Varför fuskar man?

Inaktiv
Varför fuskar man?

Stöter på fuskare ganska ofta i MW2 och det är lite sorgligt hur IW har failat så hårt med deras anticheat VAC. Visst man kickade 2500 från toppen av leaderboard för det var uppenbart fusk men sedan dess har det inte hänt ett skit.

Nåväl, jag undrar varför man fuskar?
Frågan är seriös. Ja SERIÖST VARFÖR?

jag har frågat fuskare varför de gör det men ingen kan svara på det riktigt. Nyss sa en "Why not? everyone else does it"

jag tycker inte det var ett tillfredställande svar.
Killen är redan lvl 70 med sista camot på sina bössor.
Det innebär att argumentet att man vill levla snabbt försvinner. Det finns bättre hack än att slösa tid på att skjuta folk med aimbot på en server. man kan vad jag har hört starta en hackad server där man ställer om XP på alla kills så man typ får en level för varje dödad fiende i princip. Det går ju så mycket fortare att fuska på så sätt.

Men sen när man är lvl 70 och har allt upplåst. varför fortsätter man? För mig är det helt obegripligt hur man kan slösa sin tid på så sätt. Det är ju som att sätta sig och kolla på ett ingame youtube-klipp och låtsas att man spelar fast det är boten som gör det.

Jag ska lista de tre anledningar till varför jag tror folk fuskar. är det någon annan som har mer att fylla i så gör det för jag vill verkligen fatta.

1. Folk som vill levla snabbt i prestige och upplåsningar. men som sedan lägger av med fusk.

2. folk som bara vill förstöra och fnissar hysteriskt. jag tror de flesta är småkids med gristryne och stora framtänder som videobandsfodral.

3. Folk som verkligen suger på spel och inte ser någon annan utväg och skaffar sig ett falskt självförtroende med fusk. Dessa vet verkligen att de har fötts med en seg hjärna med kassa synapser och kan knappt hantera en kundvagn irl.
De förnekar fusk.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Troublegum:

Stöter på fuskare ganska ofta i MW2 och det är lite sorgligt hur IW har failat så hårt med deras anticheat VAC. Visst man kickade 2500 från toppen av leaderboard för det var uppenbart fusk men sedan dess har det inte hänt ett skit.

Nåväl, jag undrar varför man fuskar?
Frågan är seriös. Ja SERIÖST VARFÖR?

jag har frågat fuskare varför de gör det men ingen kan svara på det riktigt. Nyss sa en "Why not? everyone else does it"

jag tycker inte det var ett tillfredställande svar.
Killen är redan lvl 70 med sista camot på sina bössor.
Det innebär att argumentet att man vill levla snabbt försvinner. Det finns bättre hack än att slösa tid på att skjuta folk med aimbot på en server. man kan vad jag har hört starta en hackad server där man ställer om XP på alla kills så man typ får en level för varje dödad fiende i princip. Det går ju så mycket fortare att fuska på så sätt.

Men sen när man är lvl 70 och har allt upplåst. varför fortsätter man? För mig är det helt obegripligt hur man kan slösa sin tid på så sätt. Det är ju som att sätta sig och kolla på ett ingame youtube-klipp och låtsas att man spelar fast det är boten som gör det.

Jag ska lista de tre anledningar till varför jag tror folk fuskar. är det någon annan som har mer att fylla i så gör det för jag vill verkligen fatta.

1. Folk som vill levla snabbt i prestige och upplåsningar. men som sedan lägger av med fusk.

2. folk som bara vill förstöra och fnissar hysteriskt. jag tror de flesta är småkids med gristryne och stora framtänder som videobandsfodral.

3. Folk som verkligen suger på spel och inte ser någon annan utväg och skaffar sig ett falskt självförtroende med fusk. Dessa vet verkligen att de har fötts med en seg hjärna med kassa synapser och kan knappt hantera en kundvagn irl.
De förnekar fusk.

Cheaters är oftast lata och dåliga människor det är så sorgligt. Varför spelar man ens när det inte är en själv som spelar?


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Det finns två typer:

Sture fuskar för att han är dålig på datorspel. Alla hans kompisar spelar så han måste ju göra det också. Han gillar inte att förlora och tycker att "alla" fuskar. Om någon anklagar honom för fusk så är han bara bra på spelet. Fuskar han uppenbart är det för att få unlocks (den här ursäkten är relativt ny). Blir han bannad så var det hans brorsa som använde hans konto. Oftast blir han bannad för att hans fusk blivit utdaterat, han förstår nämligen inte så mycket av det tekniska.

Bengt fuskar för att du göra såna här trådar. Han bryr sig inte riktigt om vad fusket gör, så länge han får en reaktion (det behöver inte ens vara tredjepartsprogram om spelet i sig har exploits han kan använda). Han behöver inte nödvändigtvis vara dålig på spelet, men han är mer intresserad av det sociala eller tekniska än själva tävlingen. Han kanske kodar lite fusk själv, på så vis praktiskt taget omöjlig att upptäcka för anti-fuskprogram. Han kallar sig stolt för "hacker", men han är för informationsfrihet och hackar inte för att tjäna pengar eller förstöra saker. Bengt säljer gamla fusk till Sture som sen blir tagen för dem.

Inaktiv

Upptäckt att fusk nästan bara förekommer i ground war numera. anledningen är ganska enkel, det finns fler att för fuskaren att peppra och göra förbannade i sådant spelläge. Lirar mest TDM, Sabotage och FFA numera. Relativt fuskfritt.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

I MW2:s fall gäller det att skilja på två saker.

Dels finns det de som hackar sin level. De har förmodligen noll tålamod och vill ha alla vapen, tillbehör och callsigns tillgängliga direkt. De spelar inte lika ofta som sina kompisar och måste därför hacka till sig alla vapen för att hänga med. Det finns många såna, främst eftersom VAC inte bannar för sånt. Jag anser inte att det är ett fusk, då det inte ger en enskild spelare någon nämnvärd fördel över andra. Vapnen man låser upp är inte överdrivet bättre ju högre level man har.

Sedan finns de de som kör riktiga fusk. Aimbots, wallhacks, autofire osv osv. De har grövre mentala problem än den första sorten. Jag tror att de har låg självkänsla och tar nederlag oerhört personligt. De klarar inte av tävlingsmoment utan har ett behov av att hela tiden känna sig bättre än alla andra.

En intressant sak hände mig när jag spelade förra CoD-spelet; World at War. Under några månaders tid så kunde de som körde server exploita inställningarna så att man kunde få valfritt antal XP per kill, vilket gjorde att det fanns särskilda "upprankningservrar". Jag körde såna ett tag och kunde på så sätt ganska snabbt levla upp till 10:e prestige. Egentligen inget fusk i sig, tycker jag. Men när jag gjort det så insåg jag hur tråkigt det blev och jag började om på ny profil helt från noll. Det finns något tillfredsställande att kämpa sig till upplevlingarna, tycker jag.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Instämmer StrongBad. Jag råkade ut för min första motståndare som hade wallhack för några dagar sen. På Karachi som råkar vara en av mina favoriter. Jag struntade i min poäng den gången gick stenhårt in för att bara kniva den jäveln i ryggen och tror jag fick honom två eller tre gånger.

Det är ju resans gång från scratch och till prestige 10 som är roligt även om jag inte ens har tagit första än:)

Sen har jag utvecklat ett extremt hat mot granatkastare.

Till folk som leker med den hela tiden:

Är det inte roligare att ge en förnedrande avslutning på motståndaren istället?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Generellt sett har jag inga problem med varken GL eller andra vapen som vissa tycker är "n00biga", men visst, lite irriterande är det när vissa använder t ex GL en hel match igenom. Däremot är det ett utmärkt vapen att hantera campers med.

Men tillbaka till fusksnacket. Jag måste säga att du har haft extremt tur om du träffade på den fösta fuskaren för några dagar sedan. Jag spelar visserligen rätt ofta, men minst 2-3 stycken varje kväll hör till vanligheterna.

Jag kör min kampanj "TK the cheater". Varje gång jag ser någon fuskar på mitt lag så går jag alltid helt in för att förstöra för honom, dvs teamkill. Jag struntar i om jag får usel poäng eller om vi förlorar matchen, jag vill göra allt för att fuskaren ska gå ur matchen. Det finns något extremt tillfredsställande att se en fuskare tappa humöret och gnälla.

Om alla körde principen "TK the cheater" så skulle situationen bli klart bättre.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Alltså första fuskaren jag märkte av då:) Han stod på en balkong mitt emot bussen och sköt rätt igenom två "betongväggar" med ACR.

Tack för tipset angående kampanjen. Jag ska följa exemplet så fort jag råkar ut för packet igen:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

Det finns många såna, främst eftersom VAC inte bannar för sånt. Jag anser inte att det är ett fusk, då det inte ger en enskild spelare någon nämnvärd fördel över andra. Vapnen man låser upp är inte överdrivet bättre ju högre level man har.

Ville bara upplysa om att VAC bannar för rankboosters. Vet inte om det var policy att inte göra det förut, men har säkra källor om att det går att bli bannad för det nu.

Citat:

Sedan finns de de som kör riktiga fusk. Aimbots, wallhacks, autofire osv osv. De har grövre mentala problem än den första sorten. Jag tror att de har låg självkänsla och tar nederlag oerhört personligt. De klarar inte av tävlingsmoment utan har ett behov av att hela tiden känna sig bättre än alla andra.

Det handlar inte alltid om att fuska för att vinna, som jag förklarat tidigare i tråden. Vissa vill helt enkelt inte följa spelets regler och tycker det är skitskoj att fuska. Bryr sig helt enkelt inte nog mycket om sporten utan tar det hela som ett nöje.

Och såklart dom som vill reta upp folk, osv.

Citat:

Jag spelar visserligen rätt ofta, men minst 2-3 stycken varje kväll hör till vanligheterna.

Jag har ett par hundra timmar i MP och har sett ett halvdussin cheaters. Har dom inte aimbot så har dom förmodligen inte wallhack heller.

Medlem
Skrivet av Trikk:

Ville bara upplysa om att VAC bannar för rankboosters. Vet inte om det var policy att inte göra det förut, men har säkra källor om att det går att bli bannad för det nu.

Om du tänker på EAM (Easy Account Manager) så blir man bannad för att det programmet körs i bakgrunden och VAC känner av det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Fuskare ska straffas! Beslagta datorn och förbjud dom att använda internet.
Även om du lvlar upp din gubbe och sen slutar fuska så är du en s0pa.

Medlem

Är det någon som vet om det går att rapportera fuskare till VAC/Steam/IWNet?

Jag har börjat frapsa killcams med solklara fusk och lägger ut på youtube från och med idag.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Är det någon som vet om det går att rapportera fuskare till VAC/Steam/IWNet?

Nej.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=93665


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Ariath:

Är det någon som vet om det går att rapportera fuskare till VAC/Steam/IWNet?

Nej.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=93665

Attans.

Aja, fuskarna blir bara fler och fler. I förrgår såg jag en sån fruktansvärt meningslös grej. Grabben hade antagligen precis installerat spelet och körde för första gången med fusk från start. Efter ett påpekande om fusk från kompisen jag spelade med stack han sin väg.

Robin[NL] nånting kallade han sig och han sitter på wallhack om ni är intresserade.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

När jag lirade COD4 så körde jag ibland som antifusk-fuskare, det gick ut på att jag med fusk gick in på servrar och letade upp andra fuskare. När jag hittade en som uppenbarligen fuskade så riktade jag mig in på att sabba för honom så mycket som möjligt, han blev fullt upptagen med att försöka döda mig så att han inte fick tid att förstöra för de andra i matchen. Tillslut så tröttnar han och lämnar servern och jag beger mig ut på jakt igen.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

En sak jag har börjat gjort nyligen är att kontrollera om jag är host (jag har bra uppkoppling så därför blir det relativt ofta jag som väljs). När jag är host och jag ser en uppenbar fuskare så skriver jag något i stil med "enjoy your kick, cheater!" och så alt-tabbar jag ur och dödar MW2-processen så alla i matchen får "connection lost". Förhoppningsvis sätter det myror i huvudet på en del fuskare.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av StrongBad:

Jag kör min kampanj "TK the cheater". Varje gång jag ser någon fuskar på mitt lag så går jag alltid helt in för att förstöra för honom, dvs teamkill. Jag struntar i om jag får usel poäng eller om vi förlorar matchen, jag vill göra allt för att fuskaren ska gå ur matchen. Det finns något extremt tillfredsställande att se en fuskare tappa humöret och gnälla.

Om alla körde principen "TK the cheater" så skulle situationen bli klart bättre.

Körde Smackdown vs Raw spelen som tusan fram till -10.
Dom är ju rätt kända för att det går o fuska tex låsa fast sin motspelare på marken
När man då kör 2vs 2 online och ens partner försöker fuska är det hysteriskt roligt att gå i mot honom (som som sagt förmodligen är en finnig 12 åring) som skriker NOOB efter en så fort matchen är över) "what r u doing we could have won??!!"
skriver dom sen

Vet inte hur många gånger jag hjälpte mina motståndare (som ibland inte fatta nåt men för det mesta var dom med på noterna) så vi var 3 mot 1:D

Fick många vänner över xbox live på det viset för man spelar rent och fuskar ALDRIG online


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Man spelar ju för avkoppling och "challenge". Fuskare förstår jag mig icke på.

Medlem

Tänk om ingen kunde vara anonym på Internet, så härligt att leta upp fuskare och plantera knytnäven i deras grisansikten.

Medlem

Att fuska förstör syftet att spela totalt, förstår inte poängen med det, själv hackar jag inte ens min rank för jag tycker att det känns belönande när jag äntligen kommer till lvl 70.

Varför spela ett spel alls om du fuskar?, om du har ett aimbot så spelar ju en bot åt dig ändå, förstår verkligen inte det.

Medlem
Citat:

Robin[NL] nånting kallade han sig och han sitter på wallhack om ni är intresserade.:)

Robin[NL]? Han är ju i min friend list:O TA BORT!

Medlem

Jag tror att det enda spelet jag någonsin fuskat på varit Age of Empires 2..
Jag hatar fuskare och brukar be dem spela singleplayer

De fuskar för att deras mamma inte gett dom tillräckligt med kärlek när de var (är?) små, alt. att de inte hade (har?) några vänner alls och därför vill de nu fuska för att få så många kills som möjligt så att de blir "älskade" och "respekterade" av de andra spelarna när de kommer på första plats.

Där har svaret på den mystiska frågan!

Medlem
Skrivet av Grottmongo:

2. folk som bara vill förstöra och fnissar hysteriskt. jag tror de flesta är småkids med gristryne och stora framtänder som videobandsfodral.

3. Folk som verkligen suger på spel och inte ser någon annan utväg och skaffar sig ett falskt självförtroende med fusk. Dessa vet verkligen att de har fötts med en seg hjärna med kassa synapser och kan knappt hantera en kundvagn irl.
De förnekar fusk.

Båda dessa stycken går även att tillämpa på folk som använder granatkastaren i MW2.

Medlem

Jag hatar själv överdrivet användande av grenade launchern, men anledningen till varför den finns är för den är väldigt bra mot campers. Den finns till stor del med som balansering mot att någon talanglös köttskalle sitter i ett mörkt hörn och plockar en efter en så fort de springer förbi.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

1
Skriv svar