Grymt besviken på BC"

Inaktiv
Grymt besviken på BC"

Jag har spelat djävligt mycket MW2 och det som stört mig där har varit lagget p.g.a. icke dedikerade servrar...

Köpte BC2 med förhoppningen att det inte skulle lagga eftersom det finns dedikerade servrar, och vad är det jag får?

Ja, inte är det under 100 i ping på någon server över huvud taget i alla fall... fy fan vilket skit! Ren jävla rappakalja. 500:- år skogen

Medlem

Samma här lite...

Har inte lirat på en enda server ännu som har en bra bit under 100 ping.

Inte ens gotland servrarna har haft det. Ligger alltid mellan 80-150 ping på gotland servrarna.

buuuuu:down:

Inaktiv

Är ni retards eller? På varenda EA eller Dice relaterad sida står det att de har problem med servrar, vet ni hur många det är som kör skiten varje dag?

Gillar att troll som ni kastar skit innan ni vet något, det är ett nytt spel och patcher följer, deal with it.

BTW, 100-150 ping är riktigt bra i BC2 atm, man känner inte av det om man kört med det 2-3matcher.

Moderator | Testpilot

Hur kan ni inte ha hittat en under 100 ping, och ofta ni är så näsvisa att ni inte spelar på en server som har 100-140 så mycket laggar det fan aldrig.

Inte kan ni spela mot dom i usa eller ens en match mot amerikaner då haha.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur kan ni inte ha hittat en under 100 ping, och ofta ni är så näsvisa att ni inte spelar på en server som har 100-140 så mycket laggar det fan aldrig.

Inte kan ni spela mot dom i usa eller ens en match mot amerikaner då haha.

mmm det är ju så lätt att snajpa folk som har 150 ping som hoppar runt som lilleskutt och teleporterar ca 3-5 meter hela tiden.

Alla gör inte det men väldigt många.

Aja, tänker ge detta spel 1-2 månader innan jag ger upp.

Medlem

uh, jag har fan 20-30tal servrar under 100ping. Hur kan ni ha så kass ping?

Server browsern är ju hemsk dock, tar ju 5min att få fram servrar.
+ starta spelet som administratör om ni har win7, då ser ni serverping i serverbrowser.

Nåväl, lycka till, alla mina vänner har inga problem att hitta 30-60ping servrar.


signatur

Bara gör det.

Inaktiv
Skrivet av Groggo:

uh, jag har fan 20-30tal servrar under 100ping. Hur kan ni ha så kass ping?

Server browsern är ju hemsk dock, tar ju 5min att få fram servrar.
+ starta spelet som administratör om ni har win7, då ser ni serverping i serverbrowser.

Nåväl, lycka till, alla mina vänner har inga problem att hitta 30-60ping servrar.

Mjaa asså det står att servern har 16 ping, men när jag kommer in har jag 130 so.... programmering på elitnivå kan jag ju inte kalla det för som DICE åstadkommit... Det förstör verkligen allt vad spelet är värt att spela för när det laggar om man spelar på den elitnivå jag själv gör:O

Inaktiv
Skrivet av Phireman:

Är ni retards eller? På varenda EA eller Dice relaterad sida står det att de har problem med servrar, vet ni hur många det är som kör skiten varje dag?

Gillar att troll som ni kastar skit innan ni vet något, det är ett nytt spel och patcher följer, deal with it.

BTW, 100-150 ping är riktigt bra i BC2 atm, man känner inte av det om man kört med det 2-3matcher.

Svar på fråga 1: Nej.
Svar på fråga 2: Vet du? Om du gör det, vad är det för relevant om servrarna inte utgår från en gemensam? Statsen är det enda som körs gemensamt med de andra servrarna förmodar jag, annars är det solida enheter vi pratar om.

Vem bryr sig vad som är bra "atm" om det ändå är skitdåligt?

Som sagt, 500:- för detta fy fan

Medlem

Haldur...Facepalm! Stop whining!

Inaktiv
Skrivet av Groggo:

uh, jag har fan 20-30tal servrar under 100ping. Hur kan ni ha så kass ping?

Server browsern är ju hemsk dock, tar ju 5min att få fram servrar.
+ starta spelet som administratör om ni har win7, då ser ni serverping i serverbrowser.

Nåväl, lycka till, alla mina vänner har inga problem att hitta 30-60ping servrar.

Du får ju kolla ping när du är inne o spelar på servern. Kan garrantera att du inte har under 100 ping på någon server. Jag har nog lirat på ett 100-tal olika servrar som enligt serverbrowsern har runt 15 i ping för att sedan när jag är inne på servern ha 100-150 i ping.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

Pingen är väl ändå det minsta problemet med BC2? Märker ingen större skillnad på 100 i ping eller 300. Går lika bra ändå. Det är ju inte CS direkt, om folk "teleporterar" fram kan det ju lika bra vara dom som har 500 i ping? "Play Now" har skickat mig till Japanska servrar och ända bort till Los Angeles och när man kommer över 400 i ping börjar det bli ospelbart. Så altså kan dom som "teleporterar" lika bra vara japaner eller jänkare, dvs helt oberoende av din egen ping till servern.

Problemet e nog snarare att ni inte är lika bra längre som ni var i BF2 och därför behöver ni nått o whina på oxå. Erkänn, det var prone som gjorde er duktiga? Svårt o äga när folk ser en...

Det stora problemet med BC2 är ju alla jävla buggar (om man bortser från att det inte ens går och logga in dvs). Man dör av den ena konstiga grejjen efter den andra. Vet inte hur många gånger jag har suicidat helt utan anledning (nej, det har inte varit minfält där) på dom konstigaste platserna.

Sen är ju spelet väldigt obalanserat, tycker det e förjävligt att man inte har borren, medkit, defiblirator och ammopack från start. Dom första timmarnas spelande är ju skittråkiga eftersom vapnen man börjar med känns som ärtbössor i jämförelse med m16a2, m60/g3 osv och kan man inte ens hjälpa sitt lag så känner man sig ju helt värdelös och poängen rullar in fruktansvärt segt. Hade det inte varit för att jag spelat betan hade jag nog lessnat efter första timmens spelande. Dessutom släpptes ju spelet tidigare i usa och det var ganska tydligt när man mötte folk som var lvl 15-20 när man själv var lvl 0.

Tror det är därför 50% av alla spelare på servrarna är snipers, helt klart enklast och äga från start med dom eftersom M24 ändå står sig rätt bra i konkurrensen med övriga sniperbössor.

Ursäkta uppsatsen men det finns helt enkelt så jävla mycket o klaga på. Aldrig varit med om ett sämre fungerande spel. Potentialen är enorm men det känns ju som att man betalat 500:- för en Alpha version. För ska man vara petig så strular ju det mesta. DICE/EA måste på något sätt kompensera oss för det här. Förstår inte hur dom har mage att börja jobba på DLC som dom ska ha betalt för dessutom. Alla vi som vart med från början borde få alla kommande DLC's helt gratis tills spelet fungerar som det ska.

Det mest tragiska är ju dock att FZ är så köpta i det här fallet. Ett spel som knappt fungerar har till och med uppmärksammats av en del dagstidningar. Men sveriges bästa spelsida, Fragzone, är helt tysta. Dom fortsätter istället att lyfta fram allt bra med BC2. Nya banor, MAC version, party hit o party dit. Ni verkar ju vara rätt bra polare med DICE så då kanske ni kan fixa en Chat eller att man får skicka in frågor som ni sedan tar upp i en intervju med nån som har lite koll.

För jag tror att många fler än jag känner sig blåsta. Vi får ju inte ens någon information om varför det strular eller när det kommer fungera. Det enda vi vet är att DICE/EA känner till problemet. Och dom som inte är hardcore spelare då? Tror DICE på allvar att dom sitter o googlar för att hitta BC2 bloggen eller twittern? Dom lär ju känna sig ännu mer blåsta.

Medlem

Förstår inte folk med alla problem och buggar, inte märkt av någon inte min polare heller, kanske vi som har tur :). Förövrigt e jag extremt nöjd med spelet, efter att ha spelat MW2 en del, prestige rank 3, kan jag bara säga att det är skönt att spela ett "riktigt" MP spel igen ala Battlefield! Helt underbart

Medlem

Jag blir mest less på att alla tål så innåthelvete mycket..
jag satt och burstade mot en kille.. 4 ggr indikerade siktet att jag träffade honom utan att han dog... om man behöver ett mag för att sänka en kille så är det ju åt helvete... samma sak gäller med alla stationary weapons... man måste träffa 19ggr med mini gun för att ens skada en snubbe. sånt är saker som gör spelet hemskt tråkig... sen att det i princip är 19 snipers av 32 spelare på varje bana gör ju inte spelet roligare.

Medlem

Tja, det är problem att komma in på servrar men det fungerar nu ungefär lika bra/dåligt som BF2.

Blev förresten kickad nyligen. Det stod "CHEAT INSTANT BAN" över hela skärmen. Någon annan (oskyldig) som råkat ut för det? Eller var det en varning till alla och kicken råkade ske just då?

Lite lustigt att om man väljer matchmaking (play now) så kan den koppla upp med servrar med lösenord. :-S


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Haldur:
Skrivet av Phireman:

Är ni retards eller? På varenda EA eller Dice relaterad sida står det att de har problem med servrar, vet ni hur många det är som kör skiten varje dag?

Gillar att troll som ni kastar skit innan ni vet något, det är ett nytt spel och patcher följer, deal with it.

BTW, 100-150 ping är riktigt bra i BC2 atm, man känner inte av det om man kört med det 2-3matcher.

Svar på fråga 1: Nej.
Svar på fråga 2: Vet du? Om du gör det, vad är det för relevant om servrarna inte utgår från en gemensam? Statsen är det enda som körs gemensamt med de andra servrarna förmodar jag, annars är det solida enheter vi pratar om.

Vem bryr sig vad som är bra "atm" om det ändå är skitdåligt?

Som sagt, 500:- för detta fy fan

Alla spel buggar, om du inte vet det när du köpt flertalet är du fan seg i huvet. TÄNK på att det som står i "statsen" när man tabbar är vad du har för ingame ping, men du har en annan ping när du söker på servrarna. Om servern ligger på 31 ping när du söker på servrar får du oftast en ingame ping på runt 100-150 vilket inte laggar ett skit. Jag har tagit runt 1.9k personer, varav 453 med kniv, 265 med Recon. Svårt att döda är det fan inte, och jag har inte lirat så mycket, är level 23, har folk i klanen som är level 30+. Servrarna buggar, så är det, men inte fan laggar det på alla som du vill påstå. Bäst är nog att ni skriver ett klagobrev om det.

Medlem

Just nu hittar jag minst 4 fulla servrar med 32 i ping. Troll on!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kan ju vara fel på era linor och routerar?

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Just nu hittar jag minst 4 fulla servrar med 32 i ping. Troll on!

Grejen är ju den att pingen inte stämmer.

Det brukar stå 5-30 ping på browsern men sen när du joinar så märker man att det laggar som fan.

Vet en hel del som har samma problem.

Medlem

Jag lirar alltid på Gotlands servrar i runt 15 ping och utan den minsta antydan till lagg. Vet inte hur ni lyckas...


signatur
Medlem
Skrivet av draim:

Jag lirar alltid på Gotlands servrar i runt 15 ping och utan den minsta antydan till lagg. Vet inte hur ni lyckas...

Samma här, alltid jättebra och har inte sett en enda bugg hittills, förutom den tröga serverbläddraren.

1000 kill nu och jag måste säga att detta är tveklöst det roligaste spelet någonsinn!

Är det bara jag som inte har nån ping i Browsern?? står bara - i den kolumnen jämt??:O


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det bara jag som inte har nån ping i Browsern?? står bara - i den kolumnen jämt??:O

Om du kör Vista/Win7 så starta som admin så kommer din ping upp i listan.


signatur

The Sun Will Rise Again, Iam Back!

Medlem

Jag tycker det inte är en sån jätte stor fara med BC2.
Tycker att lista serverlist tar lite för långtid och dom grejerna runt omkring,pingen kan vara bättre. Dock så är det dålig ping för alla så alla kör ju med samma förutsättning ändå.


signatur

The Sun Will Rise Again, Iam Back!

Skrivet av Yoshi:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det bara jag som inte har nån ping i Browsern?? står bara - i den kolumnen jämt??:O

Om du kör Vista/Win7 så starta som admin så kommer din ping upp i listan.

Jasså? Tack:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Haldur:
Skrivet av Phireman:

Är ni retards eller? På varenda EA eller Dice relaterad sida står det att de har problem med servrar, vet ni hur många det är som kör skiten varje dag?

Gillar att troll som ni kastar skit innan ni vet något, det är ett nytt spel och patcher följer, deal with it.

BTW, 100-150 ping är riktigt bra i BC2 atm, man känner inte av det om man kört med det 2-3matcher.

Svar på fråga 1: Nej.
Svar på fråga 2: Vet du? Om du gör det, vad är det för relevant om servrarna inte utgår från en gemensam? Statsen är det enda som körs gemensamt med de andra servrarna förmodar jag, annars är det solida enheter vi pratar om.

Vem bryr sig vad som är bra "atm" om det ändå är skitdåligt?

Som sagt, 500:- för detta fy fan

Alla spel buggar, om du inte vet det när du köpt flertalet är du fan seg i huvet. TÄNK på att det som står i "statsen" när man tabbar är vad du har för ingame ping, men du har en annan ping när du söker på servrarna. Om servern ligger på 31 ping när du söker på servrar får du oftast en ingame ping på runt 100-150 vilket inte laggar ett skit. Jag har tagit runt 1.9k personer, varav 453 med kniv, 265 med Recon. Svårt att döda är det fan inte, och jag har inte lirat så mycket, är level 23, har folk i klanen som är level 30+. Servrarna buggar, så är det, men inte fan laggar det på alla som du vill påstå. Bäst är nog att ni skriver ett klagobrev om det.

Mja, jag vet inte vad jag ska säga, jag är nästan speechless. När jag kommer till rad 3-4 i ditt inlägg märker jag direkt att det inte är någon idé att jag ordbajsar ner dig med förklaringar eftersom du uppenbarligen har för låg kvalité på ditt lir för att förstå vad jag pratar om.:O

Inaktiv
Skrivet av draim:

Jag lirar alltid på Gotlands servrar i runt 15 ping och utan den minsta antydan till lagg. Vet inte hur ni lyckas...

Men du, kan inte du vara första person att ta och tabba ingame en gång och kolla vilken ping du får, för att sedan faktistk skriva en rad i denna tråden om det?

Har du runt 15 ping där ska jag personligen ta en ordentlig sightseeing-tur efter nätverksförbättringar på nätet

Inaktiv
Skrivet av abominable:

Problemet e nog snarare att ni inte är lika bra längre som ni var i BF2 och därför behöver ni nått o whina på oxå.

Hehe jo det ligger en liten sanning i det, hade det gått bra för mig hela tiden hade jag ju inte klagat:)

Inaktiv

TIPS FÖR SERVER BROWSERN
1. Så fort du kommer in tryck cancel på refresh
2. Filtra allt.
Ranked only - ja
No empty - ja
No full - ja
Punkbuster (optional)
3. Välj det gamemode ni vill spela: Conquest, Rush etc etc
4. Search

Då tar det cirka 10 sekunder att hitta servrar. Tacka mig sen.

ANG LAGG
Dice har bekräftat att serverbrowsern visar felaktig lagg och många gånger har man över 100 på servrar som visar 30. Jag föreslår att du hittar några servrar du trivs på och återvänder tills problemet är fixat.

När det gäller skytte i BC2 så kan jag förstå att vissa tror att det laggar mer än det gör på grund att alla kulor har travelspeed. Vilket gör att man tvingas sikta framför sitt mål.

Moderator | Testpilot

Alltid kul att höra alla dessa klagomål. Taggar BF3 och höra vad folk säger då "spelet är inte som 2an, vad är detta för skit"

Lovar någon i denna tråd kommer säga nå sådant. Haha


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Du kan ju inte klagga på bad company pga det skaffa internet från vägguttaget istället från telefonen eller något annat vad jag menar är att en internet sladd som går till väggen och direkt till routern eller datorn

12
Skriv svar