Inaktiv
Muslagg BC2

Jag upplever muslagg när jag spelar BC2.

När jag svänger med musen tar det i runda slängar 1/3 sekund innan skärmen reagerar. Detta är extremt frustrerande då det blir svårt att skjuta saker som rör sig, bland annat.

Nån som har tips på vad man kan göra åt det? Väldigt många andra spel har eller har haft samma problem, Arma2 exempelvis.

Jag tror inte det är hårdvaran som är för dålig, har skaplig skit i burken.

Medlem

Har för mig att såna symptom dyker upp om du låter datorn rendera för många frames i förväg, du får en mjukare framerate men inputlagg istället.

Testa o slå av trippelbuffering eller sätta "render frames ahead" till 1 eller 0 (olika i olika spel).

Hur man gör detta i BC2 vet jag dock inte, skulle tippa på inifilen för video om det inte går i inställningarna ingame.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Ish
Medlem

Hade samma problem.. Hade dock inte Win7 drivrutiner till vare sig mus eller ljudkort innan och då funkade det, men när jag såg att det fanns (idag) så uppdaterade jag och allt löste sig..

Men jag vet vad du snackar om.. Om man drar musen fort, så är det som att sensen sänks jo fortare man rör den typ?..

Vad har du för mus?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

1
Skriv svar