Långa laddningstider med ATI grafikkort

Medlem
Långa laddningstider med ATI grafikkort

Hejsan, vissa folk med ATI grafikkort upplever onormalt långa laddningstider i Bad Company 2.
Det är hanteringen utav shaders som av någon anledning är extremt seg på ATI's kort om man väljer att spela spelet med DX10 samt 11. Spelar man dock spelet med DX9 så reduceras laddtiderna avservärt.

Väldigt synd att behöva spela ett spel med handikappat utseende men korta laddningstider betyder väldigt mycket för mig och kanske för er andra också. Jag gick ifrån ~50 sekunder ner till under 10 sekunder vid lagbyte/kartbyte. Det är rätt stor skillnad det.

Jag ville bara hur som helst uppmärksamma att problemet existerar, frågan är dock om ATI kan lösa problemet.

Inaktiv

Jag har samma problem, folk är inne på mapsen långt före mig. Hur bytte du till DirectX 9? Jag har windows 7

Nu när du säger det har jag undrat vaffö folk alltid hinner springa iväg före mig vid ny karta...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Har också alltid undrat varför folk hunnit över halva banan när jag just hunnit ladda klart.

Inaktiv

Har ett 4870X2. Är oftast bland de första att spawna vilket känns helt ok med tanke på att min burk har nästan 2 år på nacken..

Passar på att ta upp en annan grej här medans vi ändå pratar ATI grafik. Jag har problem med solljuset i spelet. Ibland är det så starkt att jag knappt ser nånting. Speciellt om jag är inne i en byggnad och tittar ut. Är jag Sniper och kollar genom siktet blir det ännu värre. Nästan omöjligt att se nåt. Värsta kartan när det gäller detta är Atacama Desert, tror den heter så. Den med båten i mitten


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

Dumt av mig att inte nämna det, men vill ni byta till DX9 så skall ni leta upp en fil som heter Settings.ini som ligger i Mina Dokument/BFBC2. Där bytar ni DxVersion=auto till DxVersion=9.

angående solljuset The Slayer så tror jag att det skall vara så. Ögat har svårt att skillja på mörker/ljus i miljöer som dom, så det är en effekt för att simulera verkligheten lite extra. Dock så vet jag inte hur det ser ut just för dig men det är lite knivigt att se ibland speciellt om man är utomhus och kollar in i ett hus.

Inaktiv
Skrivet av Divion:

Dumt av mig att inte nämna det, men vill ni byta till DX9 så skall ni leta upp en fil som heter Settings.ini som ligger i Mina Dokument/BFBC2. Där bytar ni DxVersion=auto till DxVersion=9.

angående solljuset The Slayer så tror jag att det skall vara så. Ögat har svårt att skillja på mörker/ljus i miljöer som dom, så det är en effekt för att simulera verkligheten lite extra. Dock så vet jag inte hur det ser ut just för dig men det är lite knivigt att se ibland speciellt om man är utomhus och kollar in i ett hus.

Its working! Dock kan antialiasing (eller hur det stavas:) bara sättas till 1x... så det ser mer B ut, bra tips iaf! Det funkar skitbra, laddningstiderna minskar avsevärt!

1
Skriv svar