Medlem
Cryengine

Har kollat runt på cryengine (3) och undrar VAD är de för nåt vad gör man med de måste man ha något annat program/spel för att använda de??


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Medlem
Skrivet av yoyisy:

Har kollat runt på cryengine (3) och undrar VAD är de för nåt vad gör man med de måste man ha något annat program/spel för att använda de??

Det är en spel motor?

Medlem
Skrivet av yoyisy:

Har kollat runt på cryengine (3) och undrar VAD är de för nåt vad gör man med de måste man ha något annat program/spel för att använda de??

Undrar du vad CryEngine gör?

Isåfall - det är helt enkelt en spelmotor som används i bland annat Crysis-spelen.

CryEngine 3 kommer användas för det kommande Crysis-spelet. Den största nyheten i CryEngine 3 är att den inte längre är PC-exklusiv och kan även utnyttjas i PS3 och Xbox 360.

När du säger "för att använda det" så antar jag att du menar Sandbox-editorn?
Isåfall antar jag att du kommer behöva Crysis 2 när det släpps för att få tillgång till Sandbox-editorn till spelet. Så har det varit för Crysis och Far Cry iallafall.

Medlem

Med risk för att ha missuppfattat dig: Cryengine är en spelmotor. Precis som Frostbite, Unreal Engine och Source.
http://en.wikipedia.org/wiki/CryEngine

Man behöver väl inget speciellt program för att använda det antar jag.

edit: ja, lyssna på Eschricht

Medlem

yoyisy, jag svarade ju precis på detta i en annan tråd, precis innan du skapade denna


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Jag vet så långt att de används i spel men jag undrade om man som privat person kan använda de, har ej crysis så jag vet inte har far cry 2 och är editorn samma i crysis eller?


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av yoyisy:

Jag vet så långt att de används i spel men jag undrade om man som privat person kan använda de, har ej crysis så jag vet inte har far cry 2 och är editorn samma i crysis eller?

Far Cry 2 använder inte CryEngine. Vill du skapa banor med CryEngine så bör du isåfall skaffa Crysis och sedan modda och skapa banor i Sandbox-editorn.

Så det närmsta du kommer med att pilla med CryEngine 2 är att pilla i Sandbox-editorn till Crysis.
Vill du skapa banor i CryEngine 3 får du vänta till Crysis 2 släpps.

Far Cry=CryEngine
Crysis=CryEngine 2
Crysis 2=CryEngine 3
Far Cry 2=Duina Engine (alltså en helt annan spelmotor)

1
Skriv svar