BF BC2 - Något att ha eller inte?

Medlem
BF BC2 - Något att ha eller inte?

Jag är ingen överdriven älskare av shooters, men gillar samarbetsaspekten hos BF spelen och har haft mycket nöje av BF2. Trots att BC2 fått bra kritik i media så verkar det allmänna intrycket vara att det är ospelbart i multiplayer för tillfället. Jag tror att M.P problemet löser sig ganska snart. Frågan är alltså: Är det lönt att investera i spelet eller inte under dessa förutsättningar? Är bara en enkel underbetald lärare, så spelköp måste vara givna fullträffar.

Medlem

BC2 är en given fullträff. Online fungerar skitbra nu och om du lägger tid på att låsa upp allt för alla karaktärer så räcker det ett bra tag. Det största problemet just nu är att kartorna är få och för små.

Medlem
Skrivet av kebbe:

kartorna är för små.

Skämtar du?

Ghostknight:
BC2 får du inte missa. Kampanjen är lagom lång och är väldigt kul. Multiplayern har haft stora problem med EA's servrar, men det uppstår allt mindre problem för varje dag som går. Finns hur mycket som helst att låsa upp och uppgradera i multiplayer.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Även jag tycker faktiskt att conquest-mapsen är för små.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Även jag tycker faktiskt att conquest-mapsen är för små.

Håller med, för små maps, och för få.

Annars är spelet grymt bra.


signatur
Medlem

Det låter lovande. Tack för feedbacken allihopa.

Medlem

Det är inte lika kul som Bf2 enligt mig, men det är bra nära!

Köp det, du kommer inte att ångra dig!

Medlem

Gillade du bf2 så kommer du gilla det här med. Säkert köp:D

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av kebbe:

kartorna är för små.

Skämtar du?

Nej, man kan inte gå någonstans utan att det börjar skrika "You're leaving the battlefield!" eller vad det nu står.

Hade velat ha kartor stora som ökenkartan från kampanjen, stora öppna vidder där man kan gå någonstans utan att konstant vara mitt i smeten. Förstår dock varför kartorna är så små som de är.

Medlem

Spelet är riktigt bra, men det finns vissa MEN!

1. Dör man och blir "healad" av en medic så räknas det som en DEATH ändå och det är störande för har man otur så blir man "healad" mitt i combat och dör lika fort igen -.-

2. Och om jag har fattat det rätt så finns det 50lvl och jag har redan låst upp allt och jag är bara på lvl25...Vad ska man ha 25lvl extra till?

3. Och kniven har autoaim så det är bara spamma i närstrid, så det är nästan bättre än att stå och spraya med ett vapen då kniven har så hög damage så man dör på ett hugg -.-

Annars bra spel ^^

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av kebbe:

kartorna är för små.

Skämtar du?

Ghostknight:
BC2 får du inte missa. Kampanjen är lagom lång och är väldigt kul. Multiplayern har haft stora problem med EA's servrar, men det uppstår allt mindre problem för varje dag som går. Finns hur mycket som helst att låsa upp och uppgradera i multiplayer.

Kartorna är grymt för små, finna inte utrymme för ngt alls.


signatur

B lup

Medlem

hmm rätta mig om jag har fel här men jag är för lat för att ta bekräfta innan jag skriver

Har inte konsollversionerna max players 24 men på PC har vi 32. Dom flesta banorna är nämligen kanon för 22-24 personer. 32 pers = inte alls lika bra.

Jag brukar försöka hoppa in på 24 spelar servrar av den anledningen. Speciellt dom två conquest banorna där pointsen ligger i en triangel och kanalen med 4 points funkar bra med dessa spelarantal.

Men jag håller med Kebbe, mer och större.
Vi får ju ett par nya kartor vid månadsslutet iaf jag ser fram emote en conquest variant av arica harbour.
Dock så lär ju även dessa två och alla andra som kommer i framtiden lida av samma problem. Max 24 vs 32 = gjort för konsollernas 24.

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av kebbe:

kartorna är för små.

Skämtar du?

Ghostknight:
BC2 får du inte missa. Kampanjen är lagom lång och är väldigt kul. Multiplayern har haft stora problem med EA's servrar, men det uppstår allt mindre problem för varje dag som går. Finns hur mycket som helst att låsa upp och uppgradera i multiplayer.

Kartorna är grymt för små, finna inte utrymme för ngt alls.

Vilket spel jämför ni med egentligen? BC2 har sjukt mycket större kartor än MW2 till exempel. Har man alldeles för stora kartor i multiplayer så skulle det bara bli frustrerande då det skulle ta 10 minuter att hitta en enda fiende.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av jimbow1234:

Spelet är riktigt bra, men det finns vissa MEN!

1. Dör man och blir "healad" av en medic så räknas det som en DEATH ändå och det är störande för har man otur så blir man "healad" mitt i combat och dör lika fort igen -.-

2. Och om jag har fattat det rätt så finns det 50lvl och jag har redan låst upp allt och jag är bara på lvl25...Vad ska man ha 25lvl extra till?

3. Och kniven har autoaim så det är bara spamma i närstrid, så det är nästan bättre än att stå och spraya med ett vapen då kniven har så hög damage så man dör på ett hugg -.-

Annars bra spel ^^

Ifall man är statskåt så ja,, healad är jobbigt.

Medlem

Jag har kollat runt länge nog för att fatta beslutet att beställa, vilket nu också är gjort. Bara att hoppas serverproblemen blir färre och färre.

Moderator | Testpilot

Men hur stora ska då kartorna vara tycker ni? Ser inget + med att dom skulle behöva vara större nu to be honest.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Personligen tycker jag att BC2 är en riktig besvikelse.... I Hardcore är det semi roligt, men med alla disconnects, frysningar osv så failar det även där.

I normal mode så måste du köra recon om du vill kunna döda något...jag som brukar köra som assault har inget att säga till om såvida man inte använder granattillsatsen. Brukar få 3-4 indikationer om att jag har träffat när jag skjuter vanligt men det hjälper inte.

sen så är hitboxen helt åt helvete så att skjuta på någon som springer är också hopplöst på normal mode dom hinner 9 av 10 ggr in bakom skydd eller så har dom en m60 och tittar på dig så dog du.

ett exempel på det som hände nyss.. jag är inne i ett hus ser en kille komma springande mot det på ganska långt håll så jag sätter mig ner och siktar mot dörren, och så fort han visar sig så skjuter jag mot honom får in några fina träffar men han springer bara vidare och pangar ner mig direkt.

eller du är 10 meter ifrån en kille som gömmer sig bakom ett betongfundament, han sticker upp huvudet.. du skjuter... PANG du får indikation på att du träffar dör han?!.. nej han snipprar dig i ansiktet och du dör....

det gillar vi.

dzl
Medlem
Skrivet av Slackerpete:

Personligen tycker jag att BC2 är en riktig besvikelse.... I Hardcore är det semi roligt, men med alla disconnects, frysningar osv så failar det även där.

I normal mode så måste du köra recon om du vill kunna döda något...jag som brukar köra som assault har inget att säga till om såvida man inte använder granattillsatsen. Brukar få 3-4 indikationer om att jag har träffat när jag skjuter vanligt men det hjälper inte.

sen så är hitboxen helt åt helvete så att skjuta på någon som springer är också hopplöst på normal mode dom hinner 9 av 10 ggr in bakom skydd eller så har dom en m60 och tittar på dig så dog du.

ett exempel på det som hände nyss.. jag är inne i ett hus ser en kille komma springande mot det på ganska långt håll så jag sätter mig ner och siktar mot dörren, och så fort han visar sig så skjuter jag mot honom får in några fina träffar men han springer bara vidare och pangar ner mig direkt.

eller du är 10 meter ifrån en kille som gömmer sig bakom ett betongfundament, han sticker upp huvudet.. du skjuter... PANG du får indikation på att du träffar dör han?!.. nej han snipprar dig i ansiktet och du dör....

det gillar vi.

Jag känner igen allt det där. BC2 är ett skämt.

Medlem

Japp håller också med. Kunde varit riktigt grymt och härligt lir.
Spelar det en del ändå men svär och kör några omgångar MW2 istället.
Dice kolla på hur man dör av skott i MW2 och ta efter, fett mycket mer verkligare än att någon klarar 1 hel magasin på kroppen eller 3 sniper skott i huvudet.
Vadåå klart man inte ska dö av en granat precis bredvid sig eller? hahaha Inte i BC2.

Fixa nu Dice.

Medlem
Skrivet av dzl:
Skrivet av Slackerpete:

Personligen tycker jag att BC2 är en riktig besvikelse.... I Hardcore är det semi roligt, men med alla disconnects, frysningar osv så failar det även där.

I normal mode så måste du köra recon om du vill kunna döda något...jag som brukar köra som assault har inget att säga till om såvida man inte använder granattillsatsen. Brukar få 3-4 indikationer om att jag har träffat när jag skjuter vanligt men det hjälper inte.

sen så är hitboxen helt åt helvete så att skjuta på någon som springer är också hopplöst på normal mode dom hinner 9 av 10 ggr in bakom skydd eller så har dom en m60 och tittar på dig så dog du.

ett exempel på det som hände nyss.. jag är inne i ett hus ser en kille komma springande mot det på ganska långt håll så jag sätter mig ner och siktar mot dörren, och så fort han visar sig så skjuter jag mot honom får in några fina träffar men han springer bara vidare och pangar ner mig direkt.

eller du är 10 meter ifrån en kille som gömmer sig bakom ett betongfundament, han sticker upp huvudet.. du skjuter... PANG du får indikation på att du träffar dör han?!.. nej han snipprar dig i ansiktet och du dör....

det gillar vi.

Jag känner igen allt det där. BC2 är ett skämt.

Känner inte igen mig alls... Glappar din fireknapp kanske? Jag brukar fälla en fi efter nån burst eller två... Ni vet väl att det är bulletdrop och det tar tid för skotten att nå fram=kompensera i höjdled och sikta framför en springande? Jag läser ofta att folk säger "jag tömmer ett helt mag men han dör inte". Skjuter ni med automat ett helt mag, garanterar jag att endast max 2 skott träffar hyfsat, vilket är realistiskt.
Med en G3 (Ak4) som skjuter automat är det näst intill omöjligt att träffa med mer än 2 skott mot stillastående mål ens på 25m (enligt armens manual). Det är därför man i lumpen nästan uteslutande skjuter dubbelskott, inte automat. Tänk sedan på att alla soldater är utrustade med västar och skydd. Nått skott i västen och ett i huvudet brukar funka alldedesl utmärkt. Aldrig någonsin upplevt att en fi klarat mängder av träffar och då har jag autoaim avstängt.

Riktigt bra spel! Bästa mp på länge.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Inaktiv

Hade kartorna varit större hade vi bara haft ännu mer problem med alla sniperhoror som sitter o trycker i buskarna. Bra val av Dice att göra kartorna mer kompakta än i BF2!


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

PALLA med alla satans jävla disconnects.

Medlem

Som jag ser det så finns det två huvudsakliga aspekter(ville inte använda saker igen;)) som folk gnäller på.

1. Folk dör inte när man skjuter dom.
Jag har aldrig upplevt att jag har behövt trycka ett helt magasin i någon. Dom dör lika enkelt som i mw2. Skillnaden som jag kan se är att här behöver du träffa...

2. Kartorna är för små.
Tycker jag inte. Då det inte finns överdrivet många fordon i spelet så tycker jag att hade banorna varit större så hade man inte hunnit fram innan striden flyttats till nästa ställe. Hade man väntat sig typ project reality banor så borde man tänka över sin världsbild.

Sammanfattningsvis så verkar det som om det är gnällande recons som tycker att dom borde få instant kill i benet när dom missar med en halvmeter(ala mw2) och som anser att det inte borde gå att smyga runt dom och kniva dom i ryggen. Till alla er misslyckade snipers kan jag rekommendera Deer hunter. Stora avstånd med lätta mål. But be warned. Rådjuren kanske rör på sig:O

Inaktiv

köp den man kan spela bf series spelen i flera år

Inaktiv

Ghostknight, jag hoppas du blev nöjd , personligen gillar jag spelet. BC2 är enligt min mening lite intensivare än BF2. Kan inte heller hålla med om problem som folk beskriver här men jag tror också att visan slog huvud på spiken i sin analys. MEN vad jag däremot skulle vilja se är lite balans på vissa vapen, tex m60, kniven och Noobtuben , någon som har hört något om de hade tänkt balacera upp dessa ?

Medlem

Jag har spelat några dagar nu och jag är väldigt nöjd.

0 buggar/crashar/konstigheter.

Flyter bättre än bf2, vilket är väldigt konstigt. hehe

Snyggt som attan och man får massor med saker att låsa upp.

Totalt: Väldigt Nice...

Om Single Player är något att ha, det vet jag inte... kickade igång nätspelet direkt.

1
Skriv svar