Medlem
Riot Shield

På multiplayer har jag klarat av alla challenges förutom den man ska "deflecta" skotten. Har klarat första. Men andra (som är 10.000) kommer ta ett tag. Sen kommer en till..

Är på cirka 1500 skott på den nu.. några tips (inga fusk tack) som man kan lyckas med att få den lättare?

Medlem

Kör HQ och ställ dig i ett hörn inom HQ-området! Det är väl det enda effektiva sättet som jag kommer på just nu...

Medlem

Kan försöka då ^^,

Har aldrig fattat hur mycket skölden tål... ena gången kan man skjuta 13 skott med pump hagel från en meter, eller tok spreja med en mashinegun.. inget händer .
Eller 2 skott med en fjuttig uzi ..pang död


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Då träffar den med UZIn direkt på personen antagligen. Och inte på skölden :]

Skrivet av God Jul Hälsningar Aiek:

Då träffar den med UZIn direkt på personen antagligen. Och inte på skölden :]

oh i beg to diffrent ... ja det är möjligt men ..ah fan du har rätt men känns inte så ändå


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Detta har inte med tråden och göra, men det är inte värt och skapa en ny tråd bara för det men:

En guide för Riot Shield:

En bra början är att välja:
Primary Weapon: Riot Shield

Secondary Weapon: Min är då pistol,men detta är en smaksak!

Equipment: Jag har valt Throwing Knife (Kastkniv) för att det är dödligt, fort byte till kniv. (Om fienderna står stilla och funderar på vad dom ska göra av situationen kan du alltid ta chansen och kasta kniven.)

Special Grenade: Detta är ditt egna val (Jag har valt flash grenade för att jag tycker att Stun Grenade har en för liten effekt på fiende).

Perk 1: Marathon- Du kan springa längre och rusa till fienden. Om man har PRO kan man klättra snabbare och då få upp skölden fortare.

Perk 2: Lightweight- Rör dig snabbare för att förvirra fiender, om man har Lightweight PRO så får man fram vapnet snabbare efter man har sprungit.

Perk 3: Commando- När du slår folk med din sköld så blir det längre räckvidd på slaget, dock så krävs det fortfarande två slag på fienden för att döda, om man har Commando PRO så har man ingen fallskada, dvs om du faller från en höjd till en annan, så tar du ingen skada.

Övriga tips:
Då när du väl möter en fiende, hur gör du då?
1. Tänk på dina fötter! Detta är ett stort problem, fötterna.
Men om du tittar neråt när fienderna skjuter på dig, inte helt, utan att du fortfarande kan se fienderna, så skyddar du också fötterna.
(Du kan ta och joina en match som du ser dig själv i 3rd Person så får du se själv)

Se upp för fiender som försöker kniva dig, dom springer på sidan och tar dig lätt pga den korkade IWnet.
Så fort dom börjar och springa, så titta direkt åt det håller för att det kan rädda ditt liv.

Om du verkligen vill äga en fiende ska du stå i dörröppningar där fiende kan komma, för om du står rätt i dörren så kan dom inte springa förbi dig, och dom kan inte skjuta dig pga att dom inte kan komma förbi dig, men ett problem är ju förstås granaterna...

Om du själv blir utsatt för en fiende med riot shield och du har en själv, då ska du helt enkelt se en utväg som att han visar sina fötter. ta fram ditt secondary vapen och försök och ta han. För att slåss riot mot riot är meningslöst.

bra tips


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag har..

Primary Weapon: Riot Shield

Secondary Weapon: Ranger

Equipment: Blast Shield (eller vad det nu heter)

Special Grenade: Smoke
Visst är smoke på special och equipment har blast shield?

Perk 1: Marathon Pro

Perk 2: Lightweight Pro

Perk 3: Commando pro

Blast Shield är perfekt, för då är granaterna oftast inget problem.
----

Jag är inte så jättekass med rioten :P.. Och inte så svårt att döda en som har riot heller faktiskt. Om någon har riot brukar jag bara gå bakom en vägg. Byta till ranger och komma fram igen och först backa lite, för att sedan runda personen. Inte allt för svårt ^^

Medlem

Jo, blast shield kan också vara en grej, hade det i början när jag spelade som riot, men man har inget som man kan attackera med snabbt då,utan man måste byta till sitt secondary weapon, men man kan välja

Medlem

Lirade lite med Riot shield nyss och upptäckte att det bästa sättet att täcka mycket skott är att leta upp en Sentrygun och ställa sig framför den. Den sprayar ut skott så länge du står framför den!

Klarade nyss den första utmaningen, men sen kom en lagkamrat och förstörde allt det roliga genom att förstöra sentryn... =(

Medlem

För att döda nån med riot shield så ska man skjuta mot fötterna elr fixa en explosin bakom honom.

Så för att förhindra de första så kan man t.ex huka sig med skölden för att skydda fötterna.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Läser du alla inlägg i tråden kanske du möjligtvis inser att det tipset redan finns.

Medlem

även fast man hukar med shielden så kan folk fortfarande skjuta dina fötter det suger

Medlem

Perk 4 Stålhätta

Medlem

Se upp för folk med LMG och Kraftiga Sniperbössor.

M240:n äter igen Riot shield som om det vore gladpack.. särskilt om de har FMJ och Perken Stopping Power. Testade detta nyligen... Stackars Rioters....


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Vaddå? går dom helt igenom riot shield?

Medlem

Använd stun grenades, scavenger och tactical knife. Om fienden går bakom ett hörn eller laddar om byt snabbt till pistolen och kniva honom (commando hjälper)!


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

Inaktiv
Skrivet av ChosenByGod:

Se upp för folk med LMG och Kraftiga Sniperbössor.

M240:n äter igen Riot shield som om det vore gladpack.. särskilt om de har FMJ och Perken Stopping Power. Testade detta nyligen... Stackars Rioters....

M240 går inte igenom Riot Shield och FMJ gör inget förutom att öka penetrationskraften på vapnet man har det på (dvs gör att kulorna tappar mindre skada när dom går genom fasta material på banan). Det lustiga med att du rekommenderar FMJ till just M240 är att det inte fungerar över huvud taget med just det vapnet. Stopping Power ökar skadan per kula med ungefär 40% och har inte heller något att göra med Riot Shield.

Finns heller inget sniper som går igenom Riot Shield, men det är ju förstås rätt lätt att träffa dom i fötterna eller andra delar som inte täcks av skölden med sniper eftersom du kan sitta på en kulle 50 meter bort.

Medlem
Skrivet av Trikk:
Skrivet av ChosenByGod:

Se upp för folk med LMG och Kraftiga Sniperbössor.

M240:n äter igen Riot shield som om det vore gladpack.. särskilt om de har FMJ och Perken Stopping Power. Testade detta nyligen... Stackars Rioters....

M240 går inte igenom Riot Shield och FMJ gör inget förutom att öka penetrationskraften på vapnet man har det på (dvs gör att kulorna tappar mindre skada när dom går genom fasta material på banan). Det lustiga med att du rekommenderar FMJ till just M240 är att det inte fungerar över huvud taget med just det vapnet. Stopping Power ökar skadan per kula med ungefär 40% och har inte heller något att göra med Riot Shield.

Finns heller inget sniper som går igenom Riot Shield, men det är ju förstås rätt lätt att träffa dom i fötterna eller andra delar som inte täcks av skölden med sniper eftersom du kan sitta på en kulle 50 meter bort.

Det han menar är att M240 har högst Damage av alla LMG's och med Full Metal Jacket(FMJ) och stopping power ökar damagen ännu mer vilket resulterar i att skölden går sönder fortare.
Och angående sniper rifle vs. Riot shields så tror jag att 50cal. kan vara det bästa valet då dessa är väldans effektiva mot Juggernauts, gissar på att de är lika solida som en riot shield.
Och för att svara på trådskaparens fråga så: Det lättaste sättet är som tidigare nämnt: Hitta en sentry gun och ställ dig hukad framför den. Den blåser iväg ca 10 000 skott/min gissar jag på men den lär nog gå sönder innan du e klar med din challenge då kulorna kan studsa från din sköld och skada den.


signatur

*BOOOM!!!* HeadShot Mitt i Huvet!

Medlem
Skrivet av Rambo XII:

Det han menar är att M240 har högst Damage av alla LMG's och med Full Metal Jacket(FMJ) och stopping power ökar damagen ännu mer vilket resulterar i att skölden går sönder fortare.
Och angående sniper rifle vs. Riot shields så tror jag att 50cal. kan vara det bästa valet då dessa är väldans effektiva mot Juggernauts, gissar på att de är lika solida som en riot shield.

Helt felaktigt.

- M240 har 30 i damage som mest (20 med silencer). Det finns tre LMG som ger 40 i damage; L86 LSW, RPD och AUG HBAR.

http://callofduty.wikia.com/wiki/M240

- Damage på en kula är helt opåverkad av FMJ.

http://callofduty.wikia.com/wiki/FMJ

- Ingen sniper rifle går igenom Riot Shield. Någonsin.

http://callofduty.wikia.com/wiki/Riot_shield


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det är bara att hitta ngn som har satt upp en sentury gun, du ska inte ha coldblooded... gå fram till sentury gunen tar ngra secunder sen är du klar


signatur

Viljan att vinna betyder ingenting utan viljan att förbereda sig

1
Skriv svar