Mw2 gör så att burken hänger sig.

Medlem
Mw2 gör så att burken hänger sig.

Halloj alla glada.

Tänkte kolla om det på denna vackra sida finns någon som kanske har en lösning på mitt problem.

Modern Warfare 2 får min burk att "hänga" sig lite då och då. Det verkar inte vara vid något specifikt tillfälle utan verkar kunna ske lite när som.
Men det är oftast precis i slutet av en laddning inför en ny map i multiplayer och ibland när jag trycker på Quit för att sluta spela.

Är detta något som känns igen?

Jag har en burk som fixar spelet utan problem.

3 gig i ram
Hd 4890 1 gig grafikkort
Quadcore på 3.00
Vista 32 bit

Har nån en lösning så skulle jag vara tacksam.

c4dda

Medlem

Har du textures på auto? testa med de. Mitt hängde sig jämt när de hade laddat sista bana, men de där fixa det.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Ahh, det ska jag testa. Har inte haft det så. Men ska kolla.
tack för tipset.

Medlem

Nu har jag testat och det är ännu samma sak. La in de senste drivisarna också men det hjälpte inte

Har precis installerat om det, det hjälpte inte.

........?

Medlem

Jag har haft problem med hängningar men det berodde på att grafikkortet blev för varmt. Har höjt hastigheten på fläkten och nu fungerar det perfekt.

Medlem

ladda ner speedfan och kolla vilken temperatur du har.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Jag har redan speedfan sedan tidigare. Men när jag startade upp den så insåg jag att jag inte kommer ihåg vilken av graferna som visar grafikkortet hehe. Gissar att core är för procesorn men vilken av de andra ska jag bocka för och kika på?

Drog även upp fläkten till 60% istället för 50.

Medlem

Mina heter bara Temp 0-3. Sen som du gissa heter prollen core 1-4.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Nu har jag tagit tempen under spelet och jag kommer inte upp i mer än 55-60 grader. Kanske kan vara lite missvisande för jag kan nämligen inte tabba ur medans jag spelar utan måste vänta till matchen är klar och jag är i mainmeny.
Så jag vet ju inte hur fort det rasar i temp, men jag har kollat på grafen som visar hur det sett ut den senaste tiden och som sagt, inte mer än 60 grader.

Medlem

Då är de ju inte pga att det blir för varmt i burken heller. :\


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Nope. men ta i trä och kors i taket. Nu har jag spelat en del utan att det har hängt sig.
La in nya drivisar för moderkortet och så kör jag spelet i kompabilitetsläget för Xp sp2. Håller tummarna för att det fortsätter att funka.

Medlem

Rackans också. Nu har det börjat igen.
Jag klarade mig i två dagar. Fattar inte vad som kan vara felet.

Men det hänger sig aldrig medans jag spelar, utan antingen mellan två matcher i menyn eller när jag trycker på quit för att sluta spela.

Medlem

har du kollat på det officiella (censurerade) forumet? De kan inte bara vara du som har de här problemet.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Det officiella (censurerade) forumet? Vad är det? Har du någon adress dit?
Jag har självklart googlat på detta och det är rätt många som har detta vad det verkar. Men vet inte om det kommer finnas någon lösning i nästa patch, men man kan ju hoppas.
Trots idoget forumletande har jag inte hittat en definitiv lösning.

Medlem

De blir ju IWs forum, men när jag tog en titt där så såg det VÄLDIGT spartanskt ut. Och activision verkar inte ens ha ett eget forum. så de där var ju inte mycket till hjälp:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Testa att söka på www.codboards.com finns det ingen lösning så ställ frågan i MW2 forummet, dom är rätt hjälpsamma där.

Medlem

Tackar, ska kolla upp det.

Medlem

Det du ska kolla först är att kolla så att datorn är stabil. Men det är den säger du då "jag kan ju spela alla andra spel"
Det jag vill veta eller rättare sagt du vill veta är om den är Prime95 stabil. Kör Prime95 i 8-12 tim, klarar den det så kan du utesluta att du har fel på Moderkort/Minne/Cpu du kan även köra Memtest för att kolla minnena lite extra.

När du vet att det inte är din hårdvara som felar så kan du gå på mjukvaran. När du håller på med datorer så är det uteslutnings metoden som gäller, det du gör nu är att chansa villt på exakt allt. Ibland kan man ha tur med den metoden och hitta felet men oftast tar det bara längre tid.

Börja i rätt ände!

1
Skriv svar