Crysis 2 - Diskussionstråd

Medlem
Crysis 2 - Diskussionstråd

Tänkte att nu när Crysis 2 är tillkännagett kan vi väl lika gärna ha en Crysis 2- diskussionstråd.

Allt som har med Crysis 2 att göra, hör hemma här. Diskutioner, Spekulationer och annat som kan intressera oss användare.

---

E3-trailern, tycker jag, verkar peka lite mot att det blir kaos runt om i världen, på grund invasionen. En "Epic Battle for Survival" är nog att vänta

---
EDIT: Här! finns "Nano-suit 2" - bilder och teasers. (Och antagligen på fler ställen på nätet...) En liten brochyr om Crynet's nya Nanosuit.

Jag HATAR att Crysis 2 kommer till Xbox och PS3. Vafan, ska vi ha en massa små jävla konsol-fanbois på forumet som frågar om allt?!
"Crysis är så svårt." "Det ser mycket bättre ut på PS3 än PC." Och sen fortsätter med idiotiska saker.

Dom säger att det INTE ska komma till konsol men sen gör det det. Jag tvivlar på att jag kommer att gilla detta. Samt, CryEngine3 ska ju vara snyggare, men nej, det är samma jävla grafik som i CryEngine2 fast på konsol.

Crysis ska vara PC-exklusivt. Inte portas till konsol.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Man får hoppas att det portas från PC till konsol och inte tvärt om i varje fall.

Så längede inte begränsar PC-verisonen på grund av att konsolerna inte klarar av lika mycket så är hoppet inte ute.

Inaktiv
Skrivet av master_chrille:

Jag HATAR att Crysis 2 kommer till Xbox och PS3. Vafan, ska vi ha en massa små jävla konsol-fanbois på forumet som frågar om allt?!
"Crysis är så svårt." "Det ser mycket bättre ut på PS3 än PC." Och sen fortsätter med idiotiska saker.

Dom säger att det INTE ska komma till konsol men sen gör det det. Jag tvivlar på att jag kommer att gilla detta. Samt, CryEngine3 ska ju vara snyggare, men nej, det är samma jävla grafik som i CryEngine2 fast på konsol.

Crysis ska vara PC-exklusivt. Inte portas till konsol.

Håller med till 100%.

Om det verkligen laddas ner så mycket, kan dom väll göra Multiplayer bättre? Tillex COOP

Men jag undrar om hela det här verkligen bara handlar om att folk har laddat ner Crysis så "mycket".

Crytek utvecklade ju CryEngine3 till konsol och PC för att dom ska kunna tjäna mer pengar. Jag kunde ha sett ett nytt spel till konsol men Crysis2 till konsol och PC = Fungerar inte.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Dom säger att det INTE ska komma till konsol men sen gör det det.

Det har Crytek aldrig sagt. De sa att Crysis inte kommer till alla format, däremot har de aldrig hävdat att uppföljaren inte kommer på alla format.

Dessutom utvecklas CE3 för PC separat från konsol-versionerna - ingen har ens sett en bild från CE3 på PC. Håll dig till PC du, och skit i det du inte bryr dig om.

Skrivet av The Vulture:

Håll dig till PC du, och skit i det du inte bryr dig om.

Va? Samt, vart hittade du info om CE3?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Va? Samt, vart hittade du info om CE3?

Mitt team (se teaser här) har pratat med Crytek om att få licens på CE3 och eventuellt kommer vi få det, så jag vet lite mer.

Dessutom finns det mängder med info på nätet.

Aha, då förstår man. Det fanns inte så mycket info om detta när jag läste att Cry2 skulle komma till både PC samt konsol, så jag var lite (bara lite) irriterad. ^^

Snygg teaser också, ser jävligt bra ut. Hur långt har ni kommit i arbetet med det?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av The Vulture:
Skrivet av master_chrille:

Va? Samt, vart hittade du info om CE3?

Mitt team (se teaser här) har pratat med Crytek om att få licens på CE3 och eventuellt kommer vi få det, så jag vet lite mer.

:O:D Grattis i förväg.

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Snygg teaser också, ser jävligt bra ut. Hur långt har ni kommit i arbetet med det?

Jag vet inte riktigt, men vi jobbar i alla fall med en ny trailer.

Medlem

man kommer åka tillbaka till ö:n och hemta prophet tror jag

Inaktiv

hallå grabbar, tänkte köpa en ny dator å jag vet att Crysis å Age Of Conan kräver ungefär lika mycke, hur bra kommer jag kunna spela dessa spel på denna dator:

Intel Core 2 Duo E7300
2.66GHz
4GB DDR2
NVIDIA GeForce GT120 512 Mb
Tillverkad av HP.
Nå, hur kommer spelen att flyta?

GT120 = SKRÄP! Du kommer knapp klara något utav spelen.
Samt, köp inte förbyggda datorer, dom kostar för mycket och dom är dåliga.

Ifall du vill ha råd för att köpa en bra dator som inte kostar för mycket, fråga i "hårdvara"-forumet.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Jag har personligen inget emot att Crysis 2 kommer till konsoler så länge PC versionen inte vattnas ner på grund av det.

Med andra ord är jag väldigt, väldigt orolig gällande kontrollen och vapen-känslan. I många konsol-FPS kan man springa omkring i cirklar och hoppa omkring som en idiot utan att det påverkar ens "cone of fire". Det är helt CP-stört.

Medlem

C2 - får gärna innehålla lååånga uppdrag som inte är helt uppenbara vart det lutar. Hade lite på känn slutet i 1:an, vilket förstörde stämningen lite, men annars var det helt OK... Fick dock frostkänning efter rymdskeppet, det var inte så kul...

Medlem

Uppdatering i första inlägget, med en liten länk...

Medlem

crysis är det bästa spelet. CryEngine2 är på konsol.
CryEngine3 är till PC . varför ska den komma till Xbox och PS3 .

den ska bara vara till PC. om ni har prova spelet om inte Grafiket är bra , köp fan ett nytt Grafikkort.

dam gör den bästa Grafik, men då får men köpa bästa Grafikkort .

Medlem

jag har köp crysis , Crysis Warhead , och jag har boka CRYSIS 2

Medlem

En hel Crysistråd utan Laxen.... något är fel...


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av LolFuckNejShitBallz:

Men jag undrar om hela det här verkligen bara handlar om att folk har laddat ner Crysis så "mycket".

Självklart inte. Stor anledning är ju att dom drar in betydligt mer pengar på sitt spel när dom kan erbjuda det till även konsoll. Större skara spelare som köper spelet = Mer pengar till C-tek!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jag skrev skrev lite intryck på Gamereactor.se. Kopierar:

Alright... lite intryck, då.

Betan var väldigt välgjord, tycker jag. För att vara ett spel i sådant tidigt stadie (Pre-Alpha) tycker jag Crytek gjort ett grymt jobb med CryEngine 3 till 360. Föga förvånande var grafiken snygg, trots formatet. Texturerna var low-res, men med så lite minne och grafikkraft i konsolerna är det mycket imponerande att CryEngine ens går att köra på konsoler. Betan hade få buggar, jag upplevde lite texture popping och vid vissa tillfällen försvann ljudet till vapnen, men överlag kändes spelet nästan färdigt. Allra värst är texture popping som nästan påminner om Unreal Engine's problem med samma sak. Ibland tog texturen på pistolen nästan en minut att dyka upp. Överlag godkänt dock. Musiken är strålande i menyerna och tempot i MP är mycket bättre balanserat i jämförelse med föregångaren som var en enda speed fest.

Kontrollmässigt fungerade det helt okej. LB/RB-knapparna på 360 används för att byta suit modes. Ett tryck aktiverar krafter och ännu ett avaktiverar. Nanodräkten kändes en aning förenklad från Crysis, men å andra sidan kan Crytek må bra av att välja en ny riktning.

Vad mer... Visst, ja. I spelet kommer det finnas unlockables, exempelvis en modul till dräkten som gör att man rör sig tyst, ungefär som i Modern Warfare. En annan unlockable är att man varnas när någon i närheten använder cloak, och en tredje är en funktion som gör att dräktenergin inte dras lika mycket när man använder Speed/Strength. Är man i cloak själv försvinner numera skuggan så man upptäcks inte lika lätt (ni som spelar/spelade Crysis vet att karaktärens skugga syntes trots att man var osynlig... Detta är nu åtgärdat).

Träd gick inte att skjuta ned. Vet inte om det beror på att det är statiska objekt eller om det beror på formatet jag spelade på. Hoppas på sistnämnda.

Typ allt jag kommer på nu och vågar säga. Filmerna ovan togs bort av en anledning. Överlag kändes spelet bra. Absolut ett köp till PC.

Medlem

Hur har du spelat betan? Fick du invite? Var du till GCD eller annan mässa och provspelade?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

jag köpte crysis på steam när det var rea för ett tag sen när jag sen skulle installera det så tog det typ skitlång tid.
sen när jag skulle köra igång det var allting utan ljud och introfilmen var helt cp sen stängde jag av det och då började den uppdatera nåt på dryga 1gb.
sen när jag körde igång det fungerade det bra men sen kom jag åt "§" knappen där det typ stod om saker då var det fullt av röd text med "error" grejer och typ "friendly grenade detect failed" och "sound fail korean help message1" och massor av annat sen blir det ju ingen granatindikator när nån kastar en
och jag vet att det ska göra det då jag har spelat hos min kompis innan.
skulle vara väldigt tacksam för hjälp
det går ju att köra finfint men det verkar som det är saker som fattas:(

Medlem

då ska du ju inte fråga i crysis 2 diskussionstråden. Skapa en ny tråd i såfall.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Hur har du spelat betan? Fick du invite?

Ja. Ja... in a way.

1
Skriv svar