inte behöver be din tillåtelse "Vill du ladda ner detta content?" som de måste om det är en nedladdning.

Så skriptet ser ut att

> Ta karta X
> Isolera området med följande koordinater (x, y, z, n, K. ...)
> Sätt en tank vid dessa koordinater (x, y)
> Sätt en TOW vid dessa koordinater (x, y)
> Lägg en bas vid dessa koordinater (x, y)
...
...
> Lägg typ # 1 byggnad vid dessa koordinater (x, y)
> Lägg typ # 2 byggnad vid dessa koordinater (x, y)
...
...

etc.

> Sammanställa kartan som "Nytt DLC karta X"
> Lägg till användare valmenyn

Så enkelt är det.

Räkna inte med några nya kartor.

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

så vad tycker ni, det är för jävla skit enligt mig.

Inaktiv

Inte förjävligt. Bc2 har gjort sina maps med kvalité hitintills, därav kan de gärna för mig använda samma kvalité med andra banor.. Eller vill du se ett nytt hus etc? Whatev säger jag bara..

Medlem

Det går inte ens att jämnföra BC1 SÄMSTA BANOR med BC2 BÄSTA BANOR.
BC1 banorna var perfekta, genomtänka och man kunde spela taktiskt och inte ett COD.

hittade en till intressant sak!. Tack DICE för att vi konsollspelare är såna jävla idioter och förstår ingenting så ni inte la in serverlist för konsol!
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Inaktiv

Tro mig, det går att spela taktiskt så in i helvete.. Ge fan i att spela Squad speltyper så skulle du förstå det. Sen att banorna inte är SKITSTORA är lite synd men att gråta över,, nej..?

Medlem

Jag förstår inte riktigt gnället här. Gnäller du om att du får nya speltyper till banorna du har, gratis?

"Buää jag får för lite saker helt gratis!!11"

Gnäll på att M60'n är sinnessjukt op eller något istället.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Jag förstår inte riktigt gnället här. Gnäller du om att du får nya speltyper till banorna du har, gratis?

"Buää jag får för lite saker helt gratis!!11"

Gnäll på att M60'n är sinnessjukt op eller något istället.

Ja, jättefint att de ger alla sakerna gratis.
Men nu är det så att ALLT redan finns på skivan, alltså bör det redan vara ute nu.
Det ska alltså inte ens kallas "DLC".

Inaktiv

Nej, modelsen kanske finns men ihopkoket finns ju inte....

Cry me a river.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Jag förstår inte riktigt gnället här. Gnäller du om att du får nya speltyper till banorna du har, gratis?

"Buää jag får för lite saker helt gratis!!11"

Gnäll på att M60'n är sinnessjukt op eller något istället.

Gnället handlar väl om att man presenterar det hela som en NY bana/NYA banor, när det bara är ett upplåst spelläge på en redan befintlig bana?
Så uppfattar jag det i alla fall.

Min gissning är att vi kan förvänta oss det som översättningen ger vid handen - fler upplåsta lägen på redan befintliga banor. Jag skulle aldrig i mina vildaste drömmar kunna tänka mig att det kommer nyproducerade banor (a´la BF42 coral sea, battle of britain etc.) som är gratis, därtill är EA alldeles för inriktade på box-försäljning/microtransaktioner. Kom ihåg att termen "förlänga ett spels livstid" med det tankesättet inte alls behöver handla om att behålla spelare - det handlar däremot alltid om att säkerställa ett fortsatt inflöde av pengar.
Men som sagt, det är min gissning.

Medlem

Tycker faktiskt det är bra, längre livslängd på spelet!


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

1
Skriv svar