Medlem
crysis

Hej, ehum jag har kollat på can you run it och min dator ska klara av crysis men har några frågor föst 1.Har det fortfarande bra grafik?
2.Är det kul ?
3.Vilket skulle jag ta först warhead lr den andra?

Danke för alla svar i för väg :P!


signatur

Phoenix bird

Medlem

1. Det är fortfarande den bästa grafiken som finns i ett spel.
2. Ja
3. Vanliga Crysis är mycket bättre en Warhead

Medlem

3. Crysis är först i serien warhead är uppföljaren

Medlem

Tack för alla svaren och det verkar riktigt kul men kom på en fråga när jag sov Finns det bossar ? för i alla mina senaste spel köp finns det inga bossar och jag saknar att slakta nån boss hit och dit


signatur

Phoenix bird

Det finns boss-liknande delar i spelet, ja. Inte på alla banor, men det finns.

2: Ifall det är kul är upp till dig. Testa demot, det är mestadels bara att skjuta koreaner och aliens.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Tjena, ja crysis har fortfarande den mest avancerade och i min mening snyggaste och mest realistiska grafiken idag...

Kolla in min samling av drömlika crysis bilder så fattar du vad jag menar

Link: http://www.fz.se/forum/thread.php?id=27308


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Å ja, nog finns det bossar alltid...

Låt se... om man räknar även lite "mindre" bossar finns det... 4 st.

"Har det fortfarande bra grafik?"
Förstår inte riktigt vad du menar med frågan (även om jag har mina aningar)...

Kan ett spel någonsin sluta ha bra grafik?

Det är skillnad på "bra" grafik och fotorealistisk grafik - ett spel behöver inte likna verkligheten bara för att ha bra grafik.

Med andra ord, definitionen på fotorealistisk grafik förändras med tiden (tänk bara på vad man tyckte om Unreal), men gör definitionen på "bra" grafik det?

I ett spel där grafiken ger spelet en fantastisk stämning och känsla (exempel: HL2), kan aldrig grafiken bli "dålig" - den kan falla efter vår mening med fotorealistisk, men aldrig bli dålig.

I alla fall i min mening, och jag tror att folk håller med...

Som en erfaren Crysis-spelare (många sömnlösa nätter ) kan jag dock säga att crysis har både otroligt bra och otroligt fotorealistisk grafik.

Jag klassar också Crysis som det bästa spelet någonsin - en högst personlig åsikt förstås.
Nanosuit-funktionerna är fantastiska och ger spelet ett otroligt djup. Man kan klara banorna på en mängd sätt pga att banorna är mycket öppna (inte i Deus Ex-klass dock).

Vad jag personligen tycker är bäst i Crysis är dock dess cinematiska känsla - om man lägger ner tid på det känns det som att spela igenom en film. Ljudet, röstskådespeleriet och musiken är det bästa i något spel någonsin enligt mig.

Vid flera tillfällen fick jag rysningar i hela kroppen - helt otroligt

Crysis eller Warhead?
Båda spelen är otroligt bra. Gillar själv Crysis mer, mest på grund av det mer "sandboxiga" spelsättet, men Warhead är även det ett mycket bra spel. Warhead är mer actionfyllt, Crysis inehåller fler pauser mellan striderna.

Slutstriden i Warhead är dock helt fantastisk - mest på grund av musiken

Oj oj, vad som skulle bli ett kort svar blev en hel föreläsning Hoppas att du kan få lite nytta av mitt svar ändå dock...

Medlem

Får min nya dator nu i veckan. Ska bli kul och se hur bra den klarar Crysis på höga upplösningar.

Medlem

Grattis!

Ny dator är alltid lika underbart

1
Skriv svar