STORA problem med cs !!! Fryslagg och HÖG ms och låg fp

Inaktiv
STORA problem med cs !!! Fryslagg och HÖG ms och låg fp

Tjenna ..

Det började såhär gick och köpte mig en hp dator för ett tag sen. men några dagar innan Dreamhack winter 2009 så rasade allt och modekortet gav upp gick och köpte ett nytt

Gigabyte S-series motherboard "M52L-S3P" Am3-ready
+ ett nytt grafik kort ett Gigabyte Ati radeon 1gb gddr5 HD4890.

När jag senare hade installerat alla spel så som cs cod4 osv.. Så skulle dra ett par rundor i CS och ändrade fps_max 101 och alla andra config jag brukar ha i cs så när jag slår på net_graph 3 så går den inte högre än 8-15fps/s .. ? och min MS står på 300-2500MS!! när det normalt ska ligga på 30-50?

Jag hade ett gammalt 512mb kort från ati 1800 serien och det pallade 100fps i cs och allt felfritt.. varför orkar inte det nya det och jag får som fryslagg och sen har som speedhack som jag tror beror på den höga MS i CS och den låga fpsen ..:( Snälla hjälp mig .. ställ frågor om ni inte redigt förstår måste lösa detta problemet ..
Btw Cod4 fungerar felfritt och Cod6..

Medlem

Det har funnits Versioner av ATI's drivrutiner som har gett låga FPS.
Har du testat med nyare?
Även, är det MAX 50fps eller går den förbi 50?

Inaktiv
Skrivet av hansen:

Det har funnits Versioner av ATI's drivrutiner som har gett låga FPS.
Har du testat med nyare?
Även, är det MAX 50fps eller går den förbi 50?

Har testat att fixa nya drivisar till ati.. från atis egna sida .. Alltså jag har nu fps max på ca 8-20fps.. och min ms engligt net_grapf 3 ligger den på 3000MS

Inaktiv

Jag har löst problemet .. felet va en enkel inställning i options-video- istället för opelgl så va jag tvungen att byta till D3D sen funkade det felfritt..

1
Skriv svar