Inaktiv
Köpa MW2

Funderar på att köpa MW2...men hur ser det ut idag? Kan man spela i lugn och ro eller är det fuskare, lagg (läst om att det mycket dåliga servrar och man får räkna med lagg) osv som förstör?

Vill spendera pengarna på rätt sätt, för det är väl fortfarande en del som spelar MW2 till PC?

Medlem

Det är minst en fuskare i nästan varje match tyvärr! Iw.net är nog det sämsta systemet jag någonsin har sett. Det är aimbot och wallhack för hela slanten.

Och som på grädden på moset så är det ju ett hostsystem så att man inte kan kicka fuskarna eller något.

Det är även ofta mycket lagg och skit, man kan inte välja bana och valmöjligheten på vilka modes man kan köra är väldigt begränsad...

Om jag var du så skulle jag satsa på Cod2,4 eller Waw istället.

Medlem

Jozo överdriver rätt mycket. Du kan mycket väl spela en hel kväll utan att komma i kontakt med fusk. Men det kan också vara tvärtom, att du råkar ut för dem flera gånger på en kväll. Han nämner att det är IWnet som är problemet, och det är inte sant. IWnet sköter inte om antifusksystemet, det är VAC (en del av Steam) som gör det. IWnet sköter om matchmakingen.

Och vad gäller lagg/dålig host så är det samma sak där; det kan vara extremt olika. Ofta märker man inte av något alls, men ibland kan man matchas ihop med t ex en massa ryssar och då får du räkna med hög ping på den matchen.

Det är fortfarande väldigt många som spelar det, och det lär bli en uppgång snart när en DLC med nya kartor släpps den 4:e maj.

Hoppas du köper det, jag tycker det är ett av de allra bästa mulitplayerspelen jag kört på väldigt länge.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det finns mycket bättre FPS att spela enligt mig, dock spelar jag inte på PC så vet ej hur IWnet funkar eller hur spelarbasen är. Men på Xbox 360 stöter man ganska ofta på folk som kör One Man Army, Danger Close och Grenade Launchers(Noobtubes) vilket är riktigt tråkigt att spela mot. Man stöter också på folk som kör Marathon, Lightweight, Commando och bara knivar, vilket också är väldigt tråkigt att möta då commandos range är rätt lång. Enligt mig ska kniven inte vara bra nog att kunna användas som ett primary weapon, om man inte spelar stealthaktigt dvs.

Medlem

Jag överdriver ingenting! Alla dessa problem skulle inte finnas om spelet hade Dedikerade servrar!

Aktiva admins som tar bort fuskare.
Man kan välja vilken bana man vill spela på, samt vilken mode.
Lagg kommer alltid att finnas i det här systemet jämtemot Hosten.

Om man tycker att det här är den bästa MP-upplevelsen på länge så har man inte spelat många MP-spel...

Medlem

Jozo du behöver inte bli så defensiv, håll dig till ämnet istället.
Självklart skulle vissa problem vara bättre med dedikerade servrar, men det skulle inte vara någon frälsarfeature som många nötter tror.
Som exempel, CoDWaW. Det var näst intill omöjligt att hitta normala servrar där ju längre tiden gick. Helt plötsligt kunde man komma in på en server som förbjöd vissa vapen eller perks, bara för att en enkskild admin var så värdelös så han inte klarade av spelet i originalutförande. Enormt frustrerande. Fusket var klart mindre, men det var främst Punkbusters förtjänst.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv
Skrivet av Wizzy:

Funderar på att köpa MW2...men hur ser det ut idag? Kan man spela i lugn och ro eller är det fuskare, lagg (läst om att det mycket dåliga servrar och man får räkna med lagg) osv som förstör?

Vill spendera pengarna på rätt sätt, för det är väl fortfarande en del som spelar MW2 till PC?

Det är sällsynt med fuskare, men det finns inget som hindrar folk från att fuska. Ungefär lika vanligt med fusk som i BFBC2 för att ta ett exempel. Skillnaden är att man har en instant replay i MW2 som gör att man lätt kan se om någon betedde sig skumt när dom dödade en.

Alla servrar är listen-servrar dvs det är en av dom som spelar som hostar och det laggar självklart om hosten har dålig dator eller uppkoppling. Brukar inte vara nåt problem för mig eftersom jag oftast blir host själv. Hosten har 0 ping och därigenom en fördel.

G2play.net brukar ha spelet rätt billigt.

Raiiga har rätt om noobtubes och knivar, dock tror jag problemet är mycket värre på konsol än PC eftersom man spelar med en plastleksak istället för precisionsverktyg som mus och tangentbord. Man har ju även diverse aim assists o dyl som gör spelet mer till en film än sport, men det vet man ju om man spelat andra FPS på konsol då det är samma i nästan alla spel.

Jozo är helt tappad bakom en vagn. Det är ovanligt med fusk, mycket vanligare med hackade servrar (som faktiskt är dedicated, men gör inte så stor skillnad då alla klienter är hårdkodade för listen connection). Native dedicated servers hade naturligtvis varit bäst, men det är ovanligt med aktiva admins som bara kickar för fusk. Är dom aktiva brukar det bli kicks för alla möjliga saker, och då är ju faktiskt inga kicks alls att föredra så man slipper bli kickad/bannad av random anledning.

Inaktiv

Tack för era kommentarer.......det hela har slutat med att jag har beställt spelet! Bör dimpa ner i brevlådan på måndag eller tisdag!

1
Skriv svar