MW2 Bannad av Steam, Falska anklagelser

Inaktiv
MW2 Bannad av Steam, Falska anklagelser

Jag är en Steam ägare som äger ca 25 spel. För 3 dagar sen blev jag bannad av mystiska själ. Jag får inga konkreta svar av Siport till varför jag blev bannad. Men enligt deras Licens agreement så behöver dom inte om dom inte vill. Iallafall... Jag vill bestämt säga att jag är oskyldigt dömt av ett korkat system (vac).

Jag skrev lite på deras forum o beklagade mig sj om vad dom hade gjort, en person började skriva att min namn finns tydligen uppe på en hemsida av fuskare, hur i %&# hamna jag där? Vill se denna sidan...

Jag blev bannad och nu kan jag inte spela ngt av mina steam spel som enbart är spelbara på internet,

trevligt?

Tycker inte jag... Finns de ingen person som man kan kontakta och får lite profsig hjälp.

Undrar också om dom bannar en om man blir anklagad för fusk under en spel omgång. Minns att ngn fuska anklagade mig helatiden för att jag hade en bra spel dag och fick många killstreaks helatiden...

Vad tycker ni kära läsare? Kan det finnas ett fel i VAC eller i Steam som kanske borde korrigeras?:evil:

Det finns en massa saker som kan ha hänt, men det som jag tror har hänt är att du har blivit hackad och den personen har användt ditt konto för att fuska.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Dom kan inte upphäva en Vac ban.. thats it sry

säg gkärna till om du hittar något

Medlem

Jo det kan gå, ifall du har lite tur & en bra förklaring till vad som har hänt.

Medlem
Skrivet av kawl:

Dom kan inte upphäva en Vac ban.. thats it sry

säg gkärna till om du hittar något

klart dem kan häva en VAC ban, att ha ett system där du bara kan banna men inte unbanna är nog alldeles för dumt för att Steam ska ha det.

Du bör ju kunna kontakta steam support eller liknande och förklara läget. Du kan antagligen även få reda på varför du bannades och när!

Medlem

Jag sålde mitt PC-ex till en polare, nu kan inte han starta det för att "serial-koden" redan är använd? Är det bara för att jag har det installerat på min PC, hjälper det om jag avinstallerar eller kan man bara installera skiten på en dator och sedan är det bara att kasta? Tacksam för svar.

Medlem
Skrivet av mikey:

Jag sålde mitt PC-ex till en polare, nu kan inte han starta det för att "serial-koden" redan är använd? Är det bara för att jag har det installerat på min PC, hjälper det om jag avinstallerar eller kan man bara installera skiten på en dator och sedan är det bara att kasta? Tacksam för svar.

Du har aktiverat koden till ditt steamkonto, så det är kört för din kompis att använda din skiva och kod...

Medlem

Tack, Jozo!

Jo, jag märkte att det låg på Steam oxå. Så fruktansvärt irriterande att man inte kan sälja ett spel man köpt och spelat en gång. Helt åt h-e!

Och jag som redan spenderat pengarna jag fick av polaren

J-a skit helt enkelt.

Medlem

Det känns ungefär som om man har köpt en vas på IKEA men är tvungen att superlimma fast den på parkettgolvet.

Inaktiv
Skrivet av mikey:

Tack, Jozo!

Jo, jag märkte att det låg på Steam oxå. Så fruktansvärt irriterande att man inte kan sälja ett spel man köpt och spelat en gång. Helt åt h-e!

Och jag som redan spenderat pengarna jag fick av polaren

J-a skit helt enkelt.

Om du bara har det spelet på ditt steamkonto så kan du väl överlåta det åt din kompis?

När han sedan har loggat in på ditt steamkonto så kan han byta ut lösenord och e-postadress.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Bird:
Skrivet av kawl:

Dom kan inte upphäva en Vac ban.. thats it sry

säg gkärna till om du hittar något

klart dem kan häva en VAC ban, att ha ett system där du bara kan banna men inte unbanna är nog alldeles för dumt för att Steam ska ha det.

Du bör ju kunna kontakta steam support eller liknande och förklara läget. Du kan antagligen även få reda på varför du bannades och när!

Nej, de släpper aldrig en VAC ban

Skrivet av steam:

All VAC bans are permanent - Valve has a zero-tolerance policy for cheating and will not lift VAC bans under any circumstances.

Källa: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7849-RADZ...

Medlem

Steam asså...


signatur

B lup

Medlem

steam suger ass....hatar sådana skitsystem, tacka vet jag Gamers Gate

Medlem

Bleemer, du borde inte använt den där aimboten när du var på fyllan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Shit! 25 spel :S
Det är mycket pengar det.

Hemskt om Valve bannar oskyldiga. jag har ingen anledning till att tro att du hittar på. Det är ingen av oss som kan häva din ban liksom. Det är ju många spel du har haft installerat och du kanske råkat få ner någon tvivelaktig mod vars riktiga innehåll du inte kände till. Att ditt namn ska ha synts i någon lista med cheaters är ingen hållbar grund för en ban. Vem som helst kan döpa sig till vad som helst.

Jag vågar knappt ändra i min config till MW2. Fixade maxbars häromdagen bara.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

1
Skriv svar