Bad Company 2: Jag och mina vapen

Medlem
Bad Company 2: Jag och mina vapen

Tjo!
Har ni favoritvapen ännu eller roliga kombinationer?

Efter att ha låst upp alla vapen så har jag börjat testa

En favorit är Soldier med NeoStead 2000 + 12g slugs + Magnum Ammunition. Man skjuter folk på rejäla avstånd

Annars så är mitt första val per klass:
Soldier: Steyr AUG + 4x Scope + Magnum Ammo
Medic: XM8 Lmg + Light Weight kit + Ceramic Plates
Engineer: UMP-45 + Ammunition + Ceramic Plates
Recon: GOL/SV-98 + 12x scope / 4x scope + Magnum ammo


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Lirar mest som engieneer, så jag har bara låst upp alla saker till den klassen. Favoritvapnet är AKs-74u, med PP2000 på andra plats.

UMP var mitt favoritvapen i Bad company 1, men det har fått ett värdelöst sikte i tvåan, och jag vill inte slösa bort en spec med att använda RDS. Förresten så är det som en sämre version av AKs-74u med samma stats, fast mindre ammunition per magasin.

Medlem
Skrivet av Jozo:

AKs-74u

Underbart vapen. Gillar även SV98 och vet att jag kommer älska M95:an.

Medlem

Har bara låst upp allt som Engi, och jag brukar oftast köra combon PP 2000 med 4x scope och smg silencer/accuracyprylen, får helt jävla imba range på den och den verkar inte ha nån bulletdrop o tala om.
AT vapen varierar på situationen, minor i början då man e defender, sedan RPG7 / Carl Gustav i combo med tracer dart, lite beroende på om det e tanks eller helis/apc:er.

Den guideade missilen suger ju balle, gör skitdåligt med skada och svänger på tok för dåligt för att träffa flygande mål, man kan ju heller inte höfta iväg skotten med den någe vidare.

Kör i pricip enbart på HC (xbox). -vapenskadan känns så jävla gimpad i vanilla.
Visst, jag dör som en gris, men inte pga att man står o pepprar ryggen full på nån som bara vänder sig om o headshottar dig med en pistol och har ändå 25% liv kvar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Kör för tillfället i en clan som Medic, och utav alla vapen man kan låsa upp till denna så är nog XM8-LMG min favorit.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Just nu är mitt favoritvapen XM8 Compact.

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Kör för tillfället i en clan som Medic, och utav alla vapen man kan låsa upp till denna så är nog XM8-LMG min favorit.

Ja, gillar den skarpt, man blir ju snabb som en kanin också


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag blev besviken på M14 faktiskt. Trodde det skulle vara mer pulver i den, men icke. Gör inte någon direkt skillnad med magnum ammo heller. Suck.

Nehe, man kan inte ens sätta på ett vettigt sikte på skräpet heller. Va i hel %&/%( är vapnet bra då för? Trams!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Har börjat använda M95 mer och mer. Med rödpunktssikte.
Riktigt effektivt att knäppa folk som är nära en


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Efter att ha låst upp allt nu så ska jag säga vilka som är mina 2 favoritvapen per klass:

Assault: AN-94, AUG
Engineer: 9a-91, AKs-74u
Medic: MG36, M60
Recon: GOL, SVU

Fast mitt absoluta favoritvapen är nog M14 EBR!

Medlem

Enginner

UMP-45
Tracer dart

RPG-7

Ammo
Magnum ammo
Kulspruta på tanks/uav..

Medlem

Spelar medic med XM8-LMG, +heal range och +heal. Får poäng så det skriker om det. Bäst är när man har slängt in en låda bland en fem sex stycken skadade som försvarar en låda. Kan utan problem få sex till sju hundra på en minut. Vinner nästan varje gång:D

Inaktiv
Skrivet av raiiga:

Just nu är mitt favoritvapen XM8 Compact.

Får ja fråga varför? Jag är grymt nyfiken på det nämligen. Har sett en del killar med väldigt hög rank som lirat assault och det finns inte en chans i helvetet att de inte låst upp ett bättre vapen än det till assault klassen! Kommer ihåg när jag precis började spela och XM8C var det bästa vapnet jag hade och jag hatade det!

Jag har inte riktigt låst upp allt men här mina favoritcombos

Assault: AN-94/M416 + 40mm granat
Medic: Type 88LMG (väldigt lite upplåst med denna klassen)
Engineer: AKS74U/PP-19/M14 + AT4 för tanks CGM2 för att spränga hus
Recon: M24 + 12x scope + magnum ammo (har ej låst upp GOL än som verkar grym!)


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

@The Slayer

XM8 Compact är till engineer klassen inte assault, tycker inte heller om XM8 Prototype(Assault varianten).

Efter att ha låst upp lite fler vapen är min favorit just nu M60 med 4XOptical scope.

Inaktiv
Skrivet av raiiga:

@The Slayer

XM8 Compact är till engineer klassen inte assault, tycker inte heller om XM8 Prototype(Assault varianten).

Efter att ha låst upp lite fler vapen är min favorit just nu M60 med 4XOptical scope.

Oops. My bad!


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem
Skrivet av raiiga:

@The Slayer

XM8 Compact är till engineer klassen inte assault, tycker inte heller om XM8 Prototype(Assault varianten).

Efter att ha låst upp lite fler vapen är min favorit just nu M60 med 4XOptical scope.

I ettan var XM8 till assult det absolut mest underbaraste vapen som någonsin existerat. Det var en underbar puffra med hög fire rate och bra damage. Nu så är den förstörd:(

Inaktiv

Recon: M95
Assault: XM8 för tillfället, inte låst upp något annat intressant.
Engineer: Inte låst upp något kul än.
Medic: Inte låst upp något kul än.

Måste säga att det blir lite tråkigt att spela Engineer eller Medic då jag inte låst upp något kul vapen än... Men får väl försöka nöta lite så man får något kul.

Medlem
Skrivet av robineng:

Recon: M95
Assault: XM8 för tillfället, inte låst upp något annat intressant.
Engineer: Inte låst upp något kul än.
Medic: Inte låst upp något kul än.

Måste säga att det blir lite tråkigt att spela Engineer eller Medic då jag inte låst upp något kul vapen än... Men får väl försöka nöta lite så man får något kul.

Engineers förstavapen är ju hur bra som helst enligt mig!

Medlem

Synd att M 95 inte dödar på ett skott, det hade varit ngt det!!1!


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:

Synd att M 95 inte dödar på ett skott, det hade varit ngt det!!1!

Med Magnum ammo så dödar den på 1 skott mitt i bröstet eller huvudet (såklart). Dock tror jag att man ev. kan tåla en träff i bröstet om man har Armor Plates. (Normal)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Fick precis en platinum star med an-94. Lätt det bästa vapnet med assult.


signatur

Jadu

Medlem

Soldier: M416 + Red dot + Magnum ammo
Medic: T88 LMG + Red dot + Magnum ammo/Marksman LMG Training
Engineer: UMP-45 + Red dot + Marksman SMG Training
Recon: GOL + 12x scope + Magnum ammo
All kits: M1 Garand + Extra ammo + Magnum ammo

Kör mest normal så då hjälper det mycket med magnum ammunition.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Soldier: M416 + Red dot + Magnum ammo
Medic: T88 LMG + Red dot + Magnum ammo/Marksman LMG Training
Engineer: UMP-45 + Red dot + Marksman SMG Training
Recon: GOL + 12x scope + Magnum ammo
All kits: M1 Garand + Extra ammo + Magnum ammo

Kör mest normal så då hjälper det mycket med magnum ammunition.

Dock hjälper inte Marksman Training då man använder red dot utan endast om du kör med "ironsights".

Medlem
Skrivet av Graken:

Fick precis en platinum star med an-94. Lätt det bästa vapnet med assult.

Grattis till Platinum star, har bara fått det på Tanks. Har dock haft som en liten personligt mål att få Guldstjärna med alla vapen, annars hade jag nog haft Platinum på AUG ^^

Har dragit igenom alla Soldier samt Engineer vapen. Saknar guldstjärna på MG36, MG3, M249, T88 smg(eller vad den heter), Type-88 sniper samt VSS sniper

På all kits så är det M1 garand (som jag fortfarande inte får stats för!) m14, m1a1 samt USAS

Ganksa kul eftersom man inte har något kvar att låsa upp efter rank 24. (Ligger på rank 33 just nu).


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Graken:

Fick precis en platinum star med an-94. Lätt det bästa vapnet med assult.

Grattis till Platinum star, har bara fått det på Tanks. Har dock haft som en liten personligt mål att få Guldstjärna med alla vapen, annars hade jag nog haft Platinum på AUG ^^

Har dragit igenom alla Soldier samt Engineer vapen. Saknar guldstjärna på MG36, MG3, M249, T88 smg(eller vad den heter), Type-88 sniper samt VSS sniper

På all kits så är det M1 garand (som jag fortfarande inte får stats för!) m14, m1a1 samt USAS

Ganksa kul eftersom man inte har något kvar att låsa upp efter rank 24. (Ligger på rank 33 just nu).

Ett tips om du vill ha stars med Type-88 och VSS, gå in på en Hardcore server. Du kommer få gold star på nolltid^^¨
P.S sätt på ett ACOC scope(eller vad det nu heter) på snipern.


signatur

Jadu

Medlem

Carl Gustav M2, extra raketer och explosive damage upgrade. 'Nuff said.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Carl Gustav M2, extra raketer och explosive damage upgrade. 'Nuff said.

ha ha samma för mig.

Skitlätt att skrapa ihop till doubble kill-badgen med den.

Har dock slutat klaga på noob tuben helt sedan jag blev frälst av carl gustaven.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Engiee med UMP, minor, extra minor och SMG marksman kittet är nog min favorit. Vissa banor suger ju dock minor på och då får det bli en carl gustav. Dock springer ja inte runt och noobar mig och skjuter raketer mot infanterister.

I andra hand får det bli Recon med Thomson, sprint kittet och magnum ammo.

Ish
Medlem

Assault:
M9,Neo2000, slugs, c4, extra power i explosionerna (kör bara hardcore, så magnum är bara onödigt)

Engineer: Samma som ovan fast med valfritt engineer vapen. CG eller minor oftasts.

Medic:M9, M60+4x, Magnum.

Recon: M9, VSS, Mortar (Ibland C4, beror på kartan). Extra ammo (händer att jag kör med 12x också) Har ca 1200 kills med VSS med ca 35% headshot av alla kills


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag har nu fått platiniumstart på SAIGA 20k

12
Skriv svar