Bad Company 2 for Dummies

Bad Company 2 for Dummies

Någon som vet någon bra sida med tips om hur allt funkar i BC2 för oss som inte är fullt så insatta eller lite halv tröga;)?

Har massa gameplay frågor (de flesta involverar hardcore) som tex:

*När man spottar nån i hc ser de andra en röd triangel över fi som man gör annars för det gör man ju inte själv.
Eller funkar det bara när man har uav?

*Sniper Motion sensorn hjälper den bara när man har uav?

*Blir man healad av fiendens medkits?

*Gör tracerdarts att alla raketgevär träffar målet som om den vore värmesökande?

*Gör Gevär NÅN skada på tanks?

*När man får uppgraderingar som tex red dot kan den sättas på alla gevär i klassen man fick den till?

*Att få guldstjärna på ett vapen vad får jag för det?

*Varför ser jag ingen ping i Browser fönstret bara ett -?

*Vad betyder den vita siffran framför vissa namn?

*Finns det nåt vettigt sätt att bara söka efter
hardcore sessioner?

Som ni märker har jag inte lärt mig nåt av att spela så ...Bring it on!!!:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Någon som vet någon bra sida med tips om hur allt funkar i BC2 för oss som inte är fullt så insatta eller lite halv tröga;)?

Har massa gameplay frågor (de flesta involverar hardcore) som tex:

*När man spottar nån i hc ser de andra en röd triangel över fi som man gör annars för det gör man ju inte själv.
Eller funkar det bara när man har uav?

Alla i ditt lag ser han som markerad tills han dör om jag inte missminner mig.

*Sniper Motion sensorn hjälper den bara när man har uav?

Nej, den fungerar väl utan UAV

*Blir man healad av fiendens medkits?

*Gör tracerdarts att alla raketgevär träffar målet som om den vore värmesökande?

Ja, förutom det det sissta reaketgeväret som du kan målsöka manuellt

*Gör Gevär NÅN skada på tanks?

Nein!

*När man får uppgraderingar som tex red dot kan den sättas på alla gevär i klassen man fick den till?

Jaow, så vitt jag vet. Surt att sådana uppgraderingar inte kan sättas på vapen du låser upp medans du går upp i rang bara.

*Att få guldstjärna på ett vapen vad får jag för det?

5k poäng, thats it.

*Varför ser jag ingen ping i Browser fönstret bara ett -?

Ser oftast inte heller pingen, blame EA.

*Vad betyder den vita siffran framför vissa namn?

Veteranstatus. Ju högre siffran är, desto fler BF-spel har denne registrerat, eller?

*Finns det nåt vettigt sätt att bara söka efter
hardcore sessioner?

Som ni märker har jag inte lärt mig nåt av att spela så ...Bring it on!!!:D

Hoppas jag belös några av dina frågor.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Dessa frågor kommer få svar i min guide alledes snart

Tack för svaren så länge och vi väntar med spänning tills
Mr Tacomästarens guide kommer :)...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

*Varför ser jag ingen ping i Browser fönstret bara ett -?

Jag får samma sak om jag startar spelet som ICKE admin. (Windows 7 x64) Om jag startar det som admin (högerklicka på ikonen.) så funkar pingen som förväntat.

Medlem

Kan ju svara lite snabbt på de flesta frågorna du har, om du inte orkar vänta på att Aiek uppdaterar.
(vissa svar stämmer kanske inte till 100% då jag kör på Xbox)

1) Nej, inga trianglar öht i HC, bara en röst. lyssna noga, du får assist poäng ändå dock.

2) Nej, motion mine gör precis som om du spottar folk manuellt, dom dyker upp på kartan/HUD:en (Useless i HC)

3) Ja, Medkits helar alla i närheten afaik, samma med ammolådor.

4) Nej, gevär gör ingen skada på tanks ELLER HELIS (men du kan ju träffa folk i den öppna blackhawken) M95 sniper och monterade maskingevär kan dock skada helis.

5) Tracerdart gör att RPG-7 och Carl Gustav blir "värmesökande" efter lock-on (avståndsmätare kommer fram) sikta tills du får fram avståndsmätaren, droppa scopet och peka rakt upp med den o skjut så minimeras risken att du träffar nått skit i vägen. Funkar bäst på medium avstånd.

6) RDS och scopes och granatttillsats/hagelbrakartillsats kan bara sättas på vapen som är exklusiva för den klassen du låst upp det med.

Det var väl det jag hade att tillägga, slutbossen svarade bra på resten


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av Zymac:

1) Nej, inga trianglar öht i HC, bara en röst. lyssna noga, du får assist poäng ändå dock.

2) Nej, motion mine gör precis som om du spottar folk manuellt, dom dyker upp på kartan/HUD:en (Useless i HC)

Men det finns väll uav i hc med när nån flyger den lilla helicoptern?

då borde ju både spot o motion mine fungera...:P

I vilket fall tack för alla bra svar:up:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ja det finns både UAV och motion mines med i HC, MEN spot ger ingen effekt annan än att din gubbe skriker nått i stil med "We've got Hostiles" eller "Enemy sniper".


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Just frågoguiden blev åt helvete då jag glömde spara min textfil och jag kommer fixa dessa frågor då jag orkar igen, men inte nu. Men det finns mer information i guiden iaf

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=94053

Skrivet av Tacomästaren Aiek:

Länken går hit, till den här tråden så jag trycker på länken som går hit för o trycka på länken som går till en sida där jag trycker på länken för o komma ..hit :crazy:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Starta spelet som admin så borde du få upp ping

Jepp det funkar men hur gör man det genom steam


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Om du sitter i ett fordon som bara du sitter i så vänta och se om någon annan vill åka med!!


signatur

"Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet." - Mona Sahlin

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jepp det funkar men hur gör man det genom steam

Testa att starta steam som admin.
Nää jag vet inte

Jäkla steam *host*

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Tacomästaren Aiek:

Länken går hit, till den här tråden så jag trycker på länken som går hit för o trycka på länken som går till en sida där jag trycker på länken för o komma ..hit :crazy:


signatur

Allah är stor men jag har större

Skrivet av arcade22:

Om du sitter i ett fordon som bara du sitter i så vänta och se om någon annan vill åka med!!

Jepp 2 siktar bättre än en


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar