10 snipers på en vanlig soldat

Medlem
10 snipers på en vanlig soldat

Så det det ut, det nya BF:BC2. Alla sniprar, särskilt på mörka och stora banor. Det blir alltid samma resultat på dessa banor, dvs. defenders vinner för ingen smäller M-COM. Alla sitter och sniprar. Så sjukt dåligt, sätt en begränsning på hur många snipers det får finnas. Finns ju fan ingen balans alls.

DICE borde hålla sig till att designa flipperspel. Sista Battlefield jag köper och sedan säljer direkt.

Inaktiv

haha säkert att det är rätt spel du köpt?

Medlem

Kanon! Fyll en bradley med folk och börja panga m-coms. Hade jag hamnat på en sån server hade jag varit glad. Lättare sätt att vinna finns ju inte.

Medlem
Skrivet av visan:

Kanon! Fyll en bradley med folk och börja panga m-coms. Hade jag hamnat på en sån server hade jag varit glad. Lättare sätt att vinna finns ju inte.

Problemet är att det inte bara är försvarande laget som sniprar utan anfallande. Man vinner genom att stå till i ett hus.

Oavsett, det är inte vinnandet som gör spelet roligt utan vägen dit. Men som jag säger så är den vägen bara obalanserad och tråkig (av dessa skäl).

Medlem

Haha... ja dom där medic-squadsen är fan mer irriterande än snipers.... Två pers som bara rezzar och två som skjuter, nästan omöjligt att ha ihjäl dom grisarna

Medlem
Skrivet av sebrock:

Sista Battlefield jag köper och sedan säljer direkt.

Ja för fan, sälj det direkt och spring gråtandes tillbaka till ditt jävla CS eller vad det nu var du var så nöjd med. Du duger inget till ändå. :heart:

Medlem

Va elak du e, det är väl inte hans fel att han inte klarar av att ha roligt i BC2... Smaken är som baken, otrevlig o luktar skit

Medlem

vadå snipers? Bara idioter som tror att man är "sniper" som recon class, det finns så mkt mer i den klassen är en plain sniper.

L2P

Medlem

Jobbigaste är dom som tar recon o inte träffar en kråka
eller dom som tar tanks o inte är engineer eller samarbetar med en o bara slösar med den resursen eller att dom leker rambo med en tank.

iaf sniper är minsta besväret o btw dissa inte medic
btw Kör nästan aldrig rush föredrar conquest bra flyt i dom flesta banorna


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

kan fan inte förstå folk som gnäller över snipers finns väl ingen klass som är svårare än sniperklassen att bemästra, och du kommer aldrig att uppleva ett krigsspel utan snipers för det har funnits med i alla de senaste krigen, så testa något nytt, har hört att sims är sniperfritt

Medlem

Finns inget bättre än att äga upp lite snipers i HC med pp-2000 med 4x sikte och smg aim upgraden. *fruttfrutt* = död sniper


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av sebrock:

Så det det ut, det nya BF:BC2. Alla sniprar, särskilt på mörka och stora banor. Det blir alltid samma resultat på dessa banor, dvs. defenders vinner för ingen smäller M-COM. Alla sitter och sniprar. Så sjukt dåligt, sätt en begränsning på hur många snipers det får finnas. Finns ju fan ingen balans alls.

DICE borde hålla sig till att designa flipperspel. Sista Battlefield jag köper och sedan säljer direkt.

Fan snackar du om? Ingen spelar som sniper då klassen är totalt jävla meningslös i BC2.

Medic: Massiva poäng genom att återuppliva och kasta ut lådor (20 poäng/sekund)

Assault: Massiva poäng genom att kasta ut ammolådor (10 respektive 20 poäng/s) + Instant kill n00b-tube de inte behöver bry sig om avstånd med.

Engineer: Mest obalanserade klassen i serien någonsin. Har man AKS74u så är man bättre utrustad än alla spelare som inte sitter i en heli eller tank. Får dessutom massiva poäng för att laga fordon (bara att stå säkert bakom en tank och håva in poäng) samt för att förstöra fordon (ofta över 250 poäng per fordon).

Sniper å sin sida har ingenting. Anti-movement mine eller vad fan de heter är totalt meningslösa då man för att få poäng genom dem tvingas vara mitt i eldstriden, vilket är raka motsatsen till hur klassen är menad att spelas. Att kalla på airstrike sköts genom en seg kikare som dessutom ofta buggar ur.

De enda som spelar recon är de som skiter i poäng och spelar för att man trivs bäst med den vapenarsenal som ges. De personerna är få och jag har under de senaste dagarna bara stött på kanske 2-3 per server och match.

Medlem

I HC på xbox360 kryllar det iaf av recon, mycket tack vare att alla sniperbössor är 1shot 1 kill oavsett träffzon, förutsatt att man inte skjuter igenom en plåtvägg eller fordon, då kan det ta 2 träffar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

I HC på xbox360 kryllar det iaf av recon, mycket tack vare att alla sniperbössor är 1shot 1 kill oavsett träffzon, förutsatt att man inte skjuter igenom en plåtvägg eller fordon, då kan det ta 2 träffar.

Bara att byta till engineer och få en massa gratispoäng. Alla recons jag stött på har blivit panikslagna när man närmar sig med en AKS74, de avfyrar ett skott från höften och börjar sedan springa.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Zymac:

I HC på xbox360 kryllar det iaf av recon, mycket tack vare att alla sniperbössor är 1shot 1 kill oavsett träffzon, förutsatt att man inte skjuter igenom en plåtvägg eller fordon, då kan det ta 2 träffar.

Bara att byta till engineer och få en massa gratispoäng. Alla recons jag stött på har blivit panikslagna när man närmar sig med en AKS74, de avfyrar ett skott från höften och börjar sedan springa.

Se min post ett par steg upp ^^


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

kebbe du motsäger dig själv först säger du att ingen spelar recon o sen slutar du med at bara dom som spelar recon för vapen arsenalen gillar klassen , eh hur ska du ha det.

btw finns riktigt gott om spelare som spelar recon och rätt spelat så kan den vara riktigt effektiv .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Zymac:

I HC på xbox360 kryllar det iaf av recon, mycket tack vare att alla sniperbössor är 1shot 1 kill oavsett träffzon, förutsatt att man inte skjuter igenom en plåtvägg eller fordon, då kan det ta 2 träffar.

Bara att byta till engineer och få en massa gratispoäng. Alla recons jag stött på har blivit panikslagna när man närmar sig med en AKS74, de avfyrar ett skott från höften och börjar sedan springa.

Se min post ett par steg upp ^^

Haha, hade missat det. Men det stämmer ju, ta ut alla recons istället för att klaga. Det räcker ju med att de missar ett skott så är det kört. T88:an är ju ingenting att oroa sig över.

Medlem

Många som kör sniper i alla spel ny för tiden.

Meh, folk får väll spela vad dom vill.

Stör mig mer på dom som är nära m-com men inte bryr sig att försöka defusa när dom defendar.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Du spelar isåfall på skitservrar, dom rush servrar jag kör på så e de tjaffs hela tiden, förlorar/vinner lika mycket. Jag är rank 15 nu, och jag har dött utan tvekan mest av Medic o deras jävla bögmaskingevär, springer o sprayar som aldrig förr

Ja, jaha, mm, kanon. Men kan du inte berätta vilken server du spelar på så vi andra också får spela på servrar där inte alla försöker levela recon.

Nån annan som har bra tips på servrar där folk samarbetar och vill vinna?

Medlem

Det finns alltid folk som gillar att snipea. Då kan man ha kul med att försöka smyga upp på dom och sedan kniva / slakta allt.

Sen förväxlar måååånga spelare Recon med snipers, inte samma sak. Jag kör för det mesta Recon med hagelgevär in och kötta!

Motion mines kan man få mycket poäng med, kast in dom i en klunga med folk och se dina assist-poäng ticka upp

Summa summarum, ge inte upp redan på spelet. Spela Squad Death Match eller något annat spelläge.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Snipers är bara tråkiga, gillar mest medic och assault, kör det ibland när jag inte pallar rusha och get into action.

Medlem

När jag spelade PS3 betan tyckte jag det va helt hopplöst mycke puckon som satt och tryckte i en buske som recon och bidrog med 0% till sitt team och gjorde mig irriterad.

Men nu när spelet är ute och man får spela som det ska vara på PC så är det innte alls lika illa, vilket glädjer mig. Vist såklart att samma irretationsmoment uppstår fortfarande men mycke mer sällan, kanske pga av Pc publiken, kanske av nått annat?

Själv har jag låst upp det mesta till recon och har 0 kills med sniper rifle. Motion sensor och c4 är ju liksom guld i närstrid, sniper rifle inte riktigt lika guld i det läget... shotgun ftw!

Medlem

Har nu tröttnat totalt på alla dessa snipers. Spelade en server där alla utom jag och en till spelade recon. Jag panga 5 lådor av 6. När vi kom till den sista lådan så planta jag bomben flertalet gånger. Det minsta man kunde ha begärt var att minst en av alla snipers försvarade lådan och sköt sånna som defusa bomben. Gjorde dom det? Givetvis inte. Fattar inte vad folk tycker är så ofantligt kul med att ligga i en buske och sumpa för resten av laget. Har provat och tråkigare syssla får man leta efter.

Nåja. Det går över om en stund. Imorgon så ska det slaktas noobs(snipers):D

Medlem

Haha är det bara jag som använder Recon som en assaultclass?

Jag brukar sätta på ett rödpunktsikte på min SVU eller VSS och använda den som en assault rifle i CQC. Tillsammans med Magnum ammo så är det nästan effektivare än de riktiga AR.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Haha är det bara jag som använder Recon som en assaultclass?

Jag brukar sätta på ett rödpunktsikte på min SVU eller VSS och använda den som en assault rifle i CQC. Tillsammans med Magnum ammo så är det nästan effektivare än de riktiga AR.

Jag rusar runt med min WW2 bössa.

Medlem

ja alla som klagat på att prone är borttaget.
detta är en anledning.
vanligt problem som uppstår ibland när majoriteten av spelare på en server börjar köra sniper.
detta är inget battlefield phenomen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

HC är helt omöjligt. Bara äckliga recons.

På normal rush finns det inget som är så frustrerande som attacker som att ens lag består av recons som inte fattar hur bra deras motion-sense mine är, eller hur värd refined explosive+mortar är. Nibbsen tar magnum ammo istället ,lol.

Som försvarare funkar recons helt OK dock.

Är man pimp ska man köra CQC recon, det är ballast. Nibbsen med sniper har jag inte mycket övers till.

Medlem
Medlem
Skrivet av Norrin:

Nibbs?

Det är vad leetkidsen* kallar n00bs och nybörjare.

*D.V.S Fjortisar som tror dom e så jääävla bra.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

12
Skriv svar