Hjälp mig välja!

Inaktiv
Hjälp mig välja!

Hej allihopa!

Som ni ser på titeln behöver jag hjälp med att välja 3 olika saker. Svara ärligt och så hjälpande som möjligt

Info om mig: Jag spelar för tillfället CS:S och är 15 år

1.
Jag vill satsa på CS till 100%. Men mitt problem är om jag skall spela 1.6 eller source. Jag har googlat runt lite i djungeln men skulle vilja ha svar direkt till mig.
Jag vill bli 1337 och kanske till och med försörja mig på spelet. Men Vilket är det som är störst som är värt att satsa på? CS:S e ju ett Fragspel men störande föremål som ligger ivägen överallt. Men det är enkelt och mycket bra grafik. Medans 1.6 är ett dåligt Grafikspel och svårare. Men det verkar större och mycket proffsigare.

Största hjälpen är om ni säger vad som är värt att satsa på och det kan gärna bli en liten Debatt här nere

2.
Jag är 15 år och skall välja gymnasium till hösten. Men jag vill ju satsa på CS och det finns ingen CS-linje.... Så vad är lämpligt att välja? Eller ska man ta något annat som man kan tänka jobba med om inte CS? Eller bara en Samhäll?

3.
På tanke på att ni ser vad världens nya HeatoN skriver tänkte jag att ni kunde välja ett bra Nick Jag har nickat Farbr0rN ett tag nu men jag vill synas internationellt också så vill ju ha något annat namn Har testat mig fram lite och kom inte på något jättebra med 3co verkade ganska OK.

Tack till er som orkade läsa och tack jättemycket för svaren! (De ärliga svaren då)

Medlem

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Snälla någon, är du verkligen seriös?
Är du verkligen beredd på att spendera tusentals timmar på att bli bäst på ett spel som kanske inte spelas längre om några år?

Är du verkligen beredd på att försaka all din tid i den bästa tiden på ditt liv på ett datorspel?
Vad händer om du får mus-arm, vad händer om CS/CS:S försvinner från gaming-scenen?

Snälla, slösa inte din tid på CS eller CS:S, om du ska slösa din tid på något så välj gitarr, bas, trummor, fan någon sport, inte på ett spel där du inte kommer kunna försörja dig mer än ett fåtal år (och efter det så kommer du behöva vända hamburgare på mcdonalds eftersom du inte har några bättre betyg).


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag kan bara hålla med Zelaxe.. Som svar på alla tre frågor:

Medlem

Herregud... CS-linje?
Hahaha, det skulle vara roligt att se eleverna sitta och nöta CSS hela dagarna!!
Allvarligt nu, är du seriös eller? Så äckligt roligt är väl inte CS?
Nej, du verkar ha någon sorts beroende men tänk efter ordentligt: vill du verkligen spendera ditt liv på ett sketet, enformigt spel som för övrigt är svingammalt!?
Nej, du borde nog söka hjälp isåfall.
Ut och spring eller något. Eller börja spela cod 4.


signatur

Sånt e livet

Inaktiv
Skrivet av Farbr0rN:

Hej allihopa!

Som ni ser på titeln behöver jag hjälp med att välja 3 olika saker. Svara ärligt och så hjälpande som möjligt

Info om mig: Jag spelar för tillfället CS:S och är 15 år

1.
Jag vill satsa på CS till 100%. Men mitt problem är om jag skall spela 1.6 eller source. Jag har googlat runt lite i djungeln men skulle vilja ha svar direkt till mig.
Jag vill bli 1337 och kanske till och med försörja mig på spelet. Men Vilket är det som är störst som är värt att satsa på? CS:S e ju ett Fragspel men störande föremål som ligger ivägen överallt. Men det är enkelt och mycket bra grafik. Medans 1.6 är ett dåligt Grafikspel och svårare. Men det verkar större och mycket proffsigare.

Största hjälpen är om ni säger vad som är värt att satsa på och det kan gärna bli en liten Debatt här nere

2.
Jag är 15 år och skall välja gymnasium till hösten. Men jag vill ju satsa på CS och det finns ingen CS-linje.... Så vad är lämpligt att välja? Eller ska man ta något annat som man kan tänka jobba med om inte CS? Eller bara en Samhäll?

3.
På tanke på att ni ser vad världens nya HeatoN skriver tänkte jag att ni kunde välja ett bra Nick Jag har nickat Farbr0rN ett tag nu men jag vill synas internationellt också så vill ju ha något annat namn Har testat mig fram lite och kom inte på något jättebra med 3co verkade ganska OK.

Tack till er som orkade läsa och tack jättemycket för svaren! (De ärliga svaren då)

Jag ska nu citera dig och ge alla svar du behöver för att bli en Elit spelare.

Först är du tvungen att välja vilken Counter-Strike du ska spela. Source eller 1.6! Eftersom jag lirar Counter-Strike Source så tycker jag att du ska välja det för det är i min mening mycket bättre än 1.6 i allt. Visst finns det "känsla" i 1.6 och det kan jag hålla med om men Counter-Strike Source har kommit högre upp när det gäller tuneringar m.m.

Du är 15 år och det är jag själv och jag har ansökt till John Bauer med inriktning IT eftersom jag gillar datorer och sånt. Det blir inte bättre eller sämre för att du väljer Samhäll? Det låter som om du ska leva på Cs i hela ditt liv, det blir svårt!

Om du nu har svårt för att välja ett namn så ta bara något lätt då?

LäsKen
ColaN
VAke
Pizzan

Det enda tipset jag har till dig är :

Starta en klan med 7 personer och anmäl er till Dreamhack Summer 09 och träna flera timmar varje dag, då kanske ni kommer någonstans.

http://www.r60.org/

Lycka till!

Edit : Och du Zelaxe istället för att hålla på sådär kan du väl ge grabben ett svar? Det verkar som om du flummar runt i alla trådar för att få Inläggs-Poäng.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Edit : Och du Zelaxe istället för att hålla på sådär kan du väl ge grabben ett svar? Det verkar som om du flummar runt i alla trådar för att få Inläggs-Poäng.

En bild säger mer än 1000 ord, right?
Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag läste tråden, att tro att CS ska förbli en E-sport resten av livet är ganska dumt. Riktigt dumt t.o.m.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Skit i gymnasiet, lira CS istället. Du kommer inte ångra dig när du är 1337.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Facepalmen är enda svaret man hade vid tillfället..
Och nej du kan inte försörja dig på CS. Och nej CS är inget karriärsval.. Och läser man igenom inlägget en tre fyra gånger så ser det ut som en troll post och inget annat.
Sen att han vill att vi väljer nick åt honom är ju ännu en klurig fråga i är det troll eller inte.
Du tar ju ett nick DU gillar.. Inte för att någon sa åt dig att köra med ett som dom bestämt.

Hence *facepalm*

Medlem

Kom på ett nick till dig btw: CsNördeN^,


signatur

Sånt e livet

Medlem

köp source. du får ju dod:s och hl2:deatmatch med

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Farbr0rN:

...text

Starta en klan med 7 personer och anmäl er till Dreamhack Summer 09 och träna flera timmar varje dag, då kanske ni kommer någonstans.

Edit : Och du Zelaxe istället för att hålla på sådär kan du väl ge grabben ett svar? Det verkar som om du flummar runt i alla trådar för att få Inläggs-Poäng.

Först och främst vill jag svara på Farbr0rNs inlägg med två ord. EPIC FAIL.

Sen vill jag svara på mosoloa1s inlägg.
Varför skulle han starta en klan med 7 personer? O_O

CS spelas alltid 5on5 proffesionellt. Och ärligt talat tror jag inte det kommer behövas några reserver. ÄRLIGT TALAT tror jag inte ens det kommer behövas NÅGON.

Förlåt men i liek mudkipz

fluMMIGIMGIMGASMIASGSAFASFASABASFSF1hh1h1h1hiHIIHHIIH!HI!HI


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jag tror man kan tjäna mer på 1.6 men jag tror också att cs:s är lättare att komma upp till eliten.

Css är skönar imo. (jag har spelat båda flera år)

IT john bauer om man vill nörda med datorn 24/7


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av Farbr0rN:

Hej allihopa!

Som ni ser på titeln behöver jag hjälp med att välja 3 olika saker. Svara ärligt och så hjälpande som möjligt

Info om mig: Jag spelar för tillfället CS:S och är 15 år

1.
Jag vill satsa på CS till 100%. Men mitt problem är om jag skall spela 1.6 eller source. Jag har googlat runt lite i djungeln men skulle vilja ha svar direkt till mig.
Jag vill bli 1337 och kanske till och med försörja mig på spelet. Men Vilket är det som är störst som är värt att satsa på? CS:S e ju ett Fragspel men störande föremål som ligger ivägen överallt. Men det är enkelt och mycket bra grafik. Medans 1.6 är ett dåligt Grafikspel och svårare. Men det verkar större och mycket proffsigare.

Största hjälpen är om ni säger vad som är värt att satsa på och det kan gärna bli en liten Debatt här nere

2.
Jag är 15 år och skall välja gymnasium till hösten. Men jag vill ju satsa på CS och det finns ingen CS-linje.... Så vad är lämpligt att välja? Eller ska man ta något annat som man kan tänka jobba med om inte CS? Eller bara en Samhäll?

3.
På tanke på att ni ser vad världens nya HeatoN skriver tänkte jag att ni kunde välja ett bra Nick Jag har nickat Farbr0rN ett tag nu men jag vill synas internationellt också så vill ju ha något annat namn Har testat mig fram lite och kom inte på något jättebra med 3co verkade ganska OK.

Tack till er som orkade läsa och tack jättemycket för svaren! (De ärliga svaren då)

Du är verklige seriös? Tror inte att man ska se detta som ett "framtidsalternativ".

Medlem

Ehm, det var inte mosoala som skrev det det var showerguy.

Skrivet av q0rra:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Farbr0rN:

...text

Starta en klan med 7 personer och anmäl er till Dreamhack Summer 09 och träna flera timmar varje dag, då kanske ni kommer någonstans.

Edit : Och du Zelaxe istället för att hålla på sådär kan du väl ge grabben ett svar? Det verkar som om du flummar runt i alla trådar för att få Inläggs-Poäng.

Först och främst vill jag svara på Farbr0rNs inlägg med två ord. EPIC FAIL.

Sen vill jag svara på mosoloa1s inlägg.
Varför skulle han starta en klan med 7 personer? O_O

CS spelas alltid 5on5 proffesionellt. Och ärligt talat tror jag inte det kommer behövas några reserver. ÄRLIGT TALAT tror jag inte ens det kommer behövas NÅGON.

Förlåt men i liek mudkipz

fluMMIGIMGIMGASMIASGSAFASFASABASFSF1hh1h1h1hiHIIHHIIH!HI!HI


signatur

Wai

Medlem
Medlem

Min bror ska börja på ett CSGymnasium nästa år, vad får dig att tro att det inte finns? SÖK!

Medlem

Grabbar Grabbar, alla tycker olika osv det är sant. Men hur är hitboxen på source? man kan ju skjuta en bit breve huvet och det blir hs... lite fånigt tycker ja men det är vad ja tycker. Så satsa på 1.6 du ;p haha men du får nog glömma det där att du ska försörja dig på det oh skit hehe , spela för att det är kul


signatur

Burn rubber, Not your soul ! <3

Medlem

lycka till.

spela 1.6 och så mycket du kan.
min kusin, han har spelat i två år och kan fortfarande inte döda en bot.
han är 17 år och har inte haft en tjej sen han var 14..

Speltid:181.6 timmar de senaste 2 veckorna
No-Lifer
inget och se upp till direkt.

1
Skriv svar