5 snabb frågor till bad company 2

Medlem
5 snabb frågor till bad company 2
  • Jag pingar ca 250+ varför när ja pingar ca 15-20 på css och l4d2 osv

  • Vad är reedem code

  • Det står inte va det är för ping på server

  • när ja loggar in står de i ett litet kryss (spara
    lösenord) men det funkar inte :S

  • kan man köpa limited editon addon eller något ist för att köpa ett nytt hitta den ingen stans

btw ja har sökt efter ett program som letar servrar som x-fire fast de e kasst finns det inget bra program som man har sina spel i typ som steam,

thx på förhand MvH Oi-Bastard


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

Inaktiv
Skrivet av oi-bastard:
  • Jag pingar ca 250+ varför när ja pingar ca 15-20 på css och l4d2 osv

  • Vad är reedem code

  • Det står inte va det är för ping på server

  • när ja loggar in står de i ett litet kryss (spara
    lösenord) men det funkar inte :S

  • kan man köpa limited editon addon eller något ist för att köpa ett nytt hitta den ingen stans

btw ja har sökt efter ett program som letar servrar som x-fire fast de e kasst finns det inget bra program som man har sina spel i typ som steam,

thx på förhand MvH Oi-Bastard

1.Serverpingen i BC2 är lite konstigt just nu, i browsern står det 31 i ping, men ingame står det 100-150 ping. Så är du säker på att siffrorna inte lurar dig? Glöm inte att det är bullet drop samt diverse faktorer som gör att det tar ett tag innan kulan träffar. Sedan att de har problem med hitreg är ju en annan femma.

2.Det är ifall du har Limited Edition eller förbokningskoder du fick när du köpte spelet, dessa skriver man in och får extra vapen osv.

3.Detta är en bug som inträffar vissa, kör spelet som admin så borde det lösa sig, annars googla! Vet att massvis med folk har råkat ut för detta men vet även att det har fixat sig.

4. Aldrig råkat ut för detta, men se till att du loggar in, sen loggar ut. Istället för att enbart ta "Exit" en gång, kan funka då.

5. Limited edition betyder ju Begränsad upplaga,, men http://www.pixmania.se/spel-battlefield-bad-company-2/sese480... kan funka, kanske bara de som är sega. Detta var den enda på prisjakt.

Ang Xfire osv. Det behövs inte. Jag är med i både tävlingar och träningsmatcher men sålänge du får pingen att funka så är serverbrowsern inte så dålig. Ett tips dock är att du fyller i filtret, sedan trycker search, efter det avbryter du.. Då kommer servrarna upp typ direkt även fast det inte är klart.

Medlem

tack så mycket att du tog dig tid att svara


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

Medlem

Ang. fråga 1. I server listen står pingen, in-game står latencyn.

Ping är tiden det tar för paketet att ta sig till severn och tillbaka. Latencyn är det samt tiden det tar för datorn och servern att "tänka" och skicka vidare det.

Jag använde "tänka" för att jag inte kom på rätt ord, inte för att dumma ner det.


signatur
Inaktiv
Skrivet av draim:

Ang. fråga 1. I server listen står pingen, in-game står latencyn.

Ping är tiden det tar för paketet att ta sig till severn och tillbaka. Latencyn är det samt tiden det tar för datorn och servern att "tänka" och skicka vidare det.

Jag använde "tänka" för att jag inte kom på rätt ord, inte för att dumma ner det.

BC2 tar fruktansvärt lång tid på sig att sätta ihop ett paket och skicka det. Detta medför att spellyckan drastiskt rasar i lavinartad takt om man inte är en för dålig och oerfaren gamer för att märka av detta.

Medlem
Skrivet av Haldur:
Skrivet av draim:

Ang. fråga 1. I server listen står pingen, in-game står latencyn.

Ping är tiden det tar för paketet att ta sig till severn och tillbaka. Latencyn är det samt tiden det tar för datorn och servern att "tänka" och skicka vidare det.

Jag använde "tänka" för att jag inte kom på rätt ord, inte för att dumma ner det.

BC2 tar fruktansvärt lång tid på sig att sätta ihop ett paket och skicka det. Detta medför att spellyckan drastiskt rasar i lavinartad takt om man inte är en för dålig och oerfaren gamer för att märka av detta.

Listigt sätt att argumentera... Om dom inte håller med så är dom automatisk reducerade till dåliga och oerfarna gamers. Lite som kejsarens nya kläder....

Inaktiv
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av Haldur:
Skrivet av draim:

Ang. fråga 1. I server listen står pingen, in-game står latencyn.

Ping är tiden det tar för paketet att ta sig till severn och tillbaka. Latencyn är det samt tiden det tar för datorn och servern att "tänka" och skicka vidare det.

Jag använde "tänka" för att jag inte kom på rätt ord, inte för att dumma ner det.

BC2 tar fruktansvärt lång tid på sig att sätta ihop ett paket och skicka det. Detta medför att spellyckan drastiskt rasar i lavinartad takt om man inte är en för dålig och oerfaren gamer för att märka av detta.

Listigt sätt att argumentera... Om dom inte håller med så är dom automatisk reducerade till dåliga och oerfarna gamers. Lite som kejsarens nya kläder....

Är det något konstigt egentligen? Felet (rättare sagt felen) är lika uppenbart och självklart som att man ska tvätta händerna när man varit på toaletten. Eller att du ska tanka 95-oktanig bil med 95-oktan, eller att man inte ska gå i shorts i -20 om man vill vara frisk.

Medlem
Skrivet av Haldur:
Skrivet av draim:

Ang. fråga 1. I server listen står pingen, in-game står latencyn.

Ping är tiden det tar för paketet att ta sig till severn och tillbaka. Latencyn är det samt tiden det tar för datorn och servern att "tänka" och skicka vidare det.

Jag använde "tänka" för att jag inte kom på rätt ord, inte för att dumma ner det.

BC2 tar fruktansvärt lång tid på sig att sätta ihop ett paket och skicka det. Detta medför att spellyckan drastiskt rasar i lavinartad takt om man inte är en för dålig och oerfaren gamer för att märka av detta.

Spellycka =! låg ping.

Det är skillnad på ett spel som BC2 och QW.
Är man ute efter ett fast paced FPS som involverar en massiv mängd skill så spelar man inte BC2.
Och tycker man inte att det är roligt att skjuta infanteri med tracerdarts för att sedan skjuta målsökande raketer på dem så har man helt glömt bort vad som gjorde spel roligt.

Folk började inte spela quake för att det var snabbt och krävde en hel del skill när det gäller MP.

Medlem
Skrivet av Haldur:

Är det något konstigt egentligen? Felet (rättare sagt felen) är lika uppenbart och självklart som att man ska tvätta händerna när man varit på toaletten. Eller att du ska tanka 95-oktanig bil med 95-oktan, eller att man inte ska gå i shorts i -20 om man vill vara frisk.

Ja, jag tycker det. Ett spel kan mycket väl vara riktigt roligt och underhållande utan att det kan köra promod eller är redo för e-sport. Flertalet spelare vill inte spela sånt, utan att det gör dom till vare sig dåliga eller oerfarna spelare. Eliten är inte vad alla vill vara.

Inaktiv

Tänk på att BC2 kör med kulor som tar tid på sig att ta sig frammåt osv vilket skapar en illusion av dålig ping. När du har dålig ping å andra sidan märker du det pga rubberbandingen som är jävligt jobbig.

Medlem

men när jag trycker browse servers då kommer inte server pingen upp finns det inget program som man kan använda ?


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

Inaktiv

kör som admin,, googla.. finns många som fixat detta problem.

1
Skriv svar