Crysis Grafik och Batman Arkham Aylum!

Medlem
Crysis Grafik och Batman Arkham Aylum!

Jag håller på att spela Batman arkham asylum på pc och spelet är tom roligare än Bioshock.
Angående grafiken så är den otroligt bra. jag spelar i 2560/1600, allt på högsta och 16 antialiasing. Nu kan ni väl hålla med om att det har bättre och skarpare grafik än crysis. Tom vattnet är bättre än crysis i detta spel när man står på bryggan, det ser verkligare ut och rör sig verkligare.

Inaktiv

det var nog det dummaste jag har hört...sluta trolla.

Medlem
Skrivet av McVit:

det var nog det dummaste jag har hört...sluta trolla.

Har du sett spelet i den upplösningen ?

Medlem
Skrivet av landahl:
Skrivet av McVit:

det var nog det dummaste jag har hört...sluta trolla.

Har du sett spelet i den upplösningen ?

Satan va du är kåt på grafik iaf

landahl, snälla...
1: Du spelar ett spel med en annan grafikmotor.
2: Du spelar med 16AA. Det är inte så många som klarar av det i Crysis.
3: Robins skrev det jag skulle skriva.
4: Crysis (2007) - Batman (2009). Det är definitivt ingen skillnad...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Posta gärna en screenshot.

Medlem

landahl sluta trolla... arkham-asylum är snyggt ja, men grafiken är mer likt en blandning mellan stalker och bioshock. Det ligger dock inte i samma divension som Crysis.. Btw, vad får du för FPS i crysis på högsta i den upplösningen?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det går utan problem att maxa crysis i 2560/1600 allt på högsta , 0 aa, 16 aniso. Det blir dock problem med slutbossen då man måste sänka till medium, annars flyter det bra. Jag har 4870x2, qx9650 extreme, 4 gb ram.

Medlem

Landahl, ta inga onödiga chanser.. Köp två 5870 i CF sedan en Core i7 870 sedan jävlar anamma!

Btw landahl, här har du grafik som spöar din Batman långa vägar:
überl33thaxx0rgrafik 1
überl33thaxx0rgrafik 2

Nåja, vem är bäst då?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det såg mer ut som Timeshift, Laxen. Inte så imponerande.

Medlem

Jamenvafan, skit i vad motivet föreställer.. konsentrera er på det rent grafiska; skuggor, ljus, texturer, modeller, atmosfär. Det är det som rockar! Eller var du ironisk?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Jamenvafan, skit i vad motivet föreställer.. konsentrera er på det rent grafiska; skuggor, ljus, texturer, modeller, atmosfär. Det är det som rockar! Eller var du ironisk?

Nej, men jag kollade på bilderna genom en halvkass skärm. Kunde se dem "rätt" nu. Tycker dock att det finns bilder i "Drömlika Crysis-bilder" tråden som ser bättre ut. Troligen beror det på miljön.

Det intressanta i denna tråden är att landahls screenshots i nämnda upplösning lyser med sin frånvaro. ^^

Medlem

Laxen är det där ett spel? Isf vilket?

Skrivet av Johan3043:

Laxen är det där ett spel? Isf vilket?

Det är Crysis, fast en lite "speciell-map".


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

ja, och special mappen släpptes tyvärr aldrig för publikt bruk :/


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Köpte Crysis pack på Steam-rean. Jag är inte lika imponerad av grafiken längre som när spelet kom ut trotts bättre hårvara förutom grafikkortet som fortfarande är ett Nvidia 8800 GTS 640 Mb. Jag maxar på allt med full upplösning på samma 32 tums 1080i LCD (8ms).

Crysis Warhead ska vara optimerad!

Inte hos mig. Sämre grafik än Crysis och AI som är skrattretande dålig. Fienden sitter bara och väntar på et skott eller springer runt som galningar, men ser en inte.


signatur

Det var detta...

Medlem

Broder - du ska inte spela Crysis Warhead på Easy för där står fienden stilla. Normal är som andra spels Easy. Kör på det. Spela på högsta inställningar och ingen AI. Då kommer spelet flyta i 50-60 FPS med din utrustning. Jag lovar att du kommer bli nöjd.

Medlem
Skrivet av svendolph:

Köpte Crysis pack på Steam-rean. Jag är inte lika imponerad av grafiken längre som när spelet kom ut trotts bättre hårvara förutom grafikkortet som fortfarande är ett Nvidia 8800 GTS 640 Mb. Jag maxar på allt med full upplösning på samma 32 tums 1080i LCD (8ms).

Crysis Warhead ska vara optimerad!

Inte hos mig. Sämre grafik än Crysis och AI som är skrattretande dålig. Fienden sitter bara och väntar på et skott eller springer runt som galningar, men ser en inte.

Du maxar verkligen inte crysis i 1920x1080 på ett sketet gammalt 8800gts... Försök lura någon annan.
Och precis som JoJe sade så ska du köra på Delta, inte easy eller normal lilla gubben. Crysis är fortfarande det mest avancerade och snyggaste spelet idag trots att det gått över 2 år sedan lansering. Jag får runt 20 - 25 fps med hälften av inställningarna på Max (enthusiast) och andra hälften på High (gamer) i 1920x1200 på min 24" lcd. OCh då har jag ett överklockat 8800GTX + core i7 och 4gb ram. Och tycker du inte grafiken är tillräckligt bra tycker jag att du ska kolla in min "crysis drömbilder tråd" där är crysis "maxat" på riktigt, inklusive supersamplad anti-aliasing. Bättre än så är svårt att få och inte ens dagens snabbaste SLI eller Crossfire lösningar klarar av de inställningarna med spelbar framerate.

Förästen, här kan du se hur bra ditt 8800gts presterar i crysis i den upplösningen på max:

9600gt som är ungefär lika snabbt som 8800gts får alltså under 10 fps. . . . = du blev ägd!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Jag kan maxa Crysis på vanliga inställningar, medan man kör ca. 2aa, har en skitdålig processor men grafikkortet, ett HD4870 kompenserar lite för min gamla intel p4 dualcore 1.6 @ 2,2 ghz.

Även på dessa inställningar slår det dom flesta nya spel i detaljrikedom, ljus och partikeleffekter mm.

Medlem

haha.. ha ett 4870 hjälper en hel del.-.. crysis är inte särskillt CPU krävende.. men det tanka GPU fett mycket.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:
Skrivet av svendolph:

Köpte Crysis pack på Steam-rean. Jag är inte lika imponerad av grafiken längre som när spelet kom ut trotts bättre hårvara förutom grafikkortet som fortfarande är ett Nvidia 8800 GTS 640 Mb. Jag maxar på allt med full upplösning på samma 32 tums 1080i LCD (8ms).

Crysis Warhead ska vara optimerad!

Inte hos mig. Sämre grafik än Crysis och AI som är skrattretande dålig. Fienden sitter bara och väntar på et skott eller springer runt som galningar, men ser en inte.

Du maxar verkligen inte crysis i 1920x1080 på ett sketet gammalt 8800gts... Försök lura någon annan.
Och precis som JoJe sade så ska du köra på Delta, inte easy eller normal lilla gubben. Crysis är fortfarande det mest avancerade och snyggaste spelet idag trots att det gått över 2 år sedan lansering. Jag får runt 20 - 25 fps med hälften av inställningarna på Max (enthusiast) och andra hälften på High (gamer) i 1920x1200 på min 24" lcd. OCh då har jag ett överklockat 8800GTX + core i7 och 4gb ram...

Självklart har Laxen rätt.

Jag har nu CPU i7 och ett överklockat Radeon 5850 samt ny TV mes 1080p och det är magiskt. På högsta inställningar förutom inget AA ger jag detta spel betyget, världens vackraste utan konkurrens. Nästan synd att man ska fightas i den vackra omgivningen. Jag ligger på 30 FPS i medel mätt med FRAPS.

Och jo, jag maxade även med det gamla Nvidiakortet utan lagg men på 720p. Jag tror att det beror på att Crysis, som GTA 4, är rätt krävande för CPU och kräver snabba RAM.

På min gamla LCD var väll inte upplevelsen lika magisk, utan det var min nya full HD som gör att jag nu, bekvämt bakåtlutad i fåtöljen, riktigt gottar mig och vill inte sluta spela. Faktiskt en fantastiskt bra TV för spel är LG 42LH4000 (3 ms responstid och 30 ms lagg) om man nu får göra lite reklam på en bra spelprodukt. Har innan framhärdat att inget slår en liten CTR skärm men är inte av den åsikten längre.

Lilla Laxen, du säger: - Delta, inte easy eller normal lilla gubben.
Hm, du har aldrig sett mig spela. Normal är vad jag klarar av Är mer en grafiknörd än spelnörd. Tänk på att jag sitter i en fåtölj med en Xbox 360-kontroll i handen 2 meter från 42 tummaren.

PS - Får väll även testa Crysis Warhead på nya utrustningen med tror till dess att Crysis är något bättre grafiskt. Mer att tillägga är: bättre skärm gjorde det lättare att spela, vilket jag även märkte i DX11 spelet Dirt 2, så kanske dags att gå upp en svårighetsgrad. Men som sagt, jag spelar hellre, än jag spelar bra.


signatur

Det var detta...

Medlem

Okej, 5850, det var lite andra grejjer det

i 1280x720 är det väl ingen match att köra på högsta i crysis. Själv gör jag det med ett 8800gtx, dock blir fps inte skyhög, mest runt 25 - 35fps.

Peh, hur fan kan du palla lira crysis med handkontroll z_z

Sedan vill jag tillägga att crysis inte är särskillt CPU krävande. Min e8400 dual ligger på ca 30 - 60 % när jag lirar crysis på fetmax, 1920x1200, 2xAA Då med dubbla 8800gtx.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

haha.. ha ett 4870 hjälper en hel del.-.. crysis är inte särskillt CPU krävende.. men det tanka GPU fett mycket.

Det är mest pinsamt för dig när du låtsas veta hur Crysis körs i praktiken på folks datorer endast efter att ha läst hur det skall prestera.

Enligt din lilla tabell skall mitt GTX 260 köra Crysis i runt 17 fps. Ändå sitter jag i 1920x1080 med allt på Very High och spelar på 25-35fps (beroende på miljö). Spelar givetvis utan AA, men det verkar även inställningarna vara i din lilla tabell då ingenting annat än Very High anges.

Medlem

Nu ska du inte vara uppkäftig. För det första är det inte min tabell.. Utan en bild från Sweclockers test, vilken är ganska gammal, prestandan är mätt med gamla drivrutiner och därför är inte prestandan densamma som idagsläget. Det var bara en fingervisning förstås.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar