Medlem
Black Ops MP.

Jag ber till alla gudar att MP i Black Ops INTE blir som MW2. Risken är tyvärr stor dock eftersom p12 vill ha killstreak rewards och overpowered perks och spray and pray vapen

Helvete vad besviken jag skulle bli om det blir så...

Medlem

Jag tycker de ska fortsätta med det som gör CoD-MP speciellt och bra. Dvs dynamiken, vapenvalfriheten och sten-sax-påse-konceptet med perks/attachments. Behåll den klassiska CoD-känslan!

Och samtidigt få bort irriterande moment, som dålig hosting/matchmaking och ett antifusksystem som inte fungerar. Och att lägga ner lite mer jobb på balansen när det gäller vissa detaljer.

Jag har förtroende för att Treyarch kommer göra ett bra spel. WaW gav mig många, många roliga timmar i multiplayer.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

En annan grej som jag hoppas på att dom fixar är det urusla spawn systemet som CoD har.

Har lirat alla möjliga FPS spel i 10 års tid och har aldrig sett nåt sämre än det spawn systemet.

Älskar när nån jävel spawnar bakom mig efter att ha dödat han nyss...

Bara deras spawn system förstör nästan hela spelet för mig för att det är så uselt.

Medlem

Lägg in Cod 2:s MP med lite bättre grafik så blir det bra.

Medlem

Som ni säkert alla vet så har IW/Activision w/e lagt ner mest tid på Multiplayer i Modern Warfare 2 i jämförelse med singelplayer. Men vad jag har hört ska Black Ops bli tvärt om, de skall ha inriktat sig mest på Singelplayer och gjort det till själva höjdpunkten i spelet, medans Multiplayer bara 'är' liksom.


signatur

*BOOOM!!!* HeadShot Mitt i Huvet!

Medlem
Skrivet av Rambo XII:

Som ni säkert alla vet så har IW/Activision w/e lagt ner mest tid på Multiplayer i Modern Warfare 2 i jämförelse med singelplayer. Men vad jag har hört ska Black Ops bli tvärt om, de skall ha inriktat sig mest på Singelplayer och gjort det till själva höjdpunkten i spelet, medans Multiplayer bara 'är' liksom.

Det är helt tvärtemot vad JD_2020 (community manager på Treyarch) har sagt flertalet gånger. Så jag tror väldigt lite på dina uppgifter tills du kan hänvisa källor.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Rambo XII:

Som ni säkert alla vet så har IW/Activision w/e lagt ner mest tid på Multiplayer i Modern Warfare 2 i jämförelse med singelplayer. Men vad jag har hört ska Black Ops bli tvärt om, de skall ha inriktat sig mest på Singelplayer och gjort det till själva höjdpunkten i spelet, medans Multiplayer bara 'är' liksom.

Det är helt tvärtemot vad JD_2020 (community manager på Treyarch) har sagt flertalet gånger. Så jag tror väldigt lite på dina uppgifter tills du kan hänvisa källor.

Vänta och se då.
Det kommer bli en bättre version av CoD5 WaW, eftersom det är Treyarch som gör det, inte IW, så kommer det ligga i stil med WaW.


signatur

*BOOOM!!!* HeadShot Mitt i Huvet!

Medlem

En till rambo här? Darn..

OnT: Lägger dom in Zombies så blir jag glad!:D

Medlem
Skrivet av Rambo XII:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Rambo XII:

Som ni säkert alla vet så har IW/Activision w/e lagt ner mest tid på Multiplayer i Modern Warfare 2 i jämförelse med singelplayer. Men vad jag har hört ska Black Ops bli tvärt om, de skall ha inriktat sig mest på Singelplayer och gjort det till själva höjdpunkten i spelet, medans Multiplayer bara 'är' liksom.

Det är helt tvärtemot vad JD_2020 (community manager på Treyarch) har sagt flertalet gånger. Så jag tror väldigt lite på dina uppgifter tills du kan hänvisa källor.

Vänta och se då.
Det kommer bli en bättre version av CoD5 WaW, eftersom det är Treyarch som gör det, inte IW, så kommer det ligga i stil med WaW.

Konstigt att det sa på e3 att det skulle bygga storyn på MP maps...:up:


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem
Skrivet av Maistro:
Skrivet av Rambo XII:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Rambo XII:

Som ni säkert alla vet så har IW/Activision w/e lagt ner mest tid på Multiplayer i Modern Warfare 2 i jämförelse med singelplayer. Men vad jag har hört ska Black Ops bli tvärt om, de skall ha inriktat sig mest på Singelplayer och gjort det till själva höjdpunkten i spelet, medans Multiplayer bara 'är' liksom.

Det är helt tvärtemot vad JD_2020 (community manager på Treyarch) har sagt flertalet gånger. Så jag tror väldigt lite på dina uppgifter tills du kan hänvisa källor.

Vänta och se då.
Det kommer bli en bättre version av CoD5 WaW, eftersom det är Treyarch som gör det, inte IW, så kommer det ligga i stil med WaW.

Konstigt att det sa på e3 att det skulle bygga storyn på MP maps...:up:

Dom sa inte dom kommer bygga hela storyn på MP maps, dom sa att många banor på Campaign har dom anpassat till MP mapsen, för att dom gjorde MP mapsen först..


signatur

*BOOOM!!!* HeadShot Mitt i Huvet!

Medlem

Här finns en bra ställe som samlar information om multiplayer i CoDBO:

http://callofduty.wikia.com/wiki/Call_of_Duty:_Black_Ops#Mult...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

F*n att de ska ha dessa jäkla killstreaks med igen. Ha antingen låsta, välbalanserade KS eller inga alls!

Medlem

Hahahaha killstreaks. Nu fattar man att det kommer bli samma skräp som MW2.

FAN

Medlem

MW2 har ju läget "Barebone" där killstreaks är avstängt. Vad är problemet?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jasså, de var tvungna att lägga till det på grund av den enorma obalanseringen som var förut.
Det krävdes ingen skicklighet alls att få en bra K/D som ungarna bryr sig så mycket om nu för tiden. Få 5 kills och sen är det bara att låta KS sköta jobbet...

Mw2 borde ha hetat: "Killstreaks 2, Hooray for killstreaks".

Medlem

Färskt ifrån Treyarch!

Jag gillar det skarpt. Actionpackat, precis som MW2. Nya roliga vapen, men den där fjärrstyrda lilla bilen var väldigt oväntad.

Och på slutet visas att man kommer kunna spela in matcherna och sedan klippa ihop dem ingame. Det kommer rocka! Youtube kommer blir, om möjligt, ännu mer fullpackad med CoD-filmer.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det enda positiva jag såg var att de har gått tillbaka till att visa hur mycket ammo man har i siffror. Annars såg det ut som en Mw2-klon med lika mycket random bulllshit och killstreaks...

De säger att de har tagit bort Commando, istället har de en kniv man skjuter istället, mycket bättre...

Medlem

Ballistic knife tycker jag är jämförbar med Throwing knife, den krävs det lite skicklighet för.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Känns faktiskt som om detta kommer bli precis som MW2. Roligt första månaden sedan bara massa frustration.

Medlem

För mig räcker det med att de har med dedikerade servrar och modverktyg. På så vis kan vi alla få det vi önskar, jag önskar till exempel ett mer renodlat CoD såsom 1:an, 2:an och 4:an.

E-sporten skulle må bra av ett nytt och fräscht spel som många gillar och som inte har lika stora brister som MW2.

Medlem

frågan är hur ett så "DÅLIGT" spel har kunnat sälja så bra och ändå fortsätter att vara top 3 av mest spelade spel i världen..finns inte ett fps spel förutom cs som har samma sköna gameflow och rörelser som cod spelen så sluta gnäll..BTW Black Ops såg ruggigt giftigt ut blir ett GARANTERAT köp liksom de kommer bli för er andra mw2 haters..tack för mej HEJ

Medlem
Skrivet av XxKRICKExX:

frågan är hur ett så "DÅLIGT" spel har kunnat sälja så bra och ändå fortsätter att vara top 3 av mest spelade spel i världen..finns inte ett fps spel förutom cs som har samma sköna gameflow och rörelser som cod spelen så sluta gnäll..BTW Black Ops såg ruggigt giftigt ut blir ett GARANTERAT köp liksom de kommer bli för er andra mw2 haters..tack för mej HEJ

lol? Bara för att ett spel är populärt så betyder det inte att det är ett bra spel*facepalm*

Sen så är det ju mest dåliga spelare som tycker att MW2 är ett bra spel eftersom det är så enkelt.

Medlem

Twilight-serien slår rekord på biograferna runt om i världen, betyder det att de är de bästa filmerna någonsin?

Medlem

kan inte ni berätta för mej då varför folk sitter och spelar mw2 över hela världen som enligt er är klassat som sämsta fps spelet i historien när de finns massor av bättre fps spel att spela..statistiken ljuger inte, men de kan ju va så att mw2 går lite för snabbt för er så ni inte hänger med men ni kan ju ta kontakt med infinity ward och be dom lägga in HARDCORE SLOW SPEED eller nått

Medlem

Därför att det nästan bara är dåliga spelare som spelar MW2 och i denna värld så finns det en hel del dåliga spelare you know...

Medlem

haha okay men ifall alla som spelar mw2 är noobs så skulle jag vilja möta en "riktigt" spelare som dej på ett "bra" fps spel, vilken konsoll kör du på eller lirar du pc

Medlem

Jag sa inte att alla var dåliga spelare utan NÄSTAN alla.

Klart att det finns duktiga spelare i MW2 men majoriteten är mindre bra spelare.

Hur kan jag veta detta?

För att jag spelade MW2 i 3 månader.

Medlem

MW2 är ett väldigt bra spel och ett väldigt dåligt spel. Om Treyarch förändrar/ tar bort det som var dåligt i MW2 och behåller det som var bra så blir nog Black Ops sjukt bra.


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

Medlem

Vad jag har hört(har ingen aning om detta stämmer) så ska Black Ops ha ett perk system med 2 perks och den tredje perken väljs automatisk beroende på vilka 2 perks du valt. Stopping Power återvänder ej men Juggernaut åtevänder(från CoD4&5) och Sleight of Hand Pro(Faster ADS) återvänder.(Vet inte om det betyder att Pro perks återvänder)

Hittade också en vapen lista: [http://www.codblackopsblog.com/call-of-duty-black-ops-weapons...]

Men som sagt så är denna informationen inte bekräftad av utvecklarna så ta det med en nypa salt.

Medlem

Black Ops eller Medal of Honor... ska bli intressant.
Själv är man galet kluven.
Gillade dock COD: WAW bättre än BC2 då de var alldeles för linjärt, för få maps, mkt lagg, obalanserat å alldeles alldeles för mycket snipers. Fast då hade WAW också några saker man blev irriterad på... behöver jag nämna n00bTubes?

12
Skriv svar