BC2 inget Battlefield

Medlem
BC2 inget Battlefield

Någon annan än jag som tycker att Bad Company 2 inte är ett speciellt bra Battlefield spel?

Några grejer som gör det till ett av de sämre Battlefield spelen enligt mig är

Inga mods! Varför? Är den stora frågan eftersom Battlefield spelen alltid varit bra men alla mods gjort det till något ännu bättre.

Mindre spelare per server! Att gå från 64 spelare till 32 är ju helt idiotiskt! Har jag missat något här eller går vi baklänges i spelutvecklingen? Ännu ett exempel på hur mycket vi PC användare blir begränsade av konsolerna.

Ingen användar konsol! Är det för att spelet är designat för konsoler som jag inte kan skapa min egna fps config eller var det tänkt att vara så här idiotiskt begränsat?

Samma dåliga nätkod från BF2! Ni kanske inte har märkt det men många av problemen från BF2 finns kvar i BC2 såsom dålig hitreg och dålig hitbox.

Många av Conquest banorna känns små och begränsade! Det här beror på att många av spelets Conquest banor främst är gjorda för Rush och därför blir de trånga och begränsade.

Medics är OP! Medics med maskingevär vad tänkte Dice på igentligen? Rambos som kan heala sig själv och återuppliva varandra! Som om det inte vore nog så har de väldigt överdrivna vapen som är helt OP. Nu för tiden ser jag nästan bara medics på servrarna.

Dålig optimering för Dual Core processorer! Spelet körs med Frostbite motorn som främst är gjord för konsoler och på både Xbox 360 och Playstation 3 finns det mer än 2 kärnor därför fungerar motorn dåligt på datorer med dual core processorer. Vi kanske inte fick en ren portning till PC men spelet är ändå rätt och slätt gjort för konsolerna!

Inga flygplan! Vad är det här! Är det för att konsol spelarna inte klarar av det eller vad? I Battlefield bör det finnas flygplan enligt min mening.

Auto kniv! Kniven är väldigt dålig och fungerar inte alls bra ännu en bieffekt av att spelet är gjort för konsolerna.

Mycket grafik bugar och problem för oss med DX9, DX10! Står massor på forumen och jag personligen kör med DX10 och upplever en massa jobbiga grafik bugar.

Ingen livmätare till och med BC1 hade livmätare! Ännu ett försök att göra spelet mer casual och mer likt COD serien blä är allt jag kan säga.

Jag tycker spelet är roligt men något Battlefield spel kan jag inte påstå att det är i alla fall inte för oss pc spelare.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Jag ser det mera som ett "light-battlefield" i väntan på BF3.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Varför ändra dom på konceptet som dom hade till 2142? Nej ge medics ett gevär och ge supporten maskingeväret istället.

Sen fanns det inga flygplan i 2142 heller bara transporthelikopter och "gunship".

Och är de bara jag som har börjat blivit dödad på suspekta vis nu på senaste?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

Varför ändra dom på konceptet som dom hade till 2142? Nej ge medics ett gevär och ge supporten maskingeväret istället.

Sen fanns det inga flygplan i 2142 heller bara transporthelikopter och "gunship".

Och är de bara jag som har börjat blivit dödad på suspekta vis nu på senaste?

Gunship räknas som ett flygplan.

Här är en lista på alla bugar Dice försöker lösa.

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/459062.page


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Även om BC2 kanske inte är det ultimata spelet så gjorde dom mycket bra... Som att ta bort flygplan, var nog det bästa valet dom gjort efter vilken katastrof dom var i BF2.

Medlem
Skrivet av Pliskin (Amöban):

Jag ser det mera som ett "light-battlefield" i väntan på BF3.

Samma här. Ska jag vara ärlig så känns faktiskt MAG till PS3 mer som ett Battlefield-spel än vad Bad Company 2 gör!

Inaktiv

Testa att lira clanlir 8v8 conquest innan ni talar om detta. PUG mässigt så är det dock skillnad.

Håller med om att det inte helt är ett äkta BF, men det är som Pliskin skrev, ett "light-battlefield".
Men ifall vi tittar tillbaka lite:
Det är utvecklat till konsol, inte PC. Javisst, dom arbetade på en PC version och inte en direkt portning som en viss MW2(...), men det var bara för att få server browser och bättre prestanda.

Nu får vi hoppas på att dom inte gör BF3 till konsol.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jag tycker bc2 är det bästa spelet i serien.

Tycker dom tajtat till liret och det gillar jag.

Medlem

Spelat alla i serien.. (Inte alla moddar).. Inget fel på BC2 alls.. Dom jag spelar med har klagat lite på anslutning till main-servrarna.. Men annars bra.
Hatar snipers men vad kan man göra. Smyga upp o kniva sittkissarna

Medlem

måste ha nåt nytt, bf2142 och bf2 samma sletna jävla grafik och ödödliga hus, fy fan... bc2 är wu för bf3

Inaktiv

det är ju gjort för konsoler först o främst så STFU

Medlem

Spelat alla BF spel förutom Modern Combat ala PS2/Xbox... Men BF1942 var jag med och moddade och BF2 spelade jag en hel del, själv tycker jag att BC2 känns som ett riktigt bra BF spel. Visst BF2 kändes bättre när det kom, men 32 spelare känns nästan för mycket på de flesta banor, brukar köra servrar med folk 22-26 spelare, precis lagom
Spela Squad med polare är ju det bästa som finns! Teamplay > noobtubers

Inaktiv

Dice skyller på att försäljningen viker på PC sidan. Läser man lite mellan raderna verkar det som att de skyller på piratkopieringen men det håller ju inte riktigt. Vill man lira ett spel i multiplay så är man tvungen att köpa spelet om man vill kunna spela det fullt ut. DVS inte spela på hackade servrar enbart osv.

Jag tror mer på att de blivit pengakåta så det skriker om det. De sätter vinst före kvalitet genom att utveckla spelet till konsol o sen ge oss pc spelare som fött Dice från början en sunkig portning.

Ska kanske nämna att jag ändå gillar spelet. Hade dock gillat det mycket mer om det funkat som det är tänkt


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem
Skrivet av The Slayer:

Jag tror mer på att de blivit pengakåta så det skriker om det. De sätter vinst före kvalitet genom att utveckla spelet till konsol o sen ge oss pc spelare som fött Dice från början en sunkig portning.

Vilket företag i världen vill INTE tjäna så mycket pengar som möjligt?
Speciellt i dessa tider...

Skrivet av Comstedt:

32 spelare känns nästan för mycket på de flesta banor, brukar köra servrar med folk 22-26 spelare, precis lagom.

Håller med. Problemet är ju att maxplayers på konsol är 24 och det verkar kartorna vara gjorda för, så med 32 pers blir dom flesta överbefolkade.

Conquest kan funka men jag tycker ändå 24-26 pers blir bättre spel.

Rush måste man hitta servrar som är 20-22 max för att det ska vara bra spel och inte bara nån löjlig rocket/tube soppa.

Skrivet av Kinne:
Skrivet av The Slayer:

Jag tror mer på att de blivit pengakåta så det skriker om det. De sätter vinst före kvalitet genom att utveckla spelet till konsol o sen ge oss pc spelare som fött Dice från början en sunkig portning.

Vilket företag i världen vill INTE tjäna så mycket pengar som möjligt?
Speciellt i dessa tider...

Jag säger bara följande: Electronic Arts.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Banorna är alldeles för små för 32 pers.

På tok för små.

En annan grej som gjorde mig riktigt förbannad häromdan var hardcore mode.

Tro mig, jag vill inte ha det som det var i CoD 4/MW2 där man dog av ett skott i lilltån.

MEN, nu ska ni få höra på någe riktigt fail.

Lirade som engineer och sprang runt nära fiendens bas o mördade folk.

Var uppe i 9 kills när jag fick syn på en engineer som höll på o fixade sin pansarvagn.

Märker att jag inte har några skott kvar med bössan så jag tar fram pistolen istället som också började ta slut på skott.

Drar av 2 skott i övre ryggen på engineern och han överlever såklart och hoppar in i pansarvagnen och ja....ni kan lista ut resten själva.

Fyfan vad jag lacka ur totalt efter det.

2 Jävla skott i ryggen från 5-6 meter typ och han överlevde.

Hade det varit i benet så hade jag inte klagat, MEN i RYGGEN.

Vilket jävla skämt.

:down::down::down::down:

Medlem
Medlem

Håller fan med trådskaparen till 100%, lite synd är det allt


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Banorna är alldeles för små för 32 pers.

På tok för små.

En annan grej som gjorde mig riktigt förbannad häromdan var hardcore mode.

Tro mig, jag vill inte ha det som det var i CoD 4/MW2 där man dog av ett skott i lilltån.

MEN, nu ska ni få höra på någe riktigt fail.

Lirade som engineer och sprang runt nära fiendens bas o mördade folk.

Var uppe i 9 kills när jag fick syn på en engineer som höll på o fixade sin pansarvagn.

Märker att jag inte har några skott kvar med bössan så jag tar fram pistolen istället som också började ta slut på skott.

Drar av 2 skott i övre ryggen på engineern och han överlever såklart och hoppar in i pansarvagnen och ja....ni kan lista ut resten själva.

Fyfan vad jag lacka ur totalt efter det.

2 Jävla skott i ryggen från 5-6 meter typ och han överlevde.

Hade det varit i benet så hade jag inte klagat, MEN i RYGGEN.

Vilket jävla skämt.

:down::down::down::down:

Själv har jag varit med om att jag tömt ett helt jävla magasin från valfrit assault vapen i ryggen på folk, de dör inte och vänder sig om. Knäpper av 2-3 skott och jag dör. Sämsta hit detection någonsin.

Medlem

Japp sjukt dåligt hit detection är det.

Skrivet av Hardboiled15:

Någon annan än jag som tycker att Bad Company 2 inte är ett speciellt bra Battlefield spel?

Samma dåliga nätkod från BF2! Ni kanske inte har märkt det men många av problemen från BF2 finns kvar i BC2 såsom dålig hitreg och dålig hitbox.

Medics är OP! Medics med maskingevär vad tänkte Dice på igentligen? Rambos som kan heala sig själv och återuppliva varandra! Som om det inte vore nog så har de väldigt överdrivna vapen som är helt OP. Nu för tiden ser jag nästan bara medics på servrarna.

Inga flygplan! Vad är det här! Är det för att konsol spelarna inte klarar av det eller vad? I Battlefield bör det finnas flygplan enligt min mening.

Auto kniv! Kniven är väldigt dålig och fungerar inte alls bra ännu en bieffekt av att spelet är gjort för konsolerna.

Mycket grafik bugar och problem för oss med DX9, DX10! Står massor på forumen och jag personligen kör med DX10 och upplever en massa jobbiga grafik bugar.

Ingen livmätare till och med BC1 hade livmätare! Ännu ett försök att göra spelet mer casual och mer likt COD serien blä är allt jag kan säga.

Du säker på medics kan heala sig själva? I sånna fall är det OP, men när jag själv försöka heala mig själv så verkar det inte funkat, varit röd men det inte försvunnit direkt.
Vad menar du kniven är dålig? För dålig skada gör den ju inte. Hur många gånger har det hänt du skjuter 10 skott på någon som kutar mot dig fast du dör av hans kniv men han dör inte av mina skott.
Enda grafikbuggen jag har i dx10 är fps stuttering med mitt ATI kort. Väldigt störigt men hoppas nya drivers är på gång.
Och ingen livmätare är casual? Du måste väl skämta. Livmätare är casual och väldigt orealistiskt för du kan ju se om du blir träffad utan att du märker det.

Medlem
Skrivet av highspeed:

Japp sjukt dåligt hit detection är det.

Skrivet av Hardboiled15:

Någon annan än jag som tycker att Bad Company 2 inte är ett speciellt bra Battlefield spel?

Samma dåliga nätkod från BF2! Ni kanske inte har märkt det men många av problemen från BF2 finns kvar i BC2 såsom dålig hitreg och dålig hitbox.

Medics är OP! Medics med maskingevär vad tänkte Dice på igentligen? Rambos som kan heala sig själv och återuppliva varandra! Som om det inte vore nog så har de väldigt överdrivna vapen som är helt OP. Nu för tiden ser jag nästan bara medics på servrarna.

Inga flygplan! Vad är det här! Är det för att konsol spelarna inte klarar av det eller vad? I Battlefield bör det finnas flygplan enligt min mening.

Auto kniv! Kniven är väldigt dålig och fungerar inte alls bra ännu en bieffekt av att spelet är gjort för konsolerna.

Mycket grafik bugar och problem för oss med DX9, DX10! Står massor på forumen och jag personligen kör med DX10 och upplever en massa jobbiga grafik bugar.

Ingen livmätare till och med BC1 hade livmätare! Ännu ett försök att göra spelet mer casual och mer likt COD serien blä är allt jag kan säga.

Du säker på medics kan heala sig själva? I sånna fall är det OP, men när jag själv försöka heala mig själv så verkar det inte funkat, varit röd men det inte försvunnit direkt.
Vad menar du kniven är dålig? För dålig skada gör den ju inte. Hur många gånger har det hänt du skjuter 10 skott på någon som kutar mot dig fast du dör av hans kniv men han dör inte av mina skott.
Enda grafikbuggen jag har i dx10 är fps stuttering med mitt ATI kort. Väldigt störigt men hoppas nya drivers är på gång.
Och ingen livmätare är casual? Du måste väl skämta. Livmätare är casual och väldigt orealistiskt för du kan ju se om du blir träffad utan att du märker det.

Kniven är dålig för att det är buggad och bara fungerar då den vill fungera DICE har själva erkänt att problemet existerar.

Livmätare är väldigt casual i alla fall för ett Battlefield spel det verkliga borde ju vara att enda sättet att få upp livet igen är att gå till en medic. Vadå se om man blir träffad? Det kan man väll lika mycket med autoregen? Man ser och hör direkt om man blir träffad dels så blir kanterna på skärmen röd och man hör då man själv blir träffad.

Angående medics så går de ofta i grupp och healar varandra det i kombination med M60 fy fan!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Är väl bara när man har väldigt låg hälsa som skärmen blir röd? Allafall när det är väldigt mycket folk omkring en och det skjuts åt alla håll kan de va svårt att uppfatta om det en själv som blir träffad, eller så är jag bara döv ^^

Medlem

Hoppas nu bara att BF3 blir bättre.

Det MÅSTE bli bättre annars vet jag inte vad jag ska ta mig till

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Hoppas nu bara att BF3 blir bättre.

Det MÅSTE bli bättre annars vet jag inte vad jag ska ta mig till

Mm, orkar inte vänta längre nu snart, det har fasen gått 5 år:down:


signatur

B lup

Medlem

Äntligen lite folk som klagar!
Dice skyltade lite med att det var ett eget team som jobbade på pc-versionen. Enligt mig kunde man lika gärna konsolporta, jag hade då inte märkt någon skillnad.

Medlem

HardBoiled15: Varje gång jag ser dig skriva här på FZ är det mer eller mindre gnäll å klagomål på dig Fast du har säkert skrivit nå gulligt å positivt också som jag missat

För övrigt tycker jag detta är ett riktigt kul spel, förutom alla små buggar som faktiskt går en på nerverna ibland. Förhoppningsvis fixar dom buggarna i tid innan folk helt enkelt ger upp... Även att dom lägger till en start-timer och extra saker så folk som vill kan börja spela på tävlings nivå, det är sånt som lockar många och håller ett spel vid liv en längre stund.

Extra kul är det om man har några å spela med och kan köra teamwork en heal squad i 32players rush

Ang dåligt optimering för Dual Core så håller jag inte med, jag sitter på en Dual Core utan problem. Dessutom tycker jag folk är för kräsna å gnälliga så fort de kommer ut ett spel med höga systemkrav, bara för att man måste köpa ny hårdvara.

Snart gnäller väl folk att man inte kan spela nya spel på sin gamla pentium2 och att de inte är värt å upgradera

Och ang. flygplan... lol men ärligt hur skulle de se ut i BC2?

Medlem
Skrivet av yooz1e:

HardBoiled15: Varje gång jag ser dig skriva här på FZ är det mer eller mindre gnäll å klagomål på dig Fast du har säkert skrivit nå gulligt å positivt också som jag missat

För övrigt tycker jag detta är ett riktigt kul spel, förutom alla små buggar som faktiskt går en på nerverna ibland. Förhoppningsvis fixar dom buggarna i tid innan folk helt enkelt ger upp... Även att dom lägger till en start-timer och extra saker så folk som vill kan börja spela på tävlings nivå, det är sånt som lockar många och håller ett spel vid liv en längre stund.

Extra kul är det om man har några å spela med och kan köra teamwork en heal squad i 32players rush

Ang dåligt optimering för Dual Core så håller jag inte med, jag sitter på en Dual Core utan problem. Dessutom tycker jag folk är för kräsna å gnälliga så fort de kommer ut ett spel med höga systemkrav, bara för att man måste köpa ny hårdvara.

Snart gnäller väl folk att man inte kan spela nya spel på sin gamla pentium2 och att de inte är värt å upgradera

Och ang. flygplan... lol men ärligt hur skulle de se ut i BC2?

Anledningen till att vara åsikter går isär kan nog vara för att jag tar min gaming något mer seriöst än vad du gör. Visst är det riktigt kul att sitta public och spela med vi som älskar att spela i klan då? Vi har blivit riktigt lurade av Dice måste jag säga. Obefintlig vapenbalans är mitt största problem med spelet, M60 är helt jävla OP.

Ingen PC spelare kan stå tyst och kolla på medan spelutvecklarna tar bort modsupport. Varför ingen modsupport i BC2? Det har funnits utmärkt modsupport på alla Battlefield spel till PC fram till BC2 sen tar de bort det. Troligen pga av att spelet är en portning.

Flygplan i BC2 skulle ha fungerat utmärkt om man hade haft dem i åtanke från början och gjort banorna på ett annat sätt allt bygger ju på det. Samma sak då folk säger 64 spelare på BC2 det går ju inte banorna är för små! Men om de hade haft det åtanke från början så hade man ju gjort större banor ofc för att passa till 64 spelare.

Står fast vid mitt uttalande om att spelet har dålig Dual Core optimering eller mer korrekt dålig optimering rent generellt. Då jag spelar BC2 så används bara 40% av mitt grafikkort därför är spelet så extremt beroende av en fler kärnig processor, väldigt idiotiskt måste jag säga.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Både håller med Hardboiled och inte. BC2 är helt omöjligt att spela competitivt på som det är. Men den som definierar vad som är ett Battlefield spel är ju utvecklaren inte spelaren.
Personligt är jag väldig glad att det inte finns några flygplan i BC2, då jag själv tyckte dom var totalt obalanserade i BF2.

Angående modsupporten så är det väldigt trist, både för spelare och även för utvecklarna. Dom flesta ideer till spelsätt osv har ju kommit från mod communities sedan innan CS.
Titta på CoD-serien, det finns knappt ett spelsätt i dom senare versionerna som inte växt ur moddar.
Att det dessutom gör det hart när omöjligt att göra ett competitivt lir av är en bisak, det är ju synd om dom som lirar clanspel, men det är ändå en liten del av spelarna. Värre är att kreativiteten blockeras.

mg
Medlem

Håller verkligen med ts!

Speciellt gällande netcode/hitreg/hitbox, helt frukansvärt uruselt, spelet har ju grym potential men det faller helt på det här, mer lotto än skill som det fungerar nu...

Om dom kanske kunde ta o skita i att hetsa ut spel till ett satt datum och ha ORDENTLIGA beta tester istället för ett fyra veckors ful-demo.

123
Skriv svar