Gnäll i Modern Warfare 2. Mina tankar.

Inaktiv
Gnäll i Modern Warfare 2. Mina tankar.

Har lirat en del MW2 på nätet nu och har stött på en hel del tjurigt gnäll.
Inget som direkt stör mig utan snarare lockar till en hel del skratt men jag tänkte höra era synpunkter på saken.

Tagit mig an första prestige-nivån och är barskrapad på mina favoriter i vapenarsenalen.
Jag slänger på en granattillsats på m4:an för lite xp-achievements och flunkar ihjäl en fiende.
En störtflod av ilskna kommentarer fyller chatten "Noobtube och gnäll gråt och skrik".
Mitt svar på gnäll är som oftast ett enkelt "go cry kid".

granattillsatsen innebär ett trade off i närstrid och är ingen BFG som folk tror.
Det är förstås snöpligt att åka på pisk och i frustrationen som uppstår ska det förstås
vara någon annans fel att man själv suger och lät sig bli träffad.
Liksom, sluta gnäll, byt tampong och spela istället.

Det andra som det gnälls mycket på är att campa.
Självklart är det så att man ska anpassa sig efter det game mode som finns. Är det exempelvis sabotage som spelas ska man förstås göra sitt bästa för att se till att laget vinner och inte bara bry sig om sitt kill/death ratio. Men i övrigt är det bara klokt att inte lyda gnällspikarnas uppmaning om att du ska likt en riddare springa runt i det öppna och höftskjuta skott åt alla håll som någon hjälte. Det är någon slags logik i spelvärlden som inte finns någon annanstans. I verkligheten finns det bara en sak som gäller och det är seger.

Det är sällan anklagelser om camping verkligen avser folk som enligt den rätta definitionen campar utan som faktiskt observerat eller har haft på känn att någon är på väg runt hörnet och därför intar en fördelaktig position för att plocka fienden innan de
rör sig vidare, för lika dumt som att vara hjälte på torget är att sitta kvar och fika i sitt hörn.

Det tredje och sista gnället rör fusk. Har fått en hel del fuskanklagelser av paranoida surstrumpor som det har gått dåligt för. Jag spelar hyftast bra enligt mig själv men jag vet att spelet är ganska random. Ibland har jag spelat rundor som varit rena avgrunden och andra där jag plockat ett 20-30-tal fiender medan jag garvat och knappt dött något
alls. Är man mogen så inser man att man inte alltid kan ligga på topp och det därför är bäst att ta en paus, förmodligen är man för trött, ofokuserad eller för stressad. I pokersammanhang säger man tilt om detta.

Jag har sett en hel del fusk på IWnet. Men är väldigt selektiv med att börja gnälla på det själv. jag vet själv att ibland kan man få in turskott genom väggar eller bara känna på sig att någon smyger ljudlöst runt hörnet. Dock är aimbots ganska lätt att känna igen.
Tyvärr blir det lite inflation i riktiga fuskanklagelser när folk skyller på varandra till höger och vänster.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

håller med om par saker, typ vilka vapen man kör även om jag är riktigt anti kniv men efter bug fixen så är melee användare ganska gimpade tack o lov.

Dock så ska man skilja på camping vs camping

Varför camping får så mycket skit är helt enkelt för att folk använder sig av det på gamemodes där det ger motsatt effekt.

Spelar man deathmatch ex så då är ju bara mest frags som gäller.

Men ska laget ta och hålla så många caps som möjligt så hjälper det inte att hela laget sitter vid en caps o är rädd för att dö.

Sen har vi dom som gnäller om allt dom ignorerar jag bara såna finns det i alla spel och skulle jag bry mig så hade jag varit tvungen att sluta spela mp spel helt o hållet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kan nog säga att jag håller med på de flesta punkter du nämner, en sak som jag blir smått irriterad över är att folk snor ens carepackage man skäller på dem "Ey, that was my carepackage ffs"
och brukar oftast få ett svar som "stfu", är det vanliga tex anti-uav,uav, sentry osv så brukar jag inte bry mig, men jag blir riktigt förbannad när det är tex ac130 eller choppergunner, även om jag står precis bredvid så springer folk alltid fram o försöker ta före mig.

Men det är väl bara att köra på och lira, i väntan på bättre spel, killstreak rewards är för många och för bra i min åsikt just nu.

Borde vara lite sällsyntare att få iaf.

Medlem

Det jag iallafall tycker om care package:
Fiender skall kunna stjäla dina carepackage, ja
Men om friendlys tar dom tycker jag att om man får tex uav ska halva bonuspoängen gå till dig, om det blir chopper gunner, ska varje killpoäng delas med dig och den, samma sak med AC130

Medlem

Lirade en match igår och en snubbe med noobtube dödade allt och alla. Så jävla lamt.

Medlem

Frågan du får ställa dig är: Vill du vinna eller få beröm av medspelarna?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

klockrent svar

Om man bli dödad så ofta kanske man ska försöka ändra sin spelstil en aning


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Noobtube är inte skills nånstans, försök inte påstå att du blir gimpad på något sätt när du använder noobtuben.

Medlem

vem var det där riktat till?

iaf nästa är väl att vi bara ska köra med en högaffel för inga andra vapen kräver skill.

ble


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vad är noobtube?

Om man på en map har över 90% kills med kniv, tycker man om att spela online då? Jag menar hur kul är det?
Starta en MOD då som alla rail-fikon i Quake3 fick. Kniv-Arena. (Rail-Arena).

Nä ta bort kniven, eller fixa så att det krävs 3 hugg för att döda nån. Då blir det iaf lite skill.

Medlem
Skrivet av Kuci:

Noobtube är inte skills nånstans, försök inte påstå att du blir gimpad på något sätt när du använder noobtuben.

Om du använder den rätt blir den till en Pro-pipe....

Inaktiv
Skrivet av Kuci:

Noobtube är inte skills nånstans, försök inte påstå att du blir gimpad på något sätt när du använder noobtuben.

Jag blir gimpad av granattillsats. Det är väl individuellt. På mina assault-klasser måste jag ha Red dot. Jag kan inte med Iron Sights.
Den enda bössan som har skonsamt och skönt orginalsikte är SCAR-H men då måste jag ha Silencer som dämpar mynningsflamman. Visst, Bling finns men det krockar med mina andra favorits-perks.

Om jag tubar noobs så blir det med M79 Thumper som alltid bärs med xD


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Och det är just därför jag inte klarar av att spela online: Så fort man använder sig av något som skulle kunna liknas vid taktik så gnäller folk. Vare sig det rör sig om att använda granattillsats för att komma åt dolda mål eller om det rör sig om att försöka använda skydd/skyl för att öka sin egen överlevnad så blir det gnäll.
Verkar som om onlinespelarna är ute efter en upplevelse som närmast kan liknas vid röda arméns taktik under början av 40-talet kombinerat med hopp och skutt.
Eftersom jag inte är ute efter detta så håller jag mig borta.

Medlem
Skrivet av Parabellum:

Och det är just därför jag inte klarar av att spela online: Så fort man använder sig av något som skulle kunna liknas vid taktik så gnäller folk. Vare sig det rör sig om att använda granattillsats för att komma åt dolda mål eller om det rör sig om att försöka använda skydd/skyl för att öka sin egen överlevnad så blir det gnäll.
Verkar som om onlinespelarna är ute efter en upplevelse som närmast kan liknas vid röda arméns taktik under början av 40-talet kombinerat med hopp och skutt.
Eftersom jag inte är ute efter detta så håller jag mig borta.

Har du CoD4? Kom spela med oss då, vi gillar teamwork och taktik. Lägg till mig på X-fire: mmlazarus@gmail.com eller hälsa på på www.mikesmarauders.com

Medlem

men är et inte jävligt tråkigt med folk som springer omkring med nootube hela tiden? Den är så sjukt stark att jag blir helt tokig ibland.

Enda gången jag använder den är när jag bestämt mig för att köra med ett nytt assult rifle och ska unlocka shotgun tillsatsen, alltså 20 kills med noobtube and that's it.

Medlem

Tråkigt och tråkigt... Granattillsats är ett effektivt vapensystem, och spelet är ganska realistiskt på åtminstonde vissa punkter...

Gillar man inte det kanske man ska se sig om efter ett mer orealistiskt spel helt enkelt..

MMLazarus: Tack för inbjudan. Jag spelar som sagt inte online, men får jag för mig någon gång så hör jag av mig!

Medlem

Jag är i 3 pretige och har nästan aldrig använt noobtube men i går orkade jag inte mer och gjorde en Noobtube class, dödade sedan ca 150 pers med den :P. Noobtube får du använda den som ett vapen för att döda campare tycker jag. Men att springa runt som en extrem noob och bara använda den, det funkar inte. Det är då folk börjar grina om det.


signatur

Jadu

Medlem

Tycker granattillsatsen kommer mest till sin rätta när tre fiender försöker ta en point i Domination. Snabbare än en vanlig handgranat i de lägena. Sen så är det ju för och få till hagelbösse-tillsatsen man använder den. Sen brukar man ju få den före Red dot sight, och då hjälper den till att snabbare få den också.

Men mestadels är det väl läget som avgör om man behöver den eller inte. På Afghan när många fiender sitter i en bunker eller håla, smask smask.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Inaktiv

Hela spelet bygger på vapen som dödar direkt eller på under 1 sekund, men granatvapnen kräver inte ens att du siktar. Vem som helst kan hålla 1 i K:D ratio med en noobtube class. Det handlar inte om att "låta sig bli träffad" när vapnet dödar direkt om användaren siktar inom en femmetersradie från dig. Hinner motståndaren skjuta innan du dödat honom så är du död i 9 fall av 10.

Det är ju ingen I-win-button på så vis att du alltid kommer dominera scoreboarden eller att ditt lag garanterat vinner, men oavsett hur dålig du är på spelet kommer du lyckas döda minst lika många som du blir dödad av. Du blir knappast gimpad av att inte ha FMJ, silencer eller thermal på ett assault rifle heller. Antagligen skjuter du inte en enda kula under hela rundan, om du är ärlig och inte en "jag använder det taktiskt"-fåne.

Camping är som noobtube: du vinner inte på att campa, speciellt med tanke på alla inbyggda wallhack-motsvarigheter i spelet, men du kommer få en kill per liv i alla fall. Oftast är ju camper-whinet bara nåt generiskt folk drar till med eftersom det passar in på i princip alla kills som inte är kniv.

Fusk är också ett standardwhine, men eftersom MW2 praktiskt taget tillåter fusk så är det ofta befogat. Själv bryr jag mig inte om någon fuskar så länge dom inte låtsas som det är nåt annat än fusk. Kan till och med tycka att det är roligt att se någon som fuskar så stenhårt att alla på servern lipar och skriker åt honom. Folk som ställer sig mitt på kartan med en FMJ-laddad LMG och bara håller inne musknappen med aimbot inställd att sikta på huvudet och no-recoil.

Sen är det ju alltid whine i alla spel om allting så jag fattar inte hur man kan lira mer än nån timme och fortfarande bry sig vad folk säger. Bokstavligen vem som helst kan skriva åt dig, det kan vara en jävla hund som hoppar på tangentbordet för allt du vet. Whine är ju något av en konstform för att man ska lyckas få en reaktion; man måste ta i från fotknölarna så att det verkligen får fäste. Sen kan man ju ha tur, som nån dag sen då en kille som fuskade bjöd mig på en massa EAD för att han fick dåligt samvete.

Du har inget att förlora på whine och allt att vinna. Kom ihåg det, kids!

Inaktiv
Skrivet av Trikk:

Hela spelet bygger på vapen som dödar direkt eller på under 1 sekund, men granatvapnen kräver inte ens att du siktar. Vem som helst kan hålla 1 i K:D ratio med en noobtube class. Det handlar inte om att "låta sig bli träffad" när vapnet dödar direkt om användaren siktar inom en femmetersradie från dig. Hinner motståndaren skjuta innan du dödat honom så är du död i 9 fall av 10.

Det är ju ingen I-win-button på så vis att du alltid kommer dominera scoreboarden eller att ditt lag garanterat vinner, men oavsett hur dålig du är på spelet kommer du lyckas döda minst lika många som du blir dödad av. Du blir knappast gimpad av att inte ha FMJ, silencer eller thermal på ett assault rifle heller. Antagligen skjuter du inte en enda kula under hela rundan, om du är ärlig och inte en "jag använder det taktiskt"-fåne.

Camping är som noobtube: du vinner inte på att campa, speciellt med tanke på alla inbyggda wallhack-motsvarigheter i spelet, men du kommer få en kill per liv i alla fall. Oftast är ju camper-whinet bara nåt generiskt folk drar till med eftersom det passar in på i princip alla kills som inte är kniv.

Fusk är också ett standardwhine, men eftersom MW2 praktiskt taget tillåter fusk så är det ofta befogat. Själv bryr jag mig inte om någon fuskar så länge dom inte låtsas som det är nåt annat än fusk. Kan till och med tycka att det är roligt att se någon som fuskar så stenhårt att alla på servern lipar och skriker åt honom. Folk som ställer sig mitt på kartan med en FMJ-laddad LMG och bara håller inne musknappen med aimbot inställd att sikta på huvudet och no-recoil.

Sen är det ju alltid whine i alla spel om allting så jag fattar inte hur man kan lira mer än nån timme och fortfarande bry sig vad folk säger. Bokstavligen vem som helst kan skriva åt dig, det kan vara en jävla hund som hoppar på tangentbordet för allt du vet. Whine är ju något av en konstform för att man ska lyckas få en reaktion; man måste ta i från fotknölarna så att det verkligen får fäste. Sen kan man ju ha tur, som nån dag sen då en kille som fuskade bjöd mig på en massa EAD för att han fick dåligt samvete.

Du har inget att förlora på whine och allt att vinna. Kom ihåg det, kids!

Vad är EAD?

Om man nödvändigtvis måste strypa den sk noobtuben på något sätt så är det väl bara att förlänga armeringssträckan vilken omöjliggör detonantion på nära avstånd. IRL är det ofta 30m på vapensystem som granatgevär och i det här fallet m203. känns inte som det är 30m i spelet, snarare 5m.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Inaktiv
Skrivet av Troublegum:

Vad är EAD?

Om man nödvändigtvis måste strypa den sk noobtuben på något sätt så är det väl bara att förlänga armeringssträckan vilken omöjliggör detonantion på nära avstånd. IRL är det ofta 30m på vapensystem som granatgevär och i det här fallet m203. känns inte som det är 30m i spelet, snarare 5m.

Emergency Airdrop.

Problemen med RPGs och granatkastare i spelet är att det är i princip omöjligt att kontra (jag vet, eftersom jag alltid byter till min noobtube class när andra laget har någon som använder det). Exempelvis när man spelar Search and Destroy så kan man träffa en granat i motståndarens spawn och döda 1-3 stycken ett par sekunder efter att rundan börjat. Med halva laget borta vinner vårat lag lätt rundan. Visst finns det många sätt att döda folk på som är svårt att kontra, men inget annat kräver så lite skicklighet som noobtube.

Så länge folk erkänner att de tubar för att de vill ha höga stats eller för att de är för dåliga för att klara att döda folk på andra vis så har jag inget problem med det, tycker dock att det är löjligt att påstå att det är en taktik. Det är typ som att säga att USA var taktiska snillen när de släppte atombomberna över Nagazaki och Hiroshima. Det är helt enkelt materiellt övertag och inget annat.

Skulle IW bry sig något om balans skulle nootubens skada reduceras (den bör aldrig döda utan Danger Close om man inte får en direktträff) och som kompensation skulle den kunna få större verkningsyta eller ge någon form av stun/flash-effekt.

mg
Medlem

Personligen bryr jag mig inte speciellt om tubes, visst att det kan vara lite frustrerande om ett helt team springer runt och bombar med dom, man hinner ju döda dom innan tuben når en om man är snabb.

Det jag dock stör mig på är deathstreaks, framförallt laststand då man måste döda någon en gång, sedan blir dom odödliga för en kort stund, och sedan måste man döda dom igen, går åt massa onödig ammo när man sprayar dom under "odödlighetstiden", painkiller är nästan lika illa, nästan ett helt mag för att få ihjäl folk.

Varför belöna dåligt spelande?

Medlem

Ha en klass med Blastshield så är noobtubes inget problem, samma sak med Ninja mot Heartbeat-sensors. Granater mot campers. Lär er använda er arsenal och sluta klaga! Enda jag har att klaga på är commando, vem fan kom på att man ska kunna teleportera sig och döda direkt?!


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

Medlem

Nej, sämsta perk/tillsats som finns är Last Stand. Helt jävla idiotisk och det är den enskilt största detaljen jag gärna skulle ta bort från spelet. Just den detaljen att motståndaren är odödlig i ca en halv sekund mellan man fått ner honom i Last Stand och när han är mottaglig för skada igen. Det gör mig mer arg än rifle grenade, commando och camping tillsammans.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Barnsligt att gnälla på spelare som använder ett vapen som faktiskt finns tillgängligt i spelet, eller spelarens taktik/spelsätt.
Det är som typ att spela Streetfighter mot någon och börja klaga på att motståndaren sparkar mig medans jag ligger.
Så länge något är en del av spelet och det inte handlar om exploit eller fusk är det väl ok, anser jag iaf.

Dock kan jag själv erkänna att jag svurit tusentals gånger över precis användandet av rockets, nades, etc i olika spel,..samt camping! Men det är bara att bita ihop och erkänna sig slagen.

Inaktiv
Skrivet av CseRoQ:

Ha en klass med Blastshield så är noobtubes inget problem, samma sak med Ninja mot Heartbeat-sensors. Granater mot campers. Lär er använda er arsenal och sluta klaga! Enda jag har att klaga på är commando, vem fan kom på att man ska kunna teleportera sig och döda direkt?!

Blast Shield sänker skadan från explosives med lika mycket som Danger Close höjer den, så dom tar ut varandra. Danger Close tar upp en perk slot medans Blast Shield tar upp en equipment slot, kräver aktivering, blockerar stor del av synfältet medans den är aktiv och tar bort din minimap medans den är aktiv. Noobtubes är fortfarande insta-kill mot Blast Shield om man träffar nog nära och som sagt tar det ut varandra om man har Danger Close som perk, vilket i princip alla som kör noobtube kits har.

Ninja är ju också en dålig deal. Du byter Commando mot en attachment som de flesta inte kör med.

Jag skulle vilja se hur du "använder din arsenal" när man kör SnD på banor där man kan nå fiendespawnen med noobtubes från egen spawn. Varje gång folk vägrar rösta bort SnD när det kommer upp i Mosh Pit brukar jag ta mitt noobtube kit och döda ett par spelare i de första sekundrarna av rundan. Sen får dom specca i några minuter och fundera på varför dom inte röstade bort SnD och varför noobtubes är så lätta att kontra.

Citat:

Barnsligt att gnälla på spelare som använder ett vapen som faktiskt finns tillgängligt i spelet, eller spelarens taktik/spelsätt.
Det är som typ att spela Streetfighter mot någon och börja klaga på att motståndaren sparkar mig medans jag ligger.
Så länge något är en del av spelet och det inte handlar om exploit eller fusk är det väl ok, anser jag iaf.

Dock kan jag själv erkänna att jag svurit tusentals gånger över precis användandet av rockets, nades, etc i olika spel,..samt camping! Men det är bara att bita ihop och erkänna sig slagen.

Så alla spelutvecklare har perfekt balanserade spel?

Folk som kör det här argumentet påminner mig alltid om gamla Firearms, där utvecklarna uttryckligen sa att Steyr AUG var för bra och skulle tas bort nästa version. Den hade mer kulor i magasinet än dom flesta vapnen, fler magasin, mer skada per kula, mindre rekyl, gick rakare, laddade om snabbare, hade scope, osv. Självklart sa folk fortfarande att det var en "del av spelet" och att server admins som tog bort vapnet var "lama".

Noobtubes går i praktiken inte att kontra. Nej, att använda samma taktik är inte att kontra den. Blast Shield är som jag förklarat inte en rimlig kontring eftersom den gör så oerhört lite. Träffa inom 5 meter så är personen ändå död på en granat, Blast Shield eller inte.

"En del av spelet" är totalt ologiskt om man samtidigt inte accepterar andra buggar och exploits. Om spelet var designat för att folk skulle dö inom 5 sekunder av rundans start i SnD så kan jag godta att det är en del av spelet. Annars är det dålig design, är lamt och bör tas bort.

Inaktiv

Dedikerade servrar så har vi löst problemet!

Medlem
Skrivet av Troublegum:

... du ska likt en riddare springa runt i det öppna och höftskjuta skott åt alla håll som någon hjälte.

Ahah xD

Håller med dig fullkomligt i det du säger....
Stör mig lite på allt whine på camp eller något specifikt vapen i ett spel av denna typ... liksom, det är ju helt naturliga element och vapnen är ju tillgängliga för alla. Bara att anpassa sig därefter, eller hålla sig till servers där de störande momenten är bannade/bortplockade (nu finns inte denna möjlighet i just MW2 men...), om man nu ska hålla sig kvar till spelet i fråga.

Medlem

det enda man hatar är ju cheaters för tusan

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

det enda man hatar är ju cheaters för tusan

Vilket Cod nu är totalt jävla nedlusat av. Det är hemskt.


signatur

Submission is for the weak

12
Skriv svar