Crysis Grafik vs Metro 2033

Medlem
Crysis Grafik vs Metro 2033

Vilket spel har bäst grafik? Jag har inte testat Metro 2033 men många säger att det är det första spelet som har bättre grafik än crysis.

Gå och köp spelet och kolla själv.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Precis... Sedan kan jag hålla med att vissa grafiska element i metro är snyggare gjorda än i crysis. Men sedan är spelet också mer krävande än crysis också, jag maxar crysis i dx10 med 16x AA och får en 40 - 50 fps medans jag blir tvungen att sänka till High istället för Very high i metro för att få spelbar FPS, och kantutjämning är det bara att glömma.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jag har spelat metro 2033 nu och det har bättre grafik än crysis. I vissa fall ganska mycket bättre.
Just nu spelar jag Stalker call of pripyat och även det har bättre grafik än crysis. Vissa miljöer är otroligt bra gjorda. Jag spelar call of pripyat med allt på max utom aa som jag har på off, upplösningen har jag satt på 1920/1200 och jag har mellan 30 - 60 fps.

Medlem

Metro har snyggare partikeleffekter och framför allt texturer. Sedan är metro snyggare inomhus. Utomhus är det fortfarande crysis som regerar. Call of pripyat har verkligen inte snyggare grafik än crysis rent tekniskt. Men atmosfären i CoP är något helt annat. Det är för övrigt ett väldigt krävande spel.

Kolla in mina pripyat screens jag tog med supersampling landahl:
http://crysis.4thdimension.info/forum/showpost.php?p=443874&p...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Tycker att CoP har ganska kass grafik.. kräver utihåhelvete mkt också... Crysis är bra optimerat, de som säger annat är avundsjuka för att de har kassa datorer.. basta!


signatur

Have a good time!

Medlem

Nu håller jag på att spela S.T.A.L.K.E.R clear sky. Det har ännu bättre grafik än call of pripyat. Alltså minst lika bra grafik som crysis. Innomhusmiljöerna och utomhus. Vad tycker ni?

Medlem

du måste skämta, kolla bara texturerna på växtligheten utomhus, lågupplösa och fula, dock är ljuset snyggt i CoP och CS


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Varken Clear Sky eller Call of Pripyat har bättre grafik än vare sig Crysis eller Metro2033, jag har testat samtliga på 1920x1200 och alla inställningar på max (Möjligtvis inte supersampling) och det är en bra bit kvar för STALKER innan de når de höjderna.

landahl är du ute och trollar nu igen?


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Hukkie, vad har du för hårdvara?. För om du ska maxa Clear-sky/COP inklusive kantutjämning lär du har minst 5970 eller 480 SLI prestanda!

Dom är ju för fan mer krävande än crysis på max. Och grafiken är riktigt tung, speciellt inomhus miljöer.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar