Jag börjar bli trött på det här!

Medlem
Jag börjar bli trött på det här!

Hej allihop!

Jag undrar om det bara är jag som börjar bli trött på alla dessa speedglitchers (care package marker), och att IW har lyckats programmera så att kniven är det absolut bästa vapnet i ett spel om modern krigsföring?
Jag kan inte hoppa in en enda server utan att man möter en kille som susar förbi snabbare än Flash i Justice league och hugger ner 4 killar i rad...

Sen så måste jag också säga att IWnet är rent av värdelöst! Stoppa fuskare som det skulle göra lyckas det med i alla fall inte. Det enda det gör är att låta oss ärliga spelare sitta och glo i en lobby i en minut för att sedan tappa kontakten med hosten, så att man får göra om det igen.
Att man sen inte ens har en möjlighet att välja kartan eller spelläget man ska spela på är riktigt dåligt!

Medlem

Därför man nu spelar sina FPS spel på xbox/ps3 man slipper fuskandet ( i stort sett)

Fusk på PC har alltid vart där, det fuskades när man spelade Quake Team fortress och det fuskas nu när det körs Modern Warfare 2. Det kommer aldrig stoppas, som PC spelare får man i dag aceptera att det är så. Sen att vissa försök att få ett slut på det hela straffar personerna som inte fuskar är oxå sådant du borde ha vant dig vid då det alltid har vart så.

Medlem

Så du menar att jag ska finna mig i att spelet är i princip ospelbart på grund av att jag spelar PC? Jag har trots allt betalt 450 kr för spelet, och då ska det i alla fall fungera någorlunda bra enligt mig!

Det är ju det att fuskarna inte är det mest irriterande! Det är alla dessa "hej kolla på mig, jag kan springa runt och kniva allihop"-killar som förstör hela spelet! Hur lång tid kan det ta att släppa en liten patch som gör så att man inte springer dubbelt så snabbt med markören?

Förresten så verkar inte spelet vara så bra på konsoll heller med hackade servrar och sånt...

Medlem

Har inga problem med PC versionen och jag äger både den till PS3 och PC.

Spelet fungerar utmärkt på konsoll, det finns inga servrar utan det är DU som kan vara host eller någon annan i spelet. Händer extremt sällan att jag upplever lagg när jag spelar och skulle det hända så byts hosten ut mot en annan inom några minuter och spelet flyter på igen.

Medlem

Håller med fullständigt, ca minst 57% av gångerna man har försökt och connecta till en host så kommer "unabe to connect to host" upp

ELLER! så laggar det som fan ingame pga dålig host, men självaste hosten märker ju ingenting,bara att alla andra står stilla, var med i en game engång där en hade full ping och alla andra en röd stapel, hans poäng gick upp som fan, pga ingen kunde ju röra sig utom han, och IW fattade ju inte det så det blev inget hostbyte där inte!
Men när man därimot äntligen känner att det är laggfritt så lämnar antingen hosten eller så känner IW för att jävlas, och byter till en host som är skräp!

Medlem

Håller med , spelet hade varit grymt roligt om man hade fått dedikerade servrar, då kan iaf jag själv få bestämma var jag vill spela och med vem.

men men jag köpte spelet trots att jag visste om detta man trodde väl inte att det skulle vara så dåligt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Därför man nu spelar sina FPS spel på xbox/ps3 man slipper fuskandet ( i stort sett)

Fusk på PC har alltid vart där, det fuskades när man spelade Quake Team fortress och det fuskas nu när det körs Modern Warfare 2. Det kommer aldrig stoppas, som PC spelare får man i dag aceptera att det är så. Sen att vissa försök att få ett slut på det hela straffar personerna som inte fuskar är oxå sådant du borde ha vant dig vid då det alltid har vart så.

Jag träffar i stort aldrig på fuskare i CoD4. Jag spelar på servrar som har PB aktivt och gärna dom som streamer till PBBans eller Punksbusted. Ser nästan aldrig en fuskare och när jag ser en så finns det i stort alltid en admin som kan banna honom.

Inget av detta finns i MW2, därför att IW har bestämt sig för att maximera profiten på bekostnad av spelarna.
Det är därför all dessa problem visar sig, IW.net är ju främst till för att kunde styra content och därmed sälja DLCs.

Medlem

Commando är också jävligt irriterande då rangen är ganska stor och under själva "lungen" så är man odödlig. Skulle också vara bra ifall man skulle kunna välja vilka maps man vill spela och vilka man inte vill spela då man kanske inte tycker om alla maps. Vet inte hur svårt det är att fixa men så svårt kan det väl inte vara?

Medlem

private match är enda sättet då kan du styra alla dom inställningarna men att vara host och spela samtidigt kommer alltid vara sämre en att ha en burk dedikerad till att vara server

jag tror dom kommer lägga in mer variation på game modes just nu är det uselt utbud.

ex vill ha 18spelare endast domination men icke finns för 12spelare idags läget.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka så här! Är det någon som har hört någonting om när IW hade tänkt fixa package marker-glitchen? Den tillsammans med Marathon, Lightweight och Commando är tyvärr den absolut bästa klassen i spelet...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka så här! Är det någon som har hört någonting om när IW hade tänkt fixa package marker-glitchen? Den tillsammans med Marathon, Lightweight och Commando är tyvärr den absolut bästa klassen i spelet...

Man vet aldrig, men dom har ju faktist fixat 1887, men efter ett tag då....
Men det måste dom göra ju!

BTW, finns det någon kontaktmail till självaste IW?

Medlem

Jag är en utav dem som gillar att köra Marathon + lightweight + commando + spas-12/1887
Tycker det är schysst att det finns stor variation på klasserna. Vill man springa snabbt och kniva får man ju offra andra godingar som cold blood och stopping power. Vilket ger stora handikapp i olika omständigheter. Killstreaks någon?

Medlem

Lockmate, jag förstår att det finns folk som gillar den klassen. Det syns alltför tydligt då det nästan alltid är en 2-3 personer som kör den klassen på varje server. Men problemet är att den knappt har några nackdelar.
Kniven är one-hit-kill så man behöver inte stopping power, Commando pro gör så att man kan hoppa från höga höjder utan att dö, den ger ett alldeles för stort "lungehopp" och att man är odödlig under tiden från att du tycker på meleeknappen tills du dödar honom.
Marathon gör så att du kan springa i oändlighet och du behöver inte oroa dig för att ammunitionen tar slut, du använder ju ingen...

Den enda av de perksen som är välbalanserad av "knivklassen" är Lightwieight enligt mig.

Medlem

Jag upplever inte alls att den strategin är så överdrivet använd, och jag spelar väldigt mycket. Det händer ibland, men inget som direkt stör mig.

Men jag håller i alla fall med om att IWnet är jobbigt stundtals när man inte kommer in på någon server utan måste återansluta gång på gång. Hade hoppats på att det skulle fixas till, för fourzerotwo twittrade om att de tittade på den koden. Vi får väl se.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Men problemet är att den knappt har några nackdelar.

Kan inte riktigt hålla med där. Att bli pepprad på utav sentry guns, helikoptrar, harriers... ja alla killstreaks är en stor nackdel enligt mig. Personligen har jag alltid 2-3 cold-blood klasser för att kontra detta.
Jag förstår dig med att sprint-kniv taktiken ovanlig och traditionsbrytande när det kommer till FPS spel. Men jag tycker att det är skönt att kunna ha starka melee möjligheter. Det ger bra variation, tycker jag.
Sen verkar det vara många som säger att man är odödlig under själva hugget med commando, men så är inte fallet enligt min erfarenhet. Jag har nämligen blivit dödad flera gånger under hugget, även fast jag har klarat mig många gånger också.

Visa banor lämpar sig mera till tunga vapen, medans andra trånga banor kan vara schyssta att kunna springa runt hörn och kniva

Medlem
Skrivet av Lockmate:
Skrivet av Jozo:

Men problemet är att den knappt har några nackdelar.

Kan inte riktigt hålla med där. Att bli pepprad på utav sentry guns, helikoptrar, harriers... ja alla killstreaks är en stor nackdel enligt mig. Personligen har jag alltid 2-3 cold-blood klasser för att kontra detta.
Jag förstår dig med att sprint-kniv taktiken ovanlig och traditionsbrytande när det kommer till FPS spel. Men jag tycker att det är skönt att kunna ha starka melee möjligheter. Det ger bra variation, tycker jag.
Sen verkar det vara många som säger att man är odödlig under själva hugget med commando, men så är inte fallet enligt min erfarenhet. Jag har nämligen blivit dödad flera gånger under hugget, även fast jag har klarat mig många gånger också.

Visa banor lämpar sig mera till tunga vapen, medans andra trånga banor kan vara schyssta att kunna springa runt hörn och kniva

Jag måste bara säga detta:
Jag tycker att din åsikt är helt åt helvete.
"pepprad av sentry guns"
Med den farten man har då är inte sentryguns något problem, och harrier strike kan man dö utav IBLAND, men fördelarna är fan 10x mer än nackdelar.

1
Skriv svar