Angånede CODMW2 och CoD4MW Maps

Medlem
Angånede CODMW2 och CoD4MW Maps

Hej

Jag vet inte riktigt varför men när jag nu spelat MW2 ett tag och gått igenom ett par prestige så längtar jag tillbaka lite till dem gamla kartorna i CoD4. Jag är inte riktigt säker på varför och det irriterar mig att jag inte förstår mig själv och hur jag tänker. Kan man verkligen ha ett undermedvetet motiv mot att ogilla något man inte visste fanns för någon månad sedan?

Jag har spekulerat lite själv och tänkt att kanske det finns några anledningar. Jag spelar på PC då.
Det här är lite missar jag finner, skulle uppskatta idéer och anledningar till.. Inte älskande?(Vet ej hur jag ska beskriva mitt ogillande eftersom det inte är så allvarligt.

Jag spelar ofta sniper och gillar att hitta små ställen man kan gå till, döda ett par folk som inte har uppsikt och sedan springa till stället där fienderna är och döda lite med någon överkraftig akimbo. Saken är den att det finns ganska månag sniper ställen men inte så många med lång sikt. Det jag stör mig lite på också är vädereftekterna, alltså att det är mörkt av någon dimma i bakrunden eller att man bara ser en del av banan, fast den är väldigt stor, detta saknar jag lite och jag känner att man inte har utnyttjat banornas storlek. Förmodligen för att stoppa snipers från att vara totalt overpowered men ändå, dessa ställen fungerar ju åt båda håll, vad du ser kan oftast se dig, eller?

Jag finner också en brist på spelare. Banorna är relativt stora i MW2 men eftersom att du bara har 6 spelar på varje lag eller likande så används inte hela kartan, det finns heller inte många anledningar att gå i utkanterna av banorna du du inte kan få någon riktig view utifrån resten av kartan pga. dimma eller hus ivägen. Detta blir lite jobbigt på tillexempel Estate, då ingen förmodligen vet att ställen som kraftstationen finns, utan alla sitter i den förbannade stugan och har camp tävling, den som väljer rätt badrum vinner. Detta skulle väl utnyttjas mer ifall man körde något mode som headquaters kan man tänka men, i headquaters så finns det ändå bara chokepoints fast nu i form av en låda.

Om jag inte minns fel så hade CoD4 lite mer av linjer där folket låg och dem som bröt igenom och flankade bäst vann och så blev en ny linje till osv osv. Nu känns det mest som om chokepoints blir till: Alla rushar estate, Alla campar estate alla rushar estate osv. Vet inte varför men det blir lite trist om du är en olycklig sate som alltid vill gå först eller en sniper som inte kan nå folket i badrummet utan en lam akimbo eller shotgun. Också på derailed, vem fan springer runt i skogarna, kanske någon ibland för att flanka då men ofta hittar man folket i varohuset, det konstiga "kontoret" eller i diket under ett tåg?

Känns som att man tyckte banorna var för små så man slängde in lite extra yta för att få dem att se större ut. Nu när jag tänker på det kanske detta har med realism och göra, iIW tänkte kanske att man skulle kunna få springa runt där ute men det är bara för att kolla på utsikten?

Det här är inget försök till hat mot något av spelen, jag gillar båda och tycker dem är roliga men jag känner mig lite besviken, kanske är för att jag nyss blev totalt ägd i kvällens sista game för mig och blev sur på ett par kills där min hitbox var lite som någon stor drake i wow, vet inte riktigt hur jag ska dra en annan liknelse men de flesta har väl som jag kört wow ett tag och förstår vad jag menar.

Så finns det någon annan som.. inte ogillar dem men undermedvetet inte tycker om dem lika mycket som i cod4? Det är säkert min illska mot dedikerade servrar som spökar men hursomhelst det var allt för mig tack o' hej.

PS Behövde skriva det där rimmet för jag kom på att det var så drygt men ändå riktigt mysigt.DS

Medlem

Efter att ha gått tillbaka till cod4 efter att ha spelat Mw2 en stund så har jag börjat fundera på vad som egentligen skulle vara bättre i mw2!
Kartorna är sämre, det är mer lagg tack vare att det inte är dedikerade servrar. Vapnen är obalanserade och akimbo är nog det dummaste som de har lagt till i serien, 8 av 10 spelare springer runt med g18 akimbo eller model 1887 akimbo, och killstreaken ska vi inte ens börja med...

Det enda som skulle vara bättre är nog att perksen är bättre och mer varierade.

1
Skriv svar